کد خبر: 902824
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۰
راه‌اندازي يك شبكه راديويي جديد
همزمان با چهارم ارديبهشت ماه، شبكه جديد راديويی با عنوان «راديو كتاب» راه اندازي خواهد شد.
محمدصادق عابدینی

در آستانه برگزاري نمايشگاه كتاب تهران كه بزرگ‌ترين رخداد فرهنگي كشور به شمار مي‌رود، معاونت صدای رسانه ملي اقدام به راه اندازي شبكه 24 ساعته راديو كتاب خواهد كرد. همان طور كه حميدرضا شاه آبادي معاون صدای سازمان صداوسيما سال گذشته وعده داده بود، راديو كتاب در آستانه راه اندازي رسمي قرار گرفت. راديو كتاب كه با شعار «صداي كتاب صداي دانايي» با هدف توسعه فرهنگ كتابخواني و افزايش سرانه مطالعه كتاب راه اندازي مي‌شود، از امروز فعاليت 24 ساعته خود را آغاز مي‌كند و در روز چهارم ارديبهشت به جرگه شبكه‌هاي راديويي خواهد پيوست. راه‌اندازي مجدد شبكه راديو كتاب بعد از آن صورت مي‌گيرد كه پيش از اين معاونت صدا در دوره‌اي اين شبكه راديويي را راه اندازي و بعد از مدتي به دليل مشكلات مالي آن را تعطيل كرد. نيلوفر زنديان، مدير شبكه راديو كتاب در گفت و گو با «جوان» درباره راه اندازي اين شبكه مي‌گويد: راديو كتاب روزانه 16 ساعت برنامه توليدي و تأميني دارد و هشت ساعت نيز برنامه زنده راديويي خواهيم داشت.
زنديان مي‌افزايد: در بخش زنده با حضور اهالي نشر، نويسندگان، كارشناسان و مديران حوزه كتاب، درباره مباحث روز حوزه نشر به صحبت و تبادل نظر خواهيم پرداخت. در اين بخش برنامه‌اي به نام «گلستانه» داريم كه در آن ناشران و نويسندگان حضور دارند و تازه‌هاي نشر معرفي مي‌شوند. مدير راديو كتاب با بيان اينكه ديگر برنامه زنده اين شبكه «دات آي آر» نام دارد، ادامه مي‌دهد: اين برنامه به معرفي تازه‌هاي نشر در حوزه كتاب‌هاي الكترونيك و كتاب‌هاي گويا كه با مجوز وزارت ارشاد منتشر شده‌اند، خواهد پرداخت. وي تصريح كرد: كتاب‌هاي گويا براي عموم جامعه و به خصوص نابينايان، ابزار مناسبي براي استفاده از كتاب است و در برنامه «دات آي آر» بخش هايي از اين كتاب‌ها پخش خواهد شد. راديو كتاب كه از طريق اپليكيشن «ايران صدا» قابل دريافت است، امكان دسترسي به كتاب‌هاي گويا را نيز فراهم كرده است. اپ ايران صدا، توانسته است مجموعه‌اي از آثار مكتوب را در قالب كتاب صوتي در اختيار علاقه‌مندان به كتاب و كتابخواني قرار دهد.
خوانش كتاب در دو قالب روايي و اجراي نمايشي با اجراي خوب هنرمندان و صدا پيشگان راديو با هدف انتقال احساس و جذابيت بهتر و بيشتر براي شنونده، تنوع در موضوع داستان‌ها و ژانر‌هاي متفاوت در رمان‌ها و غنا بخشيدن به محتواي كتاب ها، از مهم‌ترين امكاناتي است كه مخاطبان و كاربران از آن بهره مند خواهند شد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار