کد خبر: 902653
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۵
رئیس کمیسیون تجارت اتاق بازرگانی اصفهان:
رئیس کمیسیون تجارت اتاق بازرگانی اصفهان گفت: قاچاق دانستن معاملات ارزی خارج از شبکه بانکی سبب شده که امروز تولید کنندگان ما با مشکل واردات مواد اولیه و در نتیجه تولید مواجه شوند.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اصفهان،رئیس کمیسیون تجارت اتاق بازرگانی اصفهان در جلسه ویژه نوسانات ارز کمیسیون تجارت اتاق بازرگانی اصفهان اظهار داشت: تولیدکنندگان برای واردات مواد اولیه و ماشین آلات و لوازم یدکی که قبلا اعتباری وارد کرده‌اند و باید رفع تعهد کنند چگونه می‌توانند ارز مورد نیاز خود را تامین کنند در حالی که هر گونه معامله ارزی خارج از شبکه بانکی قاچاق اعلام شده است.

مسعود گلشیرازی بیان داشت: مهمترین تاثیر نوسان ناگهانی ارز بروز بی نظمی در مدیریت و اختلال در برنامه ریزی بنگاه های اقتصادی است.

رئیس کمیسیون تجارت اتاق بازرگانی اصفهان اظهار داشت: یک بنگاه اقتصادی برای فعالیت روزمره و توسعه بخش‌های خود به پیش بینی در بازار ارز نیاز دارد که این قبیل نوسانات امکان برنامه ریزی را از فعالان اقتصادی می گیرد.

وی اضافه کرد: از مهمترین گله مندی های فعالان اقتصادی رفتار دوگانه بخشنامه‌های بانک مرکزی در قبال تولیدکنندگان و سپرده‌گذاران ارزی است که متاسفانه مجددا صفحه ترازو به نفع سپرده‌گذاران ارزی در مقابل تولید کنندگانی که برای خرید مواد اولیه خود از بانک ها خرید ارز کرده‌اند، چرخیده است.

گلشیرازی ادامه داد: با توجه به تراز تجاری مثبت کشور نباید نگران کمبود ارز در بازار بود زیرا میزان صادرات از واردات بیشتر است و کسری ارز نخواهیم داشت.

وی اعلام کرد: هرچند افزایش تدریجی و برنامه ای نرخ ارز به نفع تولید و صادرات است اما نوسانات پاندولی اخیر تجارت را با چالش جدی روبرو می سازد و امیدواریم آرامش به بازار ارز بازگردد زیرا هیچ فعال اقتصادی نمی تواند تصمیم منطقی برای ادامه فعالیت بگیرد.

رئیس کمیسیون تجارت اتاق بازرگانی اصفهان تصریح کرد: نوسانات ارزی باعث برهم خوردن برنامه حضور فعالان اقتصادی در نمایشگاه های اختصاصی خارجی و اعزام هیئت‌های تجاری و عقد قراردادهای بین المللی و قبول تعهداتی از این نوع شده است.

وی نقطه مثبت افزایش نرخ ارز را ایجاد محدودیت برای قاچاقچیان کالا عنوان کرد واذعان داشت : نرخ ارز نقش مهمی در افزایش یا کاهش قاچاق به کشور دارد و افزایش نرخ ارز باعث کاهش قاچاق کالا به داخل کشور می شود.

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار