کد خبر: 922997
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۰:۳۷
یکی از اعضای شورای شهر که به اتهام قتل همسر دوم خود بازداشت شده بود، با رضایت فرزندانش از مجازات قصاص فاصله گرفت.
به گزارش خبرنگار ما، متهم ۵۶ ساله تابستان سال گذشته تحت تعقیب مأموران پلیس شهرستان ورامین قرار گرفت و بازداشت شد. براساس گزارش پلیس، او به صورت عمدی همسر میانسالش را با خودرو زیرگرفت و به قتل رساند. شاهدان به پلیس گفتند: زن میانسال در حال پیاده‌شدن از خودرو بود که ناگهان راننده پایش را روی پدال گاز فشار داد و بعد با خودرو از روی او عبور کرد و از محل متواری شد.
اما وقتی در این‌باره تحقیق شد، متهم گفت: اتهام قتل عمد را قبول ندارم و حادثه به صورت ناخواسته اتفاق افتاده است. وی توضیح داد: وقتی همسرم خواست از ماشین پیاده شود، ناگهان به زیرچرخ‌های خودرو سقوط کرد و بعد هم دچار جراحت شد و فوت کرد.
با کامل‌شدن تحقیقات پرونده برای رسیدگی به شعبه ۱۱ دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده شد و متهم روزگذشته مقابل قاضی متین راسخ و مستشار دادگاه پای میز محاکمه ایستاد. ابتدای جلسه سه فرزند مقتول در جایگاه حاضر شده و گفتند برای پدرشان درخواست قصاص دارند. یکی از آن‌ها توضیح داد: پدرم از همسر اولش سه فرزند دارد، او مدتی قبل از حادثه با مادرمان اختلاف پیدا کرده و با او درگیر می‌شد، او مادرمان را به قتل رسانده و برایش درخواست قصاص داریم.
در ادامه متهم به درخواست قاضی در جایگاه ایستاد و اتهام قتل عمد را انکار کرد. او گفت: قبول دارم که با همسرم اختلاف داشتم، اما راضی به مرگ او نبودم. آن روز هنگام رانندگی با هم مشاجره کردیم، وقتی دعوایمان بالا گرفت، همسرم خواست که پیاده شود، در حال توقف بودم که در را باز کرد و می‌خواست پیاده شود، او در حال پیاده‌شدن بود که حرکت کردم و او به زیر چرخ‌ها سقوط کرد، می‌خواستم فقط دست و پایش بشکند و تنبیه شود. سپس متهم مقابل فرزندانش ایستاد و گفت: من اشتباه کردم و درخواست گذشت دارم. حاضرم برای جلب رضایت شما ۶۰۰ میلیون تومان به عنوان دیه پرداخت کنم. سپس سه فرزند مقتول قبول کردند که در قبال دریافت دیه، حاضر به گذشت از پدرشان هستند. هیئت قضایی بعد از شنیدن آخرین دفاع متهم وارد شور شدند. از آنجا که متهم موفق به جلب رضایت اولیای دم شده بود، از مجازات قصاص فاصله گرفت و به حبس محکوم خواهد شد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار