کد خبر: 920914
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۱
استاندار آذربایجان‌شرقی:
استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: مطبوعات جزو دغدغه‌های من است چراکه تبریز جزو اولین‌ها در عرصه مطبوعات بوده و روزنامه‌های زیادی جمع‌آوری شده است.

مجید خدابخش  در مراسم گرامیداشت روز خبرنگار که به همت انجمن صنفی روزنامه‌نگاران و خبرنگاران آذربایجان‌شرقی در تالار هتل شهریار تبریز برگزار شد، اظهار کرد: سخنرانی کردن در جلسات کلیشه‌ای شده است و روز خبرنگار را باید به صورت جشن جلو برد.

وی با بیان این موضوع موزه مطبوعات به لحاظ اینکه همیشه ادعا می‌کنیم تبریز شهر اولین‌ها بوده، در این شهر لازم و شایسته است، گفت: تبریز تنهاترین شهر ایران می‌تواند باشد که غنی از سبقه مطبوعاتی است. 

خدابخش متذکر شد: آقای جبارزاده، استاندار سابق آذربایجان‌شرقی هر قولی که داده، بنده نیز متعهد به انجام آنها خواهم بود.

وی در رابطه با شکایت مدیران از خبرنگاران در مراجع قضایی توضیح داد: نباید نگاه مطلق داشته باشیم و به حق خبرنگاران فرشته‌های اطلاع‌رسانی هستند ولی هر چیزی باید چارچوب و ضابطه داشته باشد. 

استاندار آذربایجان‌شرقی ادامه داد: برای مثال در موضوع نشر اکاذیب چه کار باید کرد؛ ما می‌خواهیم از قلمی که خداوند به آن قسم یاد کرده، دفاع کنیم ولی وقتی آبروی فردی برده می‌شود، باید مقابله کرد. 

وی ابراز کرد: هیچ مدیر دولتی حق شکایت از خبرنگار در رابطه با مسائل اداری را ندارد، ولی در رابطه با شکایت در مورد مسائل فردی به علت اهمیت حرمت و حیثیت فرد، باید توجه کرد که البته برای این منظور هم می‌توان راهی پیدا کرد.

خدابخش یادآور شد: اخیراً یک اتفاقی بین مدیر و خبرنگاری افتاد که بعدها حتی اشتباه نویسنده محرز شد و بنده به آن مدیر زنگ زدم و خواستار پس گرفتن شکایت شدم ولی با شخصیت آن مدیر بازی شده است. 

وی بیان کرد: اخیراً مبحثی در رابطه با ممنوعیت ورزش قهرمانی در شهرداری مطرح شد و ای کاش اصحاب رسانه در این مورد ورود کارشناسانه داشتند و اگر شهرداری هزینه برای ورزش می‌کند آن را به سمت هزینه در مناطق حاشیه و ایجاد فضای تفریحی و ورزش برای جوانان سوق دهند چراکه کارهای بزرگی می‌توان انجام داد.

وی افزود: چرا باید تیمی ( زیر ۱۵ سال) به نروژ ببریم که پول بلیط هواپیمای آن ۱۰۰ میلیون تومان است و با این وضع، ورزش چه وضعی داشته و چگونه خواهد شد. 

خدابخش با تاکید به اینکه به اندازه کافی برای نوشتن فضا وجود دارد، گفت: در این جمع خبرنگارانی هستند که روزانه با آنها در ارتباط هستم و آنها را همکار خود می‌دانم.

وی افزود: تطبیق قلم، تخیل، خلاقیت و استفاده از واژگان بسیار مورد اهمیت است به طوریکه اگر در مسئله ارز رسانه‌ها فعال بودند، نتیجه متفاوت‌تر بود.

استاندار آذربایجان‌شرقی بیان داشت: در هر استانی اگر فسادی وجود دارد نشانگر این است که رسانه‌ها وارد آن نشده‌ و کوتاهی کرده‌اند. 

وی با اشاره به اینکه در دنیا، رسانه به عنوان رکن چهارم مطرح شده است، تصریح کرد: اگر انسان پاسخگو نباشد قطعاً طغیان می‌کند و این یک وعده الهی است. 

خدابخش با تاکید به اینکه ما طرفدار شفافیت در کارها هستیم، گفت: سفیر ایران در گرجستان که میهمان تبریز است، می‌گفت که گرجستان فاسدترین اتحاد جماهیر شوروی بود ولی الان به رتبه هشت در شفافیت رسیده است در حالیکه رتبه ایران بیش از ۱۰۰ است. 

وی اذعان داشت: مطبوعات کارهای بزرگی می‌تواند بکند به طوریکه در زمان مشروطیت اصلی‌ترین محور مطبوعات مسائل سیاسی بود. 

خدابخش با تاکید به اینکه رسانه رکن چهارم دموکراسی و ناظر بر همه چیز است، تصریح کرد: جای تعجب است که ماموران شهرداری با یک عکاس در تبریز به آن شکل برخورد کنند و بنده شخصاً این موضوع را پیگیری می‌کنم. 

وی ادامه داد:حتی اگر یک دستفروش مکانی را اشغال کرد، باز هم هیچ‌کسی حق کتک زدن او را ندارد.

خدابخش خطاب به فرماندار تبریز مبنی بر اینکه چرا مامور شهرداری باید گاز و باتوم داشته باشد و عکاس حق طبیعی است که فیلم بردارد، گفت: بنده از طرف آنها از شما و عکاس عذرخواهی می‌کنم، هیچ‌کس حق دستبند زدن به خبرنگار و عکاس استان را ندارد و اگر چنین اتفاقی افتاد به تلفن شخصی من زنگ بزند.

استاندار آذربایجان‌شرقی در این مراسم قول راه‌اندازی موزه مطبوعات را تا پایان شهریور ماه امسال داد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر