کد خبر: 919307
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۴
گزارش "جوان آنلاین " از چالش ها و بدهی های میلیاردی تنها نماینده فوتبال مشهد
امروزه تیمداری فوتبال در کشورمان چه در بخش دولتی و چه در بخش خصوصی با مشکلات عدیده زیادی روبرو است. از استقلال و پرسپولیس که پرهوادارترین تیم‌های ایران هستند گرفته تا سایر باشگاه‌های کوچک و بزرگ همگی با مشکلات ریز و درشت اقتصادی درگیر هستند ...

سرویس ورزشی جوان آنلاین - وحید صابری : امروزه تیمداری فوتبال در کشورمان چه در بخش دولتی و چه در بخش خصوصی با مشکلات عدیده زیادی روبرو است. از استقلال و پرسپولیس که پرهوادارترین تیم‌های ایران هستند گرفته تا سایر باشگاه‌های کوچک و بزرگ همگی با مشکلات ریز و درشت اقتصادی درگیر هستند . 

یکی از این تیم ها که همواره با این مشکلات دست و پنجه نرم می کند و تا آستانه انحلال هم پیش رفت تیم پدیده است . تیمی که تا همین دیروز حتی قرار نبود در لیگ برتر حضور یابد اما به هر حال با وعده و وعید های همیشگی پا به لیگ برتر گذاشت.

به گزارش "جوان آنلاین " پدیده امسال در حالی در لیگ هجدهم با هدایت گل محمدی به مصاف حریفان می رود که به یک روش عجیبی اداره می‌شود که نه تحت نظر دولت قرار دارد و نه بخش خصوصی توان اداره این تیم را دارد. بعد از ماجرای های اختلاس چند هزار میلیاردی این شرکت مادر پدیده که منجر به تعطیلی بسیاری از پروژه های ساختمانی ، تجاری و صنعتی این شرکت سهامی مادر شد قرار بود تیم فوتبال پدیده هم که زیر مجموع شرکت مادر پدیده است منحل شود.

کار تا جایی پیش رفت که تمامی تبلیغات های این شرکت سهامی هم بنابر اعلام دستور دادستانی متوقف شد اما یک سئوال مهم چطور این شرکت سهامی مادر با این همه پرونده حقوقی وقضایی و مشکلات اقتصادی که دارد ، بازهم می تواند در لیگ هجدهم  تیمداری کند و میلیاردی هزینه کنند. چطور در نخستین هفته لیگ برتر در بازی استقلال و پیکان تمام تبلیغات میلیاردی دور تا دور زمین را به خود اختصاص می دهند؟

 واقعا مدیران این شرکت سهامی با چه هدف و انگیزه‌ای باشگاه‌داری می کنند؟ آورده تیمداری برای این شرکت ورشکسته پدیده چیست؟ مگر بارها و بارها مدیران این شرکت سهامی اعتراف نکرده اند که باشگاه با مشکلات مالی عدیده‌ای روبر است. پس چطور می توانند هزینه های میلیاردی مربیان و بازیکنان و حتی تبلیغات دور زمین را تامین کنند. ضمن این که پرونده مالی بازیکنان خارجی این تیم همچنان مفتوح است.

پیش از فصل هیجدهم بازیکنان و مربیان حتی بخاطر مشکلات مالی و عدم دریافتی بسیاری از روزهای بدنسازی را تعطیل کردند ، کار تا جایی پیش رفت که در شرکت پدیده ، ستاد ویژه ای برای این موضوع و سروسامان دادن به اوضاع نامناسب باشگاه شکل گرفت، شنیده ها حاکی از آن بود که مدیران این شرکت سهامی با توجه به هزینه های گزاف در تیمداری فوتبال قید لیگ برتر را بزنند و امتیاز تیم را واگذار کنند اما به یکباره طی جلسه ای و با تغییر مدیریت در باشگاه فوتبال پدیده، همه مشکلات به فراموشی سپرده شد و دوباره قرار شد در سال جدید هم تنها نماینده فوتبال مشهد حضور داشته باشد.

گفته می شود که پشت پرده تمام این ماجرا شهرداری مشهد است. شهرداری که نسبت به دیگر شهردارها ورزشی تراست و با وعده و وعید هایی که داده قرار است ضمن ادغام ، کمک رسان تیم پدیده شود. شنیده ها حاکی از آن است که طی جلسه ای که بین شهرداری مشهد  و شرکت سهامی مادر برگزار شده قرار است کارگروهی در آینده نزدیک تشکیل شود تا با یک برنامه ریزی منسجم مشکلات تیم را تا حدودی برطرف کنند حتی امکان دارد نام تیم هم تغییر دهند تا از این به بعد تحت عنوان زیر مجموعه های شهرداری مشهد فعالیتش را ادامه دهد.

 

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار