کد خبر: 902635
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۲۱:۳۱

مديرعامل شركت توانير گفت: در سال جاري و به ويژه در فصل پيك افزايش مصرف برق و كمبود نقدينگي از مهم‌ترين چالش‌هاي پيش روي شركت‌هاي توزيع نيروي برق كشور به شمار مي‌رود.
به گزارش «وزارت نيرو»، مديرعامل شركت توانير گفت: امسال تابستان سختي را پيش‌رو داريم؛ چراكه نه تنها با افزايش مصرف مواجه هستيم، بلكه با كمبود نقدينگي نيز بايد دست و پنجه نرم كنيم.
آرش كردي با اشاره به روش تعريف شده در بودجه سال جاري براي تخصيص منابع صنعت برق اظهارداشت: براساس قانون بودجه امسال، منابع صنعت برق ابتدا به حساب سازمان هدفمندي واريز خواهد شد و سپس به صنعت برق تخصيص خواهد يافت. شركت توانير تمام تلاش خود را براي روان‌سازي جريان نقدينگي به كار خواهد بست تا در خدمت‌رساني به مردم خللي وارد نشود.
مديرعامل شركت توانير همچنين به لزوم مديريت مصرف برق و توجه جدي‌تر به اعمال راهكارهاي كاهش مصرف نيز پرداخت و گفت: امسال با توجه به كمبود بارش‌ها، ظرفيت كمتري از نيروگاه‌هاي برق آبي را در اختيار خواهيم داشت كه اين موضوع وظايف شركت‌هاي توزيع را در توجه به مديريت مصرف بيش از گذشته سنگين‌تر مي‌كند.
اين مقام مسئول همچنين از ضرورت نصب كنتورهاي هوشمند روي مولدهاي خود تأمين و DG‌ها سخن گفت و يادآور شد: براي آگاهي از ميزان نقشي كه مولدهاي خود تأمين و DG‌ها در تأمين برق ساعت‌هاي پيك دارند، بايد براي اندازه‌پذير‌كردن و مانيتور اين سيستم‌ها، در همين فرصت باقيمانده اقدام شود.
مديرعامل شركت توانير در عين حال با اشاره به رشد 3/3درصدي مشتركان در سال ۹۶، خاطرنشان كرد: اين در حالي است كه در سال گذشته با وجود رشد 3/3درصدي مشتركان، افزايش 7/7درصدي مصرف برق را شاهد بوديم كه اين موضوع حكايت از روند فزاينده مصرف در كشور دارد كه بايد با دقت در اين خصوص بررسي شود. اگر اعداد و ارقامي كه براي مديريت مصرف در نظر گرفته شده است محقق نشود، شرايط سخت‌تر خواهد شد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار