کد خبر: 922891
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۸
معاون آمار و اطلاعات اردبیل خبر داد:
معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل گفت: بیش از 41 هزار و 811 واحد مسکونی خالی در استان اردبیل وجود دارد که بیشترین واحد خالی استان در سرعین قرار دارد.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اردبیل، فریبرز دهقان در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: ما در استان اردبیل 370 هزار خانوار معمولی داریم که نحوه سکونت آنها شامل 265 هزار نفر در واحدهای مسکونی ملکی خود زندگی می‌کنند و بیش از 71 هزار و 800 مستاجر در استان اردبیل شناسایی شده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: درصد مستاجرین در بین سرشماری سال 90 تا 95 در اکثر شهرستان‌های استان اردبیل زیاد شده به طوری که این امر دلایل متعددی را نظیر عدم تمکن مالی در خرید خانه و سرمایه‌گذاری افراد در سایر حوزه‌ها دارد.

معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل با اشاره به آمار اجاره‌نشین‌ها در شهرهای مختلف استان اردبیل گفت: به طور متوسط در سال 90 میزان اجاره‌نشینی در استان اردبیل 16.69 درصد بود که این رقم در سرشماری سال 95 به 19.37 درصد خانوارها رسیده است که به طور متوسط سه درصد رشد اجاره‌نشینی را شاهد هستیم.

دهقان افزود: در بین شهرستان‌ها شهرستان اردبیل با 24.97 درصد بیشترین سهم اجاره‌نشین‌ها را دارند در حالی که در نیر با 5.44 درصد کمترین سهم اجاره‌نشینی را شاهد هستیم.

وی ادامه داد: بعد از اردبیل، مشگین‌شهر و پارس‌آباد بیشترین مستاجرین را دارند.

معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل در مورد واحدهای مسکونی خالی نیز بیان کرد: در شهرستان اردبیل تعداد واحدهای مسکونی خالی حدود 23 هزار واحد است و حدود 12 هزار و 458 واحد اقامتگاه دوم شناسایی شده است.

دهقان تعداد واحدهای مسکونی خالی استان را 41 هزار و 811 واحد اعلام و تصریح کرد: بیشترین واحد خالی استان در سرعین قرار دارد به طوری که 2 هزار و 631 واحد مسکونی در این شهر خالی هستند که چهار برابر جمعیت سرعین ما واحد مسکونی در این شهر داریم.

وی اضافه کرد: در مقایسه با کل کشور واحد مسکونی خالی حدود 2 میلیون و 584 هزار واحد شناسایی شده 2 میلیون و 119 اقامتگاه دوم نیز شناسایی شده که آمار استان اردبیل هم در حوزه واحدهای مسکونی خالی و هم اقامتگاه‌های دوم قابل تامل است.

معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل اظهار کرد: در این استان 43 هزار و 987 واحد اقامتگاه دوم و 41 هزار و 811 واحد مسکن خالی وجود دارد که ما در هیر، کلور، لاهرود و کورائیم بیشترین اقامتگاه دوم را شاهد هستیم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر