کد خبر: 902642
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۱
امريكا، انگلستان و فرانسه سه كشور پيشران نظام سلطه‌ غرب كه خود را مدعي هژمون مسلط جهاني مي‌دانند و هر سه در نظام فرسوده و تحت سلطه‌ شوراي امنيت داراي حق وتو هستند...
سيدعبداله متوليان

امريكا، انگلستان و فرانسه سه كشور پيشران نظام سلطه‌ غرب كه خود را مدعي هژمون مسلط جهاني مي‌دانند و هر سه در نظام فرسوده و تحت سلطه‌ شوراي امنيت داراي حق وتو هستند پس از راه‌اندازي عمليات رواني و به كارگيري همه ظرفيت‌هاي رسانه‌اي و تبليغاتي خود به بهانه انهدام انبارهاي شيميايي (بهانه واهي و پوچي كه در عراق نيز دستاويز آنان قرار گرفت ولي هرگز ثابت نشد)، حتي همه قوانين خودنوشته بين‌المللي را زير پا گذاشته و چوب حراج به اعتبار بين‌المللي خود زده و در يك اقدام وحشيانه و قرون وسطايي، كشور سوريه و يك عضو سازمان ملل متحد را كه حدود يك دهه است كه در خط مقدم مبارزه با تروريسم بيشترين آسيب را از تروريست‌هاي توليد شده در كارگاه نظام سلطه‌ غرب ديده‌است آماج بيش از ۱۰۰ موشك مدرن خود قرار دادند.

چه دليلي وجود دارد كه سه كشور داراي حق وتو به خود اجازه بدهند بدون اطلاع و اجازه سازمان ملل و بر اساس يك گمانه‌زني متوهمانه و خودساخته به استقلال و تماميت ارضي يك عضو سازمان ملل تعرض كنند. حمله ياغي‌هاي غربي به سوريه درست در زماني صورت مي‌گيرد كه محور مقاومت موفق به مهار تروريسم غرب ساخته شده و تشت رسوايي مثلث توحش عبري، غربي، وهابي از بام بر زمين افتاده و آبروي نداشته آنان بر باد رفته‌است. تلاش مذبوحانه غرب در سوريه بيش از آنكه يك اقدام نظامي باشد يك قمپز رسانه‌اي بود. همه قرائن و شواهد نشان مي‌دهد كه در پس عوامفريبي غرب اهداف ديگري عامل اين انتحار نظامي بوده‌است:

۱ - نابود كردن زيرساخت‌هاي سوريه كه هدف مشترك تمامي اقدامات نظامي مستقيم و غيرمستقيم غرب در سطح جهان است.
۲ - تلاش براي براندازي نظام سوريه و اسقاط بشار اسد.
۳ - دميدن تنفس مصنوعي به تروريست‌هاي غرب‌ساخته و ممانعت از اضمحلال و نابودي كامل آنان.
٤ - راضي نگه‌داشتن رژيم‌هاي صهيونيستي و سعودي‌هاي حاكم بر حجاز.
5 - ايجاد اختلال در مسير گروه حقيقت ياب سازمان ملل متحد و غبارآلود كردن صحنه و از بين بردن شواهد و مدارك موجود مبني بر تجهيز تروريست‌ها به سلاح‌هاي غيرمتعارف و كشتار جمعي توسط غرب.
6 - تلاش براي هم‌افزايي و حفظ انسجام ائتلاف منطقه‌اي عليه مقاومت به رهبري رژيم سعودي حاكم بر حجاز.
7 - بسترسازي براي فروش سلاح و مهمات بيشتر به كشورهاي عربي و غلبه بر بحران بيكاري داخلي.
اين اقدام عجولانه و قمپزي شكل سه كشور ياغي نه‌تنها به نتايج مورد نظر آنها منتهي نشده بلكه دستاوردهاي مهمي عليه آنان و محور مقاومت با خود به همراه آورده‌است:
۱ - روزنامه‌ها و رسانه‌هاي تحت كنترل نظام سلطه نظير گاردين، اينديپندنت و يديعوت آحارونوت اين اقدام را ناموفق و بي‌نتيجه و بر ضد اعتبار سه كشور و به سود محور مقاومت ارزيابي كرده‌اند.
۲ - تصويري قانون‌گريز و ياغي و ناقض حقوق كشورها و ملت‌ها از متجاوزان در افكار عمومي جهاني ترسيم شده‌است.
۳ - مردم سوريه و بشار اسد با بي‌اعتنايي و خونسردي و مصمم‌ مثل روزهاي قبل سر كار خود حاضر شدند و به علاوه در سراسر سوريه مراسم جشن و سرور برپا شد.
٤ - افكار عمومي جهاني عليه محور ائتلاف براي شرارت و به نفع محور مقاومت ساماندهي و برانگيخته شده است.
۵ - موجب تقويت موقعيت حزب‌الله در انتخابات لبنان شده‌است.
۶ - اسقاط موشك‌هاي مدرن غرب با سيستم پدافندي ٤۰ سال پيش روسي، يك افتضاح نظامي براي غرب محسوب شده‌است.
۷ - سران سه كشور ياغي از سوي مردم، شخصيت‌هاي سياسي و صاحب‌نفوذ، احزاب سياسي و اصحاب رسانه كشورشان به شدت تحت فشار قرار گرفته‌ و اين اقدام را ناپخته، عجولانه و ساده‌انديشانه دانسته و آن را محكوم كرده‌اند.
۸ - عزم مردم و مسئولان ايران را براي دفاع از توانمندي موشكي از يك‌سو و تقويت محور مقاومت از سوي ديگر جزم‌تر نموده‌ است.
۹ - سازمان ملل متحد يك قدم ديگر به مرگ خود نزديك‌تر شد و نشان داد سازماني خنثي و ناكارآمد است كه نمي‌تواند در برابر كشورهاي ياغي از كشورهاي عضو دفاع و مشكلات موجود در جهان را مديريت كند.
۱۰ - اين اقدام خودسرانه و باجگيرانه، عملاً افكار عمومي جهاني را به سمت ضرورت اعمال تغييرات فوري ساختاري در سازمان ملل متحد و شوراي امنيت و كارآمد كردن آن (با توجه به تغيير كانون‌هاي قدرت و از بين رفتن هژمون غربي و... ) بسيج نموده‌است.
در اين راستا شايسته است دستگاه ديپلماسي ايران با توجه به تغيير مباني و كانون‌هاي قدرت در جهان و اضمحلال هژمون غربي با روحيه و رويكرد انقلابي موضوع راه اندازي خط تماس با قدرت‌هاي منطقه‌اي براي اعمال تغييرات در سازمان ملل را با جديت تمام مديريت نمايد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار