کد خبر: 911385
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۹
آژانس کاریابی «آرون والیس» انگلستان روی 100 نفر از ثروتمندترین افراد جهان تحقیقی انجام داده است که نتایج این مطالعات نشان می‌دهد تحصیل در چه رشته و کار در چه شغلی آن‌ها را ثروتمند کرده است.

آژانس کاریابی «آرون والیس» انگلستان روی 100 نفر از ثروتمندترین افراد جهان تحقیقی انجام داده است که نتایج این مطالعات نشان می‌دهد تحصیل در چه رشته و کار در چه شغلی آنها را ثروتمند کرده است. این گزارش همچنین نشان می‌دهد که 75 نفر از افراد ثروتمند مورد مطالعه در این تحقیقات دارای تحصیلات دانشگاهی هستند و از این 75 نفر، 22 نفر در رشته مهندسی تحصیل کرده‌اند.

از میان 75 نفر، 22 نفر در رشته مهندسی فارغ‌التحصیل شده‌اند و 20 نفر در رشته مدیریت بازرگانی، 16نفر امور مالی و اقتصاد، 10 نفر حقوق و هفت نفر علوم رایانه را به‌عنوان رشته تحصیلی خود در دانشگاه انتخاب کرده‌اند.

 تحصیل و اشتغال در شاخه‌های مختلف مهندسی در کشور‌های اروپایی می‌تواند درآمد بالایی به دنبال داشته باشد برای مثال مهندسان هسته‌ای می‌توانند در زمان مبتدی بودن و نداشتن سابقه‌کار، حدود ۶۷ هزار دلار و در زمان نیمه‌حرفه‌ای بودن ۱۱۷ هزار دلار درآمد داشته‌ باشند. پیاده‌سازی نظریه‌ها، تست محصولات مختلف، طراحی منابع تغذیه و کارهایی از این قبیل، کارهای رایج این مهندسان است. بیشتر رشته‌های پردرآمد در شاخه مهندسی هستند. به این ترتیب پردرآمدترین رشته‌های دانشگاهی که می‌توانند هزینه صرف شده در تحصیلات را به شما برگردانند، شامل مهندسی نفت با ۱۶۰ هزار دلار درآمد، متخصصان ریاضیات آماری با ۱۲۰ هزار دلار درآمد، مهندسی هسته‌ای با ۱۱۷ هزار دلار درآمد، مهندسی شیمی با ۱۱۶ هزار دلار و مهندسی هوافضا با ۱۰۹ هزار دلار درآمد می‌شوند. البته این رشته‌ها و درآمد آنها بسته به منطقه زندگی ممکن است کمی متفاوت باشد، اما در مجموع برخی رشته‌ها با مقدار ساعت کاری کمتر و فعالیت سبک‌تر در بیشتر مناطق زمین، درآمد بهتری دارند و به همین دلیل به‌عنوان پردرآمدترین رشته‌ها در جهان معرفی شده‌اند. اگر چه درآمد یک رشته نباید تنها دلیل انتخاب آن رشته دانشگاهی باشد اما آشنا بودن با این رشته‌ها می‌تواند کمک زیادی به انتخاب رشته افراد کند.

 در ادامه نتایج این تحقیقات،  53 نفر از این افراد ثروتمند از همان ابتدا به کسب‌وکار خانوادگی خود ادامه دادند و 19 درصد از آنها به‌عنوان فروشنده و 17 درصدشان به‌عنوان یک بازار‌یاب آغاز به‌کار کردند.

در عین حال، 17 درصد با راه‌اندازی کسب‌وکار خود، شغل خود را آغاز کردند.

 براساس گزارش‌های منتشره، میلیاردر‌های جهان کار خود را برای اولین‌بار با انجام این مشاغل آغاز کردند:

40 نفر از آنها به‌عنوان فروشنده، 27 نفر از آنها به‌عنوان دلال سهام بورس‌، 15 ‌نفر از آنها به‌عنوان برنامه‌نویس، 12نفر آنها به‌عنوان مهندس و 6 نفر به‌عنوان تحلیلگر بازار وارد بازار کار شدند.

 راب اسکات، مدیرعامل آرون والیس، گفت: «امروز ما شاهد آن هستیم که تقریبا همه افراد برتر در کسب‌وکار دارای تحصیلات دانشگاهی هستند و زمانی که فارغ‌التحصیل می‌شوند به درجه‌ای از توانایی رسیده‌اند که برای راه‌اندازی کسب‌وکار خود آمادگی دارند.»

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار