کد خبر: 922883
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۹
رئیس خوشه فرش اردبیل:
رئیس خوشه فرش اردبیل گفت: برندسازی در حوزه طرح و نقشه در تولید فرش این محصول دیرین استان اردبیل را متحول و درسطح جهانی و بین‌المللی مشهور می‌کند.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اردبیل، اسحق رسولی اظهار کرد: ما با هدف توسعه بازار صادرات فرش در زمینه طرح و نقشه‌های جدید بافندگان را کمک می‌کنیم تا در حوزه بازاریابی و طرح و نقشه هنرصنعت فرش بتوانیم اهداف و برنامه‌های خود را تحقق بخشیم.

وی با بیان اینکه 55 هزار بافنده فرش در استان امکان تولید محصولات متنوع را دارند، خاطرنشان کرد: ما باید در حوزه بازاریابی و برندسازی طرح و نقشه بیشتر کار کنیم تا فرش اردبیل در این مقطع متحول شود.

رئیس خوشه فرش اردبیل بیان کرد: ما در خوشه صنعتی درصدد مطالعه زنجیره‌ای هنرصنعت فرش هستیم تا با اولویت توسعه بازار و تنوع‌بخشی به طرح و نقشه بتوانیم به اهداف موردنظر دست یابیم.

رسولی از عامل انسانی به عنوان مهمترین عنصر تولید فرش متنوع نام برد و اضافه کرد: در تهیه مواد اولیه به ویژه پشم دباغی شده که تامین محصولات مشابه پشم خالص به این هنرصنعت لطمه وارد  کرده است خود تولیدکنندگان دقت لازم را انجام می‌دهند تا با یک آسیب‌شناسی در این حوزه بتوان اهداف مورد نظر را تحقق بخشید.

وی افزود: در حالی که در استان اردبیل بهترین و کیفی‌ترین مواد اولیه فرش تولید می‌شود اما گاه بافندگان ما به دلیل بالا بودن قیمت مواد اولیه به خرید مواد اولیه نامرغوب روی می‌آورند در حالی که مواد اولیه این استان در سایر مناطق با استقبال خوبی روبروست و تولید فرش با کیفیت بالا انجام می‌شود.

رئیس خوشه فرش اردبیل ادامه داد: استفاده از مواد اولیه بی‌کیفیت در تولید فرش دستبافت این استان سبب شده تا ما بازارهای خارجی را از دست بدهیم به طوری که با کمترین ریختن آب روی فرش هم رنگ آن تغییر پیدا کرده و هم بوی بدی را به دلیل استفاده مواد اولیه نامرغوب شاهد هستیم که این خود نقطه ضعف فرش اردبیل محسوب می‌شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر