کد خبر: 918911
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۰:۰۵
استارت جنجالی لیگ هجدهم
دنیا حیدری
هفته نخست لیگ برتر با جنجال و برتری مدعیان فصل گذشته آغاز شد، جنجالی که می‌رفت تا مانع از به میدان رفتن یکی از تیم‌های بدهکار شود، مسئله‌ای که البته باید دید یقه دیگر تیم‌های بدهکار را هم می‌گیرد یا پرونده‌اش بی‌سروصدا بسته می‌شود.
بازی با پرسپولیس می‌رفت که ۳ بر صفر به سود سرخپوشان تهرانی تمام شود، آن هم بدون اینکه پدیده فرصتی برای حضور در میدان داشته باشد، اما کمک شهرداری مشهد و پرداخت بدهی ۶۲۵ میلیونی این باشگاه باعث شد تا نماینده مشهد به بازی هفته نخست برسد. با توجه به سنگین شدن بدهی باشگاه‌های فوتبال، فدراسیون و سازمان لیگ تأکید داشتند که امسال هیچ باشگاه بدهکاری اجازه بستن قرارداد با بازیکن جدید را نداشته باشد. پدیده که براساس این قانون تنها ۹ بازیکن داشت، نمی‌توانست به مصاف پرسپولیس برود و سازمان لیگ به دستور فدراسیون، حتی بیانیه لغو این بازی را هم آماده کرده بود که در واپسین لحظات شهرداری مشهد به داد پدیده رسید و این بازی برگزار شد، دیداری که در نهایت با تک‌گل علیپور در دقیقه ۹ از روی نقطه پنالتی یک بر صفر به سود مهمان تمام شد تا مدافع عنوان قهرمانی همچون سال گذشته گام نخست را محکم بردارد. نتیجه‌ای که یحیی تأکید داشت حق او و تیمش نبوده است: «با وجود تمام مشکلات، حق پدیده باخت نبود. دستمان خالی بود و بازیکنی روی نیمکت نداشتیم. به دلیل عدم اجازه برای ثبت قرارداد بازیکنان می‌رفت تا نخستین بازیمان در لیگ هجدهم لغو شود. با وجود این، اما بازی خوبی بود و بازیکنان ما زحمت زیادی کشیدند، ولی بدشانس بودند و نتوانستند نتیجه زحمات خود را ببینند. ما در حالی که حق‌مان نبود، باختیم.»
پدیده را نمی‌بردیم مأیوس می‌شدم
برانکو، اما برخلاف یحیی رضایت چندانی از عملکرد شاگردانش ندارد و تأکید می‌کند که آن‌ها باید در هفته‌های بعدی بهتر از این بازی کنند. با این حال او از شروع مقتدرانه تیمش و پیروزی در مشهد رضایت دارد: «خوب می‌دانستیم که بازی سختی داریم، اما اگر نمی‌بردیم مأیوس می‌شدم. با این حال باید فوتبال هجومی‌تری ارائه دهیم. بازیکنان هنوز به شرایط ایده‌آل نرسیده‌اند و در این شرایط طبیعی است که همه چیز ایده‌آل نباشد. این تازه ابتدای راه است و ما هفته به هفته بهتر خواهیم شد، یعنی باید اینطور باشد.»
اعتماد برانکو
مسئله مهم در این بازی، ترکیب پرسپولیس بود. پرواضح است که دست برانکو به دلیل محرومیت از فصل نقل و انتقالات و جدایی بازیکنانی، چون محرمی، امیری، احمدزاده و مسلمان بسته‌تر از همیشه است، اما پروفسور با ترکیبی که برابر پدیده روانه میدان کرد، نشان داد همانطور که می‌گوید اعتماد زیادی به شاگردانش دارد. میدان دادن به رادوشوویچ با وجود حضور بیرانوند، گلر موفق تیم ملی در لیست پرسپولیس نشان از همان اعتمادی دارد که مرد کروات نیمکت سرخپوشان از آن می‌گوید. اگرچه به گفته او، ملی‌پوشان هنوز به شرایطی که باید نرسیده‌اند، اما حضور بیرانوندی که بابت عملکرد درخشانش در جام جهانی هنوز سر زبان‌هاست، بدون شک می‌تواند روحیه تیم حریف را تا حد زیادی تضعیف کند. برانکو برای برتری به دنبال تاکتیک‌های تیمی است، نه حربه‌های روحی- روانی که اگر غیر این بود دروازه‌بان اول تیمش را در مشهد روی نیمکت نمی‌نشاند. یکی دیگر از تصمیمات جالب برانکو استفاده از نعمتی با وجود منشا بود، بازیکنی که از اواسط فصل قبل خود را به تفکرات سرمربی تحمیل کرده، بعید نیست علیپور جدید پرسپولیس باشد که فصل گذشته با رفتن طارمی توانایی‌هایش دیده شد. این دقیقاً همان ترکیبی است که سکو‌ها مدت‌هاست در انتظار آن بودند. فصل گذشته با وجود طارمی و احمدزاده فرصت کمتری به نعمتی، منشا و حتی بشار رسن می‌رسید. حالا، اما با توجه به تغییرات اجباری تمام بازیکنان مورد علاقه هواداران فرصت بازی دارند و نه تنها نعمتی، عالیشاه، رسن و نوراللهی می‌توانند فیکس بازی کنند که زوج کامیابی‌نیا و نوراللهی نیز بعد از مدت‌ها می‌توانند به برگ برنده برانکو تبدیل شوند، همان چیزی که هواداران پرسپولیس فصل گذشته بابت آن بار‌ها سرمربی تیم را تحت فشار قرار داده بودند.
در دیگر بازی‌های پنج‌شنبه که به طور همزمان با دیدار پرسپولیس در مشهد برگزار شد، هر سه تیم مدعی فصل گذشته، لیگ هجدهم را با پیروزی آغاز و به صدر جدول صعود کردند. ذوب‌آهن، نساجی را در قائمشهر با حساب یک بر صفر شکست داد. اگرچه نکونام در توجیه این باخت گفته که تنها دو بازیکن تیمش تجربه لیگ برتر را داشتند، اما امید نمازی بعد از پیروزی تیمش تأکید کرده که شور و شوق هواداران نساجی شبیه هواداران لیورپول در ورزشگاه آنفیلد بود و بدون شک هر تیمی در قائمشهر با وجود حمایت یار دوازدهم نساجی به مشکل می‌خورد. دوئل دایی و خداداد هم با پیروزی ۳ بر صفر سایپا خاتمه یافت و سرمربی سپیدرود تأکید کرد، همانطور که گفتم شرایط بدنی بچه‌های ما بد است و بدن‌های آن‌ها از دقیقه ۶۰ به بعد دیگر جواب نمی‌داد، باید حداقل هشت تعویض انجام می‌دادیم که خب این هم نشدنی بود. نکته جالب این بازی عصبانیت خداداد در حین بازی و اعتراض دایی به این مسئله بود که البته سرمربی سایپا در پایان بابت واکنش خود از سرمربی سپیدرود عذرخواهی کرد. مصاف فولاد و پارس جنوبی هم اگرچه تا دقایق پایانی با تساوی یک- یک همراه بود، اما در نهایت با برتری ۲ بر یک یاران پورموسوی به پایان رسید. تارتار که از نتیجه ناراضی بود، گفته که تیمش به قانون بی‌رحم فوتبال باخته و این جنگ را نابرابر خوانده و پارس جنوبی را جزو تیم‌های مظلوم لیگ که نتوانسته‌اند مثل خیلی از تیم‌ها با هزینه‌های هنگفت برای قهرمانی بسته شوند، دانسته است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار