کد خبر: 917167
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۰
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان خبرداد
قوانلوا رییس صنعت معدن وتجارت گلستان از رشد 41 درصدی صادرات گلستان خبر داد

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان با اشاره به رشد ۴۱ درصدی صادرات از استان، گفت: از ابتدای امسال تاکنون هیچ گزارشی مبنی بر تعطیلی واحدهای تولیدی در استان نداشتیم بلکه چند کارخانه بزرگ با حداقل اشتغال ۳۰۰ نفر، تولید محصولات خود را از سر گرفتند.

حسینقلی قوانلو در نشست خبری سازمان صنعت،معدن وتجارت استان با بیان اینکه دشمنان با حربه سیاسی، جنگ اقتصادی را آغاز کرده‌اند، اظهار داشت: در چنین شرایطی نیازمند مدیریت اقتصادی صحیحی در بخش‌های مختلف هستیم تا این گذر مهم تاریخی را هم پشت سر بگذاریم.

وی افزود: تلاش دشمن برای بستن و عدم تحقق درآمدهای ارزی است که سبب مشکل در تأمین کالاهای اساسی می‌شود. این اتفاق می‌تواند زمینه افزایش قیمت برخی کالاها و البته نارضایتی‌های عمومی را هم فراهم کند.

 

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بیان داشت: کاهش منابع ارزی بر بخش تولید هم اثرات سوئی خواهد داشت. مشکل در تأمین مواد اولیه و ماشین‌آلات خطوط تولید و هم چنین عدم نوسازی و بازسازی واحدهای صنعتی از جمله این چالش‌ها خواهد بود.

وی اظهار کرد: کاهش تولید، کاهش اشتغال و افزایش بیکاری، کاهش رشد اقتصادی و افزایش تورم و در نتیجه نارضایتی‌های اجتماعی از اهداف دشمن در جنگ اقتصادی است.

قوانلو به راه حل این مشکلات هم اشاره کرد و اظهار داشت: کنترل و رصد مستمر بازار و توجه ویژه به مقوله تولید و اشتغال از جمله موضوعاتی است که باید در دستور کار قرار بگیرد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گلستان با بیان اینکه باید پاسخ حملات دشمن را محکم و قاطعانه داد، خاطر نشان کرد: در این شرایط اجازه نخواهیم داد هیچ واحد تولیدی دچار تعطیلی شده یا نیروهای کارگری خود را کاهش دهد. از ابتدای امسال تاکنون هیچ گزارشی مبنی بر تعطیلی واحدهای تولیدی در استان نداشتیم بلکه در همین مدت چند کارخانه بزرگ با حداقل اشتغال 300 نفر، تولید محصولات خود را از سر گرفتند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر