کد خبر: 922429
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۱
فرماندار بیله سوار مغان:
فرماندار بیله سوار مغان گفت: ظرفیت اقتصادی بویژه سرمایه ‌گذاری در حوزه گیاهان دارویی در این شهرستان مغفول مانده و برای ایجاد فرصت های شغلی باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اردبیل، حسن قبادی در نشست بررسی قابلیت های این حوزه در بیله سوار افزود: انواع گیاهان دارویی به وفور در مناطق مختلف دشت مغان بویژه مناطق روستایی بیله سوار می روید اما هنوز بسیاری از خاصیت‌ های این گیاهان به خوبی معرفی و شناسانده نشده و اگر کشت و کار آنها به مزارع کشیده نشود به مرور از صحنه طبیعت حذف خواهند شد.

وی با اشاره به اینکه از سرمایه گذاران در حوزه بسته بندی و فرآوری گیاهان دارویی در شهرستان حمایت می شود، بیان کرد: بهره ‌مندی از ظرفیت کشت و فرآوری گیاهان دارویی با رویکرد تجاری سازی آن فرصتی است تا در کنار افزایش توان اقتصاد خانوار، کشاورزان منطقه در بخش کشت مکمل هم حضور یابند.

فرماندار بیله سوار ادامه داد: دولت به طور جدی به دنبال تولید و ایجاد اشتغال است و بخش کشاورزی برای تحقق این هدف زمینه های خوبی دارد.

قبادی با بیان اینکه آماده پذیرش سرمایه گذار در زمینه گیاهان دارویی هستیم، گفت: برای قرار دادن فضا در اختیار سرمایه گذاران، جوانان تحصیل کرده در رشته های مختلف زراعت و باغبانی در اولویت هستند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر