کد خبر: 909870
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۸
رئیس اداره تحقیقات هواشناسی آذربایجان غربی اعلام کرد:
رئیس اداره تحقیقات هواشناسی آذربایجان غربی با بیان اینکه میزان بارندگی ها در استان طی سال زراعی جاری 374.3 میلیمتر بوده و در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 41 درصد افزایش داشته است تصریح کرد: این میزان بارندگی نسبت به بلند مدت 26 درصد افزایش را نشان می دهد.

آزاد توحیدی افزود: در سال زراعی جاری در ارومیه متوسط بارندگی 347.5 میلی متر بوده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 45 درصد افزایش بارندگی ثبت شده است.
رئیس اداره تحقیقات هواشناسی آذربایجان با بیان اینکه نسبت بارش یکسال آبی در استان 111درصد است اظهار کرد: وضعیت بارندگی در استان طی سال آبی جاری 11 درصد بیشتر نیز بوده اما این به معنای اینکه خشکسالی در استان نخواهیم داشت نیست چرا که طی سالهای گذشته ما در استان با مشکل انباشت خشکسالی مواجه هستیم، همچنین سال گذشته به دلیل کمبود بارش برف، ذخایر برفی در استان از وضعیت مطلوبی برخوردار نیست.
توحیدی غربی با بیان اینکه شدیدترین خشکسالی در استان مربوط به شهرستان شوط با 38 درصدخشکسالی است اظهار کرد: 62 درصد مساحت شهرستان دچار خشکسالی شدید است.
وی اظهار کرد: 2.6 درصد مساحت شهرستان ارومیه دچار خشکسالی بسیارشدید، 65 درصد خشکسالی شدید و 2.4 درصد مساحت این شهرستان دچار خشکسالی متوسط است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر