کد خبر: 904685
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۱:۵۸
حاشيه‌نگاري قهرماني استقلال در جام حذفي
خرمشهر اين‌بار براي آبي‌ها خوش‌يمن بود و آنها فصل کابوس‌واري را که با منصوريان آغاز کرده بودند با وينفرد شفر آلماني با قهرماني جام حذفي رؤيايي به پايان رساندند. اين هفتمين قهرماني در جام حذفي استقلال بود تا آبي‌پوشان همچنان با فاصله پرافتخارترين تيم اين رقابت‌ها باشند.
سعيد احمديان

ورزشگاه نفت و گاز اروندان خرمشهر پنج‌شنبه شب براي سومين سال پياپي ميزبان فينال جام حذفي بود، ورزشگاهي تازه‌ساز در حاشيه شهر، اما به‌رغم مشکلاتي که داشت سرانجام آماده ميزباني مسابقه استقلال و خونه به خونه بابل شد. دو تيمي که با گذشتن از سد حريفانشان به ديدار نهايي رسيده بودند. استقلالي‌ها با شفر نمي‌خواستند فصل را به بدون قهرماني به پايان برسانند و آن‌سو بابلي‌ها هم پس از پشيماني از انصراف از بازي در فينال مي‌خواستند خاطره تلخ عدم صعود به ليگ برتر را با جام جبران کنند. سوت پايان مسابقه اما جام را به آبي‌ها رساند و تک‌گل مامه تيام در نيمه اول براي قهرماني آبي‌پوشان کافي بود تا نامشان به عنوان تيم قهرمان روي کاپ جام حذفي حکاکي شود و پس از هفت سال بار ديگر قهرماني اين رقابت‌ها را جشن بگيرند.
آنها دو سال پيش هم با پرويز مظلومي به فينال خرمشهر رسيده بودند، اما در ضربات پنالتي مغلوب ذوب‌آهن شدند تا دست خالي به تهران برگردند، ولي اين‌بار با شفر آلماني در خرمشهر دور قهرماني زدند تا خاطره تلخ دو سال پيش فراموش شود.

تيام، تيام و تيام

ستاره فينال جام حذفي مهاجم سنگالي آبي‌ها بود، بازيکني که پس از پوشيدن پيراهن استقلال در فصل نقل و انتقالات زمستاني با گل‌هايش در آسيا و ليگ برتر و حالا گل قهرماني جام حذفي، خودش را به عنوان يک مهاجم تمام‌عيار نشان داده که براي رسيدن توپ به تور دروازه حريف، استقلالي‌ها مي‌توانند روي او حساب ويژه‌اي باز کنند. در نيم‌فصل اول ليگ برتر و در روزهايي که عليرضا منصوريان روي نيمکت آبي‌ها نشسته بود، هواداران اين تيم از عدم گلزني مهاجمان كم حرص نخوردند، اما با آمدن شفر و حضور مامه بابا تيام سنگالي، آنها حالا يک ستاره بين‌المللي در خط حمله‌شان دارند که توانسته آنها را از شر حرص و جوش‌هايي که بابت جدايي کاوه رضايي و گلزني‌هاي مهاجم سابق‌شان در ليگ بلژيک مي‌خوردند، راحت کند. با اين حال تيام تنها دقايقي پس از گلزني در فينال مصدوم و تعويض شد تا نگراني شفر از عدم حضور مهاجم سنگالي خود در بازي حساس مقابل ذوب در ليگ قهرمانان آسيا بالا بگيرد.

اول تمديد، بعد جام!

البته وينفرد شفر کارگردان اصلي فينال جام حذفي بود. سرمربي موسپيد آلماني وقتي که قراردادش را با استقلال امضا کرد، خيلي‌ها او را تمام شده مي‌دانستند، اما مرد آلماني وقتي روي نيمکت استقلال نشست، نشان داد که همچنان دود از کنده بلند مي‌شود. استقلال رده سيزدهمي منصوريان را در در پايان ليگ به رده سوم رساند و پنج‌شنبه شب هم با هدايت او آبي‌ها قهرمان جام حذفي شدند تا منتقدان روز‌هاي اول شفر خاموش شوند. سرمربي استقلال مي‌گويد: «به ياد دارم که نه تنها خبرنگاران بلکه بسياري از هواداران مي‌گفتند که استقلال به ليگ پايين‌تر مي‌رود، اما اکنون مي‌گويند که اين تيم بايد قهرمان آسيا شود.» علاوه بر اين خبر خوب براي هواداران استقلال قبل از فينال خرمشهر، تمديد قرارداد شفر با استقلال بود. مربي آلماني پس از حرف و حديث‌هاي فراواني که درباره ماندش در استقلال شنيده مي‌شد، سرانجام ساعاتي قبل از فينال در هتل کاروانسراي آبادان پاي قرارداد دو ساله‌اش با استقلال را امضا كرد تا استقلالي‌ها خيالشان از ادامه حضور مربي موفق آلماني روي نيمکت استقلال راحت شود.

شب جيمي‌جامپ‌ها، ساکت رفتني شد؟

فينال جام حذفي کم حاشيه نداشت؛ از حضور پررنگ جيمي‌جامپ‌ها و بي‌نظمي جشن قهرماني گرفته تا علني شدن اختلافات ساکت و وزير ورزش روي سکوي اهداي مدال. فينال خرمشهر به اندازه تاريخ فوتبال ايران جيمي‌چامپ داشت، تماشاگراني که از غفلت نيروهاي انتظامي استفاده مي‌کردند و به داخل زمين مي‌پريدند، يکي خودش را به بغل بازيکن مورد علاقه‌اش مي‌رساند، يکي پاي مهدي رحمتي را می‌بوسيد و يکي هم در اقدامي عجيب براي دعوا به سمت نيمکت استقلال مي‌رفت! جيمي‌جامپ‌ها پس از بالا بردن کاپ قهرماني توسط رحمتي جمع‌شان جمع شد و با ريختن به داخل زمين، استقلالي‌ها حتي فرصت نکردند با جام در استاديوم دور قهرماني بزنند و تنها دقايقي پس از شروع مراسم، جام روي دست ليدرهاي استقلال در ورزشگاه گردانده شد.
ترکش اين حاشيه‌ها البته در جريان بازي روي سکوها به خبرنگاران هم خورد. هواداران صنعت نفت در بازي پنج‌شنبه براي بابلي‌ها سنگ‌تمام گذاشتند، تا توانستند فحاشي کردند و با پرتاب صندلي از خجالت استقلالي‌ها درآمدند و خبرنگاران هم که جايگاهشان بين سکوي هواداران دو تيم بود، مورد حمله هواداران عصباني صنعت نفت قرار گرفتند، هواداراني که انگار هنوز دلشان از حذف تيم‌شان توسط استقلال در نيمه‌نهايي پر بود!
حاشيه‌هاي فينال تنها به سکوي تماشاگران ختم نمي‌شد، چراكه روي سکوي توزيع مدال‌ها و بين مسئولان هم خودش را نشان داد، جايي که وزير ورزش از حضور دبيرکل فدراسيون روي سکوي اهداي مدال جلوگيري کرد تا اختلافات سلطاني‌فر و ساکت علني شود، اختلافاتي که باعث شده تا وزير از مهدي تاج بخواهد ساکت را به دليل برخي تخلفات برکنار کند. همين موضوع سبب اختلاف رئيس فدراسيون فوتبال و وزير ورزش شده، اختلافي که البته تاج سعي در تکذيب آن دارد، اما اتفاقات خرمشهر نشان داد که رابطه وزارت و فدراسيون دوباره شکرآب شده است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار