کد خبر: 902768
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۴
علیرضا جهانبخش

بازیکن تیم ملی فوتبال ایران می‌گوید در ادامه فصل بسیار خوبی که پشت سر گذاشته، برای حضور در جام جهانی "خیلی انگیزه" دارد.

به گزارش ایسنا،‌ علیرضا جهانبخش پس از درخشش در ترکیب تیم آلکمار هلند، در پاسخ به این سوال که بهترین روزهای زندگی فوتبالی‌اش را پشت سر می‌گذارد، گفت: خدا را شکر به لحاظ عملکردی روزهای خیلی خوبی را پشت سر می‌گذارم. همیشه هدفم این بوده که در تیم ملی و تیم باشگاهی بازیکن تاثیرگذاری باشم و خوشبختانه فصل کم فراز و نشیبی را داشته‌ام. از همه مهمتر برایم این است که بازیکن مهمی برای تیمم باشم که فکر می‌کنم شکر خدا این اتفاق افتاده است.

 او افزود: فصل خیلی خوبی را با آلکمار داشته‌ایم. حضورمان در لیگ اروپا با توجه به جایگاه سومی تیم در لیگ قطعی شده و در چند روز آینده هم بازی بسیار مهمی در فینال جام حذفی داریم.

جهانبخش درباره احترامی که برایش در تیم هلندی بین کادر فنی و هواداران این تیم ایجاد شده نیز گفت: از ابتدای انتخاب آلکمار قصد داشتم ارتباط بسیار خوب و مثبتی با سرمربی تیم برقرار کنم که این اتفاق خوشبختانه رخ داده است. در هر تیمی هم که بوده‌ام تلاش کرده‌ام احترام دو طرفه‌ای بین خود و هواداران تیم به وجود بیاورم که این احساس خوب بین من و هواداران آلکمار ایجاد شده است. در بازی آخرمان هم فضای فوق‌العاده‌ای در ورزشگاه به وجود آمد. به هر حال اولین هت‌تریک فوتبالی‌ام بود و حین بازی هواداران خیلی تشویقم کردند و بعد از بازی هم بازیکنان و سرمربی تیم به من تبریک گفتند. 

او درباره برخی شایعه‌ها مبنی بر جدایی از آلکمار و حضور در لیگ دیگری به غیر از هلند گفت: در فوتبال هیچ قطعیتی وجود ندارد. این‌ها بیشتر حدس و گمان‌هایی است که مطرح می‌شود اما چیزی که من می‌توانم بگویم این است که دوست دارم امسال این اتفاق بیفتد. سال گذشته هم پیشنهادهای خوبی داشتم اما فکر کردم که در آن زمان ماندن برای یک فصل دیگر، تصمیم بهتری است اما اکنون فکر می‌کنم می‌توانم قدم جدیدتری بردارم.

بازیکن تیم ملی فوتبال ایران با بیان این که منتظر است این فصل خوب با یک جام‌جهانی خوب همراه شود، گفت: حضور در جام جهانی افتخار بسیار بزرگی برای هر بازیکنی است. اگر من بتوانم به جام جهانی روسیه بروم، برای دومین بار خواهد بود که این افتخار نصیبم می‌شود که می‌توانم در این سن در جام جهانی بازی کنم. واقعا از ته دل می‌گویم خدا را شکر می‌کنم که در این چند سال پیراهن تیم ملی را پوشیده‌ام و اکنون هم خیلی خیلی انگیزه دارم که در این میدان بسیار بزرگ حاضر شوم.

جهانبخش افزود: همه ما در تیم ملی به این هدف فکر می‌کنیم که کیفیت فوتبال ایران را به دنیا نشان دهیم. می‌خواهم فصل باشگاهی را با موفقیت بیشتر و کامل‌تری به پایان برسانم و بعد از آن اگر این افتخار نصیبم شد با انگیزه فراوان در جام جهانی حاضر شوم. همه ما در تیم ملی برای شرکت در جام جهانی رو به جلو فکر می‌کنیم و من هم خودم می‌خواهم در این تورنمنت چیزهای جدیدی را ببینم و یاد بگیرم. 

او با اشاره به فضای جام جهانی گفت: به وجود آمدن فضای جام جهانی در همه کشورها عادی است اما چیزی که اهمیت دارد و باید به آن توجه کنیم این است که همه کشورها شانس حضور در جام جهانی را ندارند و تنها بهترین‌های قاره‌ها به جام جهانی می‌روند. ما هم در این چند ساله نشان داده‌ایم که قدرت اول آسیا هستیم و تیم ملی همیشه باعث خوشحالی مردم ایران بوده است.

جهانبخش افزود: هلند از جمله تیم‌هایی است که نتوانسته به جام جهانی صعود کند اما تب و تاب جام جهانی در این کشور هم به وجود آمده است و اینجا درباره جام جهانی زیاد صحبت می‌شود. چندین و چند قرار مصاحبه از شبکه‌ها و رسانه‌های هلندی دارم و بسیاری از رسانه‌های هلندی دوست دارند به ایران بیایند و در تمرینات تیم ملی ما حاضر شوند. این نشان دهنده جایگاه جام جهانی است. هر چه هم به مسابقات نزدیک‌تر می‌شویم این گرما بیشتر می‌شود. 

وی ادامه داد: مراقبت بدنی و ذهنی از بازیکنان وظیفه مهمی است که باشگاه‌ها دارند تا این بازیکنان در بهترین شرایط برای تیم ملی به میدان بروند. هر چه قدر بازیکنان آماده‌تر باشند، ما تیم بهتری در روسیه خواهیم داشت. امیدوارم این حمایت و کمک به تیم ملی ایران روز به روز بیشتر شود. 

جهانبخش با اشاره به عشق و علاقه هواداران فوتبال ایران به تیم ملی گفت: مردم ایران خیلی به فوتبال علاقه دارند. ما بازیکنان تیم ملی و اعضای کادر فنی از این علاقه آگاهی کامل داریم و تلاش می‌کنیم در روسیه در وهله اول پرچم ایران را در جایگاه بالاتری قرار دهیم و در درجه بعد مردم ایران خوشحال کنیم. از آن طرف انتظار زیادی نیست که ما به عنوان سربازان ایران از آنها بخواهیم که از تیم ملی حمایت بیشتری داشته باشند. 

او با اشاره به بازی‌های دوستانه تیم ملی گفت: بازی‌هایی که تیم ملی داشته و در آینده انجام خواهد داد بسته به نیازی است که کادر فنی احساس کرده و با توجه به شرایطی است که در جام جهانی داریم. بازی با تونس و الجزایر فوق‌العاده به تیم ملی و همه ما کمک کرد. دیدار برابر ترکیه و یونان هم با توجه به سبک اروپایی و همچنین بازیکنان بسیار خوبی که این دو تیم دارند، کمک خیلی خوبی برای ما خواهد بود و محک مهمی برای تیم ملی است تا بتوانیم با آمادگی کاملی وارد جام جهانی شویم. 

جهانبخش در پایان گفت: در فاصل ۵۵ روز تا اولین بازی تیم ملی چیزی که بیشتر از هر موضوع دیگری که اهمیت دارد، انرژی مثبتی است که از سمت کل کشور به سمت تیم ملی هدایت می‌شود. امیدوارم در این فاصله زمانی، بیشتر از بازیکنان تیم ملی مراقبت شود تا بازیکنان و کادر فنی با انرژی بسیار مثبتی وارد مسابقات جام جهانی شوند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار