کد خبر: 902701
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۲
مسابقات قهرمانی تکواندو نوجوانان دختر کشور

سرمربی تیم تکواندوی دختران نوجوان معتقد است که بی‌تجربگی و قرعه سخت برای تکواندوکاران ایران، دلیل نتایج ضعیف این تیم در مسابقات جهانی بود.

فاطمه صفرپور در گفت و گو با ایسنا، در مورد مسابقات قهرمانی جهان تکواندو در رده سنی نوجوانان گفت: همه تیم‌ها با نفرات با تجربه خود در رده سنی نوجوانان آمده بودند و همین مسئله سطح این مسابقات را بسیار بالا می‌برد. ما نیز با یک ترکیب جدید در این رقابت‌ها حاضر شده و نونهالانی که تازه به رده‌سنی نوجوانان آمده بودند را به تونس اعزام کردیم.

او در پاسخ به این سوال، که دلیل نتایج ضعیف تیم ملی دختران در مسابقات قهرمانی جهان چه بود؟ پاسخ داد: دو دلیل اصلی وجود داشت که این نتایج کسب شد، دلیل اول بی تجربگی و دلیل دوم سن کم تکواندوکاران ایران بود. ۴۰ تا ۵۰ درصد از تکواندوکاران ایران چند ماهی است که از رده نونهالان به نوجوانان آمده‌ وحتی یک میدان بین‌المللی هم ندیده‌اند. البته با همه این‌ها بازی‌ها را با اختلاف کم واگذار کردند که نشان می‌دهد عملکرد فردی خوبی داشته‌اند اما به تجربه بیشتری نیاز دارند.

سرمربی تیم تکواندوی دختران نوجوان ادامه داد: در ۱۰ وزن موجود برای این مسابقات حدوداً در ۹ وزن، تکواندوکاران ایران یا تازه به رده نوجوانان آمده بودند و یا اولین حضور خود در مسابقات بین‌المللی را تجربه می‌کردند. نوجوان سال اولی با نوجوان سال آخری تفاوت زیادی از نظر سطح فکری و جسمی دارد که همین مسئله کار را برای نمایندگان بی‌تجربه ایران سخت می کرد. با همه این‌ مسائل تکواندوکاران ما بیشتر مبارزات خود را در پای مدال واگذار کردند که نشان می‌دهد از نظر فنی چیزی کم ندارند.

صفرپور در پاسخ به این سوال، بی‌تجربگی تنها دلیل حذف تکواندوکاران ایران بود؟ اظهار کرد: بی‌تجربگی عامل اصلی است اما دلیل دیگر، قرعه‌های سختی بود که به ملی‌پوشان ایران می‌خورد. در مسابقات ترکیه ایران شش مدال گرفت و آلمان مدالی نداشت ولی اما در این مسابقات آلمان به قرعه‌های راحت‌تری خورد و پنج مدال برنز گرفت. رقبای سختی با دختران ایران مبارزه کردند که از تجربیات خوبی برخوردار بودند. برخی از این حریفان ۲۰ مدال بین‌المللی داشتند اما اکثر نمایندگان ما اولین تجربه خود در میادین بین‌المللی را تجربه می‌کردند.

سرمربی تیم تکواندو نوجوانان دختران در پاسخ به این سوال، چرا در دوره‌ی قبل نتایج تیم ملی به مراتب بهتر از این دوره بود؟ توضیح داد: رده نوجوانان مثل بزرگسالان نیست. تکواندوکاران در یک بازه زمانی مشخص وارد مسابقات این رده‌سنی می‌شوند. همیشه شاهد هستیم که تیم‌های ملی نوجوانان در یک دوره نتایج ضعیفی میگیرند و دلیل آن تغییر تکواندوکاران است که از این رده‌سنی به جوانان یا بزرگسالان وارد می‌شوند. به همین دلیل باید به این نوجوانان بی‌تجربه زمان بدهیم تا خود را اثبات کنند.

او در ادامه با بیان اینکه باید این نوجوانان را حفظ کرد، توضیح داد: شاید در این دوره نتایج ضعیفی کسب شد اما باید این ملی‌پوشان را حفظ کنیم تا به آمادگی ذهنی و جسمی بهتری برسند. قطعا این تکواندوکاران هم می‌توانند مثل تیم سال ۲۰۱۶ موفق باشند اما نیاز به زمان دارند.

صفرپور همچنین در این مورد که چرا نتایج همین تیم دختران در مسابقات کسب سهمیه المپیک بهتر از مسابقات جهانی بود؟ توضیح داد: در مسابقات کسب سهمیه "کیما همتی" در پای مدال به رقیب چینی باخت و برنز گرفت اما در مسابقات جهانی به همان نماینده چین باخت و از رسیدن به مدال باز ماند. همچنین "یلدا ولی‌نژاد" در مسابقات کسب سهیمه به تکواندوکار صربستانی باخت و برنز گرفت اما در رقابت‌های جهانی به همان حریف باخت و به مدال نرسید. این نتایج نشان می‌دهد دختران ایران به دلیل بی‌تجربگی و قرعه سخت به مدال نرسیدند که امیدوارم در سال‌های بعد شاهد موفقیت آن‌ها باشیم.

سرمربی تیم تکواندو نوجوانان دختران در مورد برنامه‌های آینده خود با تیم ملی نیز توضیح داد: هیچ صحبتی در مورد قطع همکاری نشده است و همه تلاش خود را در ادامه کار انجام می‌دهیم تا به نتایج خوبی دست پیدا کنیم.

او در مورد برنامه‌های تیم ملی نیز گفت: فعلا برنامه یا مسابقه خاصی نداریم. باید زمان انتخابی‌های تیم ملی برای حضور در مسابقات المپیک جوانان را مشخص کنیم تا همه تکواندوکاران بدانند هیچکس در تیم ملی امنیت ندارد و باید تلاش خود را روز به روز افزایش دهند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار