کد خبر: 922530
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۳:۱۰
رئیس مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی وعده داد
رئیس مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی با اعلام اینکه دولت برای خرید ماشین‌آلات کشاورزی بدون محدودیت تسهیلات می‌پردازد، گفت: تمامی تولید‌کنندگان کشور می‌توانند بدون محدودیت، کالای خود را با تسهیلات بانکی به فروش برسانند
رئیس مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی با اعلام اینکه دولت برای خرید ماشین‌آلات کشاورزی بدون محدودیت تسهیلات می‌پردازد، گفت: تمامی تولید‌کنندگان کشور می‌توانند بدون محدودیت، کالای خود را با تسهیلات بانکی به فروش برسانند، ۸۰ درصد قیمت کالاهایشان توسط دولت تسهیلات بانکی با کارمزد ۱۵ درصد داده می‌شود. همچنین کشاورزان می‌توانند با مراجعه به بانک‌های کشاورزی از تولیدات این کارخانجات و تولید‌کنندگان بدون محدودیت خرید کنند.
در آیین رونمایی از پوستر دومین نمایشگاه بین‌المللی کشاورزی تهران اتماک-‌ای فارم، دکتر کامبیز عباسی با اشاره به اینکه برگزاری نمایشگاه ماشین‌آلات کشاورزی و حمایت از آن جزو اولویت‌های وزارت جهاد کشاورزی است، اظهار کرد:: تمامی تولیدکنندگان کشور می‌توانند بدون محدودیت کالا‌های خود را با تسهیلات بانکی به فروش برسانند. برگزاری نمایشگاه‌ها منجر می‌شود که فرآیند توسعه صنعتی و توسعه مکانیزاسیون تسریع شود.
عباسی می‌گوید: در کنار برگزاری این نمایشگاه، یک روز را به عنوان روز مزرعه در نظر گرفته شده است. محوریت برنامه‌ها در این روز به‌کارگیری ماشین‌های نوین و انجام عملیات توسط ماشین‌های کشاورزی نوین است تا کشاورزان بتوانند با نحوه عملکرد این ماشین‌ها آشنا شوند. در این نمایشگاه از شرکت‌های خارجی نظیر ایتالیا و آلمان نیز دعوت به عمل آمده‌است و امیدواریم که تحریم‌ها تأثیری روی حضور این شرکت‌ها در نمایشگاه نداشته باشد.
دکتر عباسی می‌گوید: این نمایشگاه‌ها جایی برای عرضه کالا‌های داخلی است که در راستای اقتصاد مقاومتی باید به این خود‌باوری برسیم. خوشبختانه در بخش ماشین‌آلات کشاورزی یک خود اتکایی ۹۵ درصدی صورت پذیرفته است و ما عموماً در ماشین‌هایی نظیر ماشین‌های زراعتی، باغبانی و دام و طیور نیازمند تأمین از مبادی واردات هستیم که امیدواریم دولت تدبیری بیندیشد و برای سرمایه‌گذاری در این بخش تسهیلاتی را در نظر بگیرد.
وی ادامه داد: برای حضور شرکت‌های خارجی، منابع زیادی را مانند امکان خرید ماشین‌آلات کشاورزی در کشور تأمین کردیم و طی پنج سال گذشته نزدیک به ۶ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در این زمینه اتفاق افتاده‌است، در نتیجه یک امنیت خاطری در بازار ماشین‌آلات کشاورزی در کشور به وجود آمده که باعث ترغیب شرکت‌های خارجی می‌شود.
عباسی افزود: تمامی تولید‌کنندگان کشور می‌توانند بدون محدودیت، کالای خود را با تسهیلات بانکی به فروش برسانند، ۸۰ درصد قیمت کالاهایشان توسط دولت تسهیلات بانکی با کارمزد ۱۵ درصد داده می‌شود. همچنین کشاورزان می‌توانند با مراجعه به بانک‌های کشاورزی از تولیدات این کارخانجات و تولید‌کنندگان بدون محدودیت خرید کنند.
همچنین تصریح کرد: در حوزه مکانیزاسیون زمین‌های کشاورزی آمار‌ها مختلف است. به طور مثال در حوزه مکانیزاسیون برنج کشور، اوایل دولت ۱۰ تا ۱۲ درصد زمین‌ها مکانیزه بود و الان این رقم به ۷۰ تا ۷۵ درصد رسیده است. در حوزه محصولات صنعتی مانند کلزا و دانه‌های روغنی سیب‌زمینی مکانیزاسیون بیش از ۹۰ درصد رشد داشته است. در محصولات غلات؛ نفوذ مکانیزاسیون حدود ۸۰ درصد است، ولی در حوزه باغبانی این رقم حدود ۲۰ درصد است که به دنبال توسعه بیشتر آن هستیم. گفتنی است دومین نمایشگاه بین‌المللی کشاورزی اتماک -‌ای فارم در تاریخ ۲۱ تا ۲۴ شهریور ماه سال جاری در محل نمایشگاه شهر آفتاب برگزار می‌شود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار