کد خبر: 922464
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۳
در رقابت های کشتی آزاد بازی های آسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا
مراسم قرعه کشی رقابت های کشتی آزاد بازی های آسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا امروز برگزار شد و کشتی گیران آزادکار کشورمان حریفان خود را شناختند.امسال بر خلاف دوره قبل ، هم در رشته آزاد و هم در فرنگی در یک وزن کمتر یعنی در شش وزن المپیکی برگزار می شود. طبق برنامه ریزی صورت گرفته، قرار است کشتی گیران اوزان ۵۷،۶۵،۷۴،۸۶، و ۹۷ از صبح فردا روی تشک بروند. پس فردا هم در آخرین وزن یعنی ۱۲۵ کیلوگرم نماینده کشورمان مبارزه خواهد کرد.

سرویس ورزشی جوان آنلاین- وحید صابری : مراسم قرعه کشی رقابت های کشتی آزاد بازی های آسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا امروز برگزار شد و کشتی گیران آزادکار کشورمان حریفان خود را شناختند.امسال بر خلاف دوره قبل هم در رشته آزاد و هم در فرنگی در یک وزن کمتر یعنی در شش وزن المپیکی برگزار می شود. طبق برنامه ریزی صورت گرفته قرار است کشتی گیران اوزان ۵۷،۶۵،۷۴،۸۶، و ۹۷ از صبح فردا روی تشک بروند. پس فردا هم در آخرین وزن یعنی ۱۲۵ کیلوگرم نماینده کشورمان مبارزه خواهد کرد.   

در وزن ۵۷ کیلوگرم رضا اطری نماینده کشورمان است که قرار است روی تشک برود. در این وزن ۱۸ نماینده از کشورهای مختلف شرکت کرده اند .اطری در دور نخست با قرعه استراحت روبرو شده است. در دور دوم با کشتی گیر نپال می بارزه می کند و در صورت پیروزی به مصاف نماینده ازبک یا فیلیپین می رود. نماینده ۵۷ کیلوگرم کشورمان در این گروه کار سختی دارد چرا که در صورت صعود قطعا باید با قهرمان مغولستان و یا با تومار کشتی گیر هندی که برنز جهان را در کارنامه دارد کشتی بگیرد. اطری اگر بتواند در این وزن خوش بدرخشد و مدال آوری کند بعد از ۲۴ سال توانسته این طلسم را بشکند.

مهران نصیری دیگر نماینده ما در وزن ۶۵ کیلوگرم این دوره از رقابتها است . او ابتدا باید به مصاف کشتی گیر چین برود. بعد از آن به احتمال زیاد با عثمان اف نماینده قرقیزستان مبارزه خواهد کرد. نصیری درصورت صعود به نیمه نهایی به احتمال زیاد با کشتی گیر ژاپنی یا کره ای مبارزه خواهد کرد. در این وزن ۲۱ کشتی حضور دارند .

 در وزن ۷۴ کیلو گرم مصطفی حسین خانی در گروه دشواری قرار گرفته است. او در دور نخست ابتدا باید به مصاف کشتی گیر بنگلادشی برود که با توجه به تجربه اش مشکلی برابر این حریف نخواهد داشت. در دور دوم با کشتی گیر ترکمنستانی مبارزه خواهد کرد. در این گروه ۲۱ کشتی گیر نامداری چون گانزوریک از مغولستان، آدام باتیروف از بحرین، عبدالرحمن اف دارنده ازبک و فوجینامی از ژاپن حضور دارند.

در ۸۶ کیلوگرم حسن یزدانی ستاره بی چون و چرای کشتی ایران و مرد طلایی المپیک ابتدا با قرعه استراحت روبرو شده، در دور دوم با کشتی گیر اندونزی مبارزه می کند ،سپس به مصاف برنده کشتی گیران هند و کامبوج می رود. در این وزن به احتمال زیاد فینال بین یزدانی و قربان اف ازبک برگزار خواهد شد. سبک کشتی و صلابت و جنگدگی یزدانی باعث شده تا او یکی از شانس های کسب مدال طلا برای کاروان کشورمان بشمار آید.

علیرضا کریمی کشتی گیری ۹۷ کیلوگرم که با انتخابش  در تیم ملی حواشی زیادی را بوجود آورد ابتدا استراحت می کند. در دور دوم به مصاف یاماگوچی از ژاپن می رود. در صورت پیروزی با برنده کشتی گیران هند و چین مبارزه می کند. در این وزن ۱۳ کشتی گیر حضور دارند.

اما در آخرین وزن در ۱۲۵ کیلوگرم پرویز هادی به مصاف حریفان خود خواهد رفت. در این وزن ۱۳ کشتی گیر حضور دارند. طبق قرعه کشتی هادی ابتدا با حریفی از هند مبارزه خواهد کرد. در ادامه به مصاف برنده نوبویوشی آراکیدا از ژاپن و کشتی گیر قزاقستانی می رود. دیوید مودزمانشویلی ازبکستانی که گرجی‌الاصل است جدی‌ترین رقیب هادی بشمار می رود.

به گزارش "جوان آنلاین " در دوره گذشته تیم ملی کشتی دراینچئون توانست چهار مدال طلا توسط اسماعیل‌پور، میثم مصطفی جوکار، رضا یزدانی و پرویز هادی به دست آورد ، موضوعی که تکرار آن کمی سخت اما غیر‌ممکن نیست.

تیم ملی کشتی ایران در طول تاریخ برگزاری رقابتهای آسیایی به غیر بازی های بوسان همواره ۳ طلا کسب کرده و بعنوان بدترین نتیجه تاریخ کشتی ایران ثبت شده است.

***

اعضای تیم ملی کشتی فرنگی کشورمان هم برای حضور در رقابتهای آسیایی جاکارتا امشب ساعت ۲۲ تهران را به مقصد کوالالامپور مالزی ترک خواهد کرد و از آنجا پس از توقفی کوتاه به سمت جاکارتا ، محل برگزاری بازیهای آسیایی پرواز خواهند کرد. ترکیب تیم ملی کشتی فرنگی ایران در بازیهای آسیایی را مهرداد مردانی (۶۰ کیلوگرم)، محمدرضا گرایی (۶۷ کیلوگرم)، محمدعلی گرایی (۷۷ کیلوگرم)، حسین نوری (۸۷ کیلوگرم)، علی اکبر حیدری (۹۷ کیلوگرم) و بهنام مهدی‌زاده (۱۳۰ کیلوگرم) تشکیل می دهند.

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار