کد خبر: 920534
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۸
مسوول واحد حقوقی میراث فرهنگی استان سمنان گفت: 80 قطعه تاریخی و فرهنگی و نیز 39 قلم کالای تقلبی دیگر توسط پلیس راه شاهرود - میامی کشف و ضبط شد.

یدالله یحیی پور افزود: 26 مهره نگین، 2 عدد حلقه فلزی، چهار ‌سنگ کوچک قدیمی، چهار مهره استوانه‌ای، یک مهره گرد، یک مجسمه قدیمی شکل انسان و همچنین یک ‌سنگ رنگ شیری استوانه‌ای اشیای تقلبی ضبط شده از متهم پرونده را تشکیل می دهد.
وی اضافه کرد: این فرد در حال حمل غیر قانونی 75 قطعه سکه، یک قطعه نوک پیکان، یک عدد آویز قدیمی، یک عدد لبه دیگ قدیمی، یک عدد سرمه‌دان برنجی و یک عدد پی‌سوز که همگی جزو اشیای تاریخی به شمار می روند، بوده است.
یحیی پور با بیان اینکه خرید و فروش اموال تاریخی فرهنگی به دست آمده در پی حفاری غیرمجاز ممنوع بوده می تواند از 6 ماه تا سه سال حبس برای خریدار و فروشنده به همراه داشته باشد، افزود: ساخت، حمل و خرید آگاهانه نمونه های تقلبی میراث تاریخی و فرهنگی نیز از 91 روز تا 6 ماه حبس به همراه جزای نقدی معادل نصف ارزش اثر اصلی در پی دارد.
وی یادآور شد: اشیای کشف شده در شاهرود هم به نفع سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مصادره شده و در موزه این شهر به نمایش در می آید.
شهرستان شاهرود دارای 148 اثر تاریخی در فهرست میراث ملی است که از این تعداد، 63 اثر مربوط به بناها و محوطه های تاریخی، 73 تپه تاریخی و 11 اثر معنوی است.
این شهرستان یک شهر ، هشت روستا و هشت منطقه نمونه گردشگری دارد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر