کد خبر: 920852
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۵
در مسابقات برترین اختراعات از کشور‌های مختلف جهان در امریکا دکتر سیدمسعود نیکدل، مخترع تبریزی موفق به کسب مدال نقره و مقام دوم جهانی گردید و پرچم ایران را در جمع برگزیدگان این مسابقات بزرگ به اهتزاز درآورد.
این مسابقات با وجود رقبای قدرتمند بین‌المللی از ۳۰ کشور جهان از جمله امریکا، کانادا، آلمان، چین، کره‌جنوبی، اتریش و روسیه با طرح و اختراع تولید گاز مایع بی بو به روش کاتالیست جذبی، طرح نیکدل به عنوان طرح برگزیده نفت، گاز و پتروشیمی در بین ۳۰ کشور دنیا انتخاب شد. این اختراع توسط تیم تحقیق و توسعه نیک گاز پس از بیش از ۱۰ سال کار تحقیقاتی به مرحله عمل رسیده است که به صورت یک سامانه جامع برای شیرین‌سازی گاز مایع و احیای کاتالیست‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.
امروزه درجهان برای اسپری نمودن انواع اسانس‌ها اعم از خوشبوکننده‌های هوا و دئودرانت‌های بدن و همچنین افشانه‌های حشره‌کش و افشانه‌های صنعتی مانند افشانه‌های رنگ و ... از گاز مایع استفاده می‌گردد، اما از آنجایی که گاز مایع LPG به صورت طبیعی هنگام تولید دارای مقادیری هیدروکربور و هیدروژن سولفوره‌ای سنگین و همچنین ماده بد بوی مرکپتان است، لذا به این صورت در برخی از صنایع قابل استفاده نخواهد بود و برای استفاده نیاز است روی آن فرآیند شیرین‌سازی و به عبارت بهتر حذف ناخالصی‌ها انجام گیرد تا گاز مایع بی‌بو و بی‌رنگ به عمل آید که این عمل طی فرآیندی در مورد سیستم‌های انواع کاتالیست‌های جذب‌کننده هیدروژن سولفور و مرکپتان و آب صورت می‌گیرد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر