کد خبر: 911774
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۲:۲۸
روزنامه دولتي ايران در يادداشتي سخنان دونالد ترامپ را در مورد اينكه در برجام سر امريكا كلاه رفته است، درست دانست و نوشت:...

روزنامه دولتي ايران در يادداشتي سخنان دونالد ترامپ را در مورد اينكه در برجام سر امريكا كلاه رفته است، درست دانست و نوشت: «امريكا بدعهدي كرده و از توافق خارج شده و گفته است كه با برجام سر امريكا كلاه رفته است؛ اتفاقاً اين موضع نشان مي‌دهد كه تيم مذاكره‌كننده ايران در نهايت دقت و مهارت اين متن حقوقي را تهيه كرده‌اند. متني كه اروپايي‌ها به آن متعهد مانده‌اند و امريكا به تنهايي از آن خارج شده است و وضعيتي بي‌سابقه را از تنهايي امريكا رقم زده است».
اصلاح طلبان يك عمر منتقدان خود و مخالفان امريكا را با استهزا ملامت مي‌كردند كه چرا دم از انزواي امريكا مي‌زنند و معتقد بودند كسي به امريكا زورش نمي‌رسد! حال خود مدعي انزواي امريكا شده‌اند؛ در حالي كه عملاً منزوي بودن يا نبودن ايالات متحده با خروج از برجام، حتي بر فرض صحت دردي از مشكلاتي را كه اينك دولت روحاني با آن مواجه است، دوا نخواهد كرد.
از سويي، ترامپ همچون دلال رند و حقه‌بازی كه هر چه هم گران‌فروشی كند، باز يقه مي‌درد كه ‌اي مردم، ضرر كردم، با همه سودي كه كشورش از برجام برده، باز طلبكار است كه سود بيشتر ببرد و قابل تأسف آنكه روزنامه ايران مقهور اين نمايش شد و تئاتر دلال مأبانه ترامپ را نه تنها باور كرده، بلكه دليلي بر مهارت و دقت تيم ايراني مي‌داند!
همه اين سال‌هاي پس از برجام، دولت و حاميانش منتقدان برجام را هم‌نوا با اسرائيل دانسته‌اند؛ اما خود همراه ترامپ معتقدند كه برجام سر امريكا كلاه گذاشته است و آيا حالا حق نيست كه بگوييم شما هم با ترامپ هم‌نوا شده‌ايد؟ مي‌بينيد استدلال كردن به سبك دولت و حاميانش چقدر مي‌تواند مبتذل و سطح پايين باشد؟

نظر ۳ اصلاح‌طلب درباره عملكرد ۲۹ ساله رهبر انقلاب
روزنامه رسالت، در شماره اخير خود صحبت‌هاي تعدادي از فعالان سياسي كشور درباره عملكرد ۲۹ ساله مقام معظم رهبري را منتشر كرده است كه سه تن از اين افراد، از اصلاح‌طلبان عضو شوراي شهر تهران هستند.
محسن هاشمي در اين باره گفته است: «آيت‌الله خامنه‌اي در سه دهه سكانداري انقلاب اسلامي، داراي ويژگي‌هاي برجسته و منحصر به فردي بوده است كه اگر فقط بخواهيم به يك ويژگي ايشان اشاره كنيم، مي‌توان «تدبير حفظ ملك» را يكي از خصوصيات برجسته ايشان به‌شمار آورد. بارها در طول سه دهه رهبري ايشان، حوادث و رخدادهاي خطرناكي كشور را تا مرز درگير شدن در جنگ ومناقشه بین‌المللی پيش برد كه تدبير و دورانديشي ايشان مانع آسيب ديدن كشور گرديد. » محمدجواد حق‌شناس هم در اين باره مي‌گويد: «بي ترديد مقام معظم رهبري يكي از موثرترين شخصیت‌های سياسي در سطح منطقه و بین‌الملل در چند دهه گذشته بوده است كه نکته‌سنجی، شناخت و هوشمندي سرشار نسبت به فضاي سياسي داخلي منطقه‌اي و بین‌المللی و ثبات قدم و استواري در اهداف و سیاست‌ها از ويژگي‌هاي بارز ايشان مي‌باشد. »
«شهربانو اماني»، عضو ديگر شوراي شهر تهران است كه پيرامون عملكرد مقام معظم رهبري تصريح مي‌كند: «يكي از مؤلفه‌های مهم مديريت رهبر انقلاب در طول 30 سال اخير حمايت از توليد ملي و عدم وابستگي اقتصادي بود. موضوعي كه حتي در دوران رياست جمهوريشان هم بر آن تأکید داشتند. اقتصادي كه تمامي توان در جهت حمايت از توليد ملي قرار گيرد و از اقتصاد تك محصولي وابسته به نفت پرهيز شود. از ديگر ويژگي‌هاي مديريت كلان رهبري حمايت از دولت‌ها از هر طيفي بوده است كه نظرات راهبردي در حمايت از دولت‌ها مي‌دادند. از سوي ديگر حمايت از دولت‌هاي مستضعف و تحت فشار بيگانگان از ديگر ويژگي‌هاي مديريت ايشان است. حمايت از حقوق زنان و خانواده همواره مورد تأکید ايشان بوده و قوانين حمايت از زنان و خانواده را به خصوص در سخنراني شهريور ۱۳۷۵ در جمع مردم استان آذربايجان مورد اشاره قرار دادند. »

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار