کد خبر: 918617
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۶
خواسته‌های کرش و سکوت فدراسیون
سرمربی تیم ملی بار‌ها از پایان همکاری کرش با فوتبال ایران مصاحبه‌هایی با رسانه‌های خارجی کرده بود و فدراسیون هم مهر سکوت بر لب زده بود و عکس‌العمل خاصی در این خصوص از خود نشان نمی‌داد و این سکوت به معنای رضایت تلقی می‌شد
دنيا حيدرى
قبل از جام جهانی شرایط حکایت از پایان همکاری کرش با فوتبال ایران بعد از بازی‌های روسیه داشت. سرمربی تیم ملی بار‌ها در این راستا مصاحبه‌هایی با رسانه‌های خارجی کرده بود و فدراسیون هم مهر سکوت بر لب زده بود و عکس‌العمل خاصی در این خصوص از خود نشان نمی‌داد و این سکوت به معنای رضایت تلقی می‌شد، اما بعد از سه بازی ایران در جام جهانی برابر مراکش، اسپانیا و پرتغال و البته رضایت مردم و تعریف رهبری از عملکرد تیم ملی، نظر فدراسیون به طور کلی تغییر کرد و خواستار ادامه همکاری با کرش حداقل تا پایان جام ملت‌های آسیا شد. خواسته‌ای که با واکنش منفی کرش مواجه نشد و بار دیگر رفتار‌ها به گونه‌ای بود که نشان از رضایت طرفین برای ادامه همکاری داشت. همکاری‌ای که تاج کمی بعد‌تر از دنباله‌دار شدن آن برای چهار سال آینده سخن گفت، آن هم به شرط و شروط‌ها، شرط و شروطی که شاید فشار منتقدان باعث آن شده بود، اما خیلی هم غیرمنطقی نبود.

تاج در واقع پیشنهاد تمدید قرارداد کرش برای چهار سال دیگر را داده بود، اما به شرط رسیدن تیم ملی به فینال جام ملت‌های آسیا، بندی که با مخالفت سرمربی تیم ملی مواجه نشد، اما کرش هم در مقابل شرط‌هایی را مطرح کرد: «حمایت‌های مالی و تدارکاتی از تیم ملی برای حضور در رقابت‌های جام ملت‌ها که البته هیچ‌یک از این‌ها نباید تنها در حد قول بدون عمل باشد. اقدامات لازم برای هفت بازیکن سرباز تیم ملی، ما از ١٣ ژوئن ٢٠١٧ منتظر ارائه راه‌حل برای چنین مسئله‌ای هستیم. رسیدگی به معوقات عقب‌افتاده قرارداد و در پایان هم قراردادی رسمی و مکتوب از سوی فدراسیون فوتبال ایران برای اینکه همه چیز در حد حرف نباشد و تمامی مباحث مربوط به بازیکنان و کادر فنی به امضا و توافق برسد.»

تأکید کرش به مکتوب شدن وعده‌های فدراسیون بی‌ربط به لغو شدن بازی‌های تدارکاتی تیم ملی پیش از آغاز بازی‌های جام جهانی نیست. رسیدگی به معوقات هم در حالی مطرح می‌شود که مرد پرتغالی نیمکت تیم ملی در شش ماه منتهی به جام جهانی به دلیل تحریم‌ها هیچ پولی دریافت نکرده بود، اما گویا حالا دیگر قصد ادامه همکاری به این شکل را ندارد. حمایت‌های مالی و تدارکاتی برای حضوری موفق در جام ملت‌ها نیز توقعی کاملاً منطقی و بجاست. حالا می‌ماند بندی که در خصوص هفت بازیکن سرباز تیم ملی است، مسئله‌ای که طی روز‌های اخیر جنجال‌های زیادی به راه انداخته و فدراسیون فوتبال و نظام وظیفه را درگیر خود کرده است. بندی که تفسیر فدراسیون از آن، گرفتن معافیت بازیکنان تیم ملی به دلیل حضوری موفق در جام جهانی است، اما نگارش کرش و مطرح کردن اینکه از ژوئن ۲۰۱۷ به دنبال آن است، این تردید را به وجود آورده که آیا حرف سرمربی تیم ملی سهولت در خروج این بازیکنان از کشور با وجود سرباز بودن است یا دقیقاً معافیت آنها، چیزی که تاج و همفکرانش این روز‌ها آن را مطرح می‌کنند، مسئله‌ای که در هر صورت باعث ابهام در ادامه همکاری طولانی‌مدت کرش با ایران برای چهار سال آینده شده است.
کرش می‌گوید رفتن به فینال جام ملت‌های آسیا شدنی است، به شرط آنکه خواسته‌های او تمام و کمال برآورده شود. تاج، اما نمی‌تواند پای خواسته‌های کرش را امضا کند، چراکه خوب می‌داند پذیرفتن این شروط یعنی اینکه فدراسیون دیگر بهانه‌ای برای ادامه همکاری برای چهار سال آینده ندارد، حتی اگر کرش به نیمه‌نهایی جام ملت‌ها نرود، چراکه در آن صورت باز هم فدراسیون به دلیل بدقولی‌ها بدهکارتر از کرش است و همین مسئله باعث شده تا مذاکرات مبهم و مسکوت بماند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار