کد خبر: 902620
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۰
مراسم تجليل از عوامل«پايتخت» در مؤسسه اوج برگزار شد
مراسم تقدير از عوامل سريال «پايتخت ۵» با حضور بازيگران و عوامل اين سريال و مديران سازمان هنري -رسانه‌اي اوج در دفتر اين سازمان برگزار شد.
ایزد مهرآفرین

در ابتداي اين مراسم احسان محمدحسني رئيس سازمان رسانه‌اي اوج با تشكر از كساني كه اين سريال را همراهي كردند، گفت: خواستيم به تيم خوب، سختكوش و دوست‌داشتني «پايتخت» خداقوت بگوييم. من ابتدا مي‌خواهم از مردم ايران تشكر كنم كه همراهي كردند و اگر لطف آنها نبود تأثيرگذاري سريال مشخص نمي‌شد. تشكر دوم من از اصحاب رسانه است كه اجازه ندادند حاشيه‌ها تن اين سريال را آزار دهد و از حاشيه‌ها صيانت كردند چون براي سريالي با اين عظمت و با پروداكشن بزرگ حواشي هم طبيعي بود. وي گفت: آقاي تنابنده نشان داد مي‌توان در اين آب و خاك ماند و با سربلندي و سرافرازي كار كرد. تيم سازنده پايتخت نشان دادند كم فروشي نكردند و با همه وجودشان كار كردند و نشان دادند مي‌‌توان ماند و در اين خاك ايستاد و با زبان هنر عميق‌ترين حرف‌ها را در لايه‌هاي مختلف زد.
حسنی ادامه داد:تشكر ديگرم از سازمان صداوسيماست كه سازمان اوج را يار و رفيق خود مي‌دانند. با بازگشت آقاي ميرباقري به معاونت سيما آرامش و ثبات هم به معاونت سيما و شبكه‌ها بازگشت و امروز مي‌بينيم كه سازمان اوج با صداوسيما رقيب نيست بلكه رفيق هم هستند و در شرايط سخت مؤيد هم هستند. در بخش ديگري از اين مراسم ميرباقري معاون سيما نيز گفت: كاري كه در سريال «پايتخت» انجام شد از حوزه‌هاي مختلف علوم اجتماعي و انساني قابل بررسي است. انسان در دوره جديد و در مواجهه با مدرنيسم با مسائلي مثل اضطراب‌ها و استرس‌ها روبه‌رو مي‌شود. وي با بيان اينكه اميدواري، شادابي و نشاط اجتماعي نياز واقعي جامعه امروز ايران است و ما در محيط مدرسه و كار به اين مؤلفه‌ها نيازمنديم چراكه به هر ميزان كه اينها افزايش يابد، قدرت حل مسئله نيز بالا مي‌رود، تأكيد كرد: اين سريال نيز در بحث ارتقاي نشاط اجتماعي بسيار موفق بوده است و 80 درصد مخاطب داشته كه 92 درصد از آن رضايت داشتند و ديگران كه اين سريال را نديدند موقعيت تماشا را نداشتند و اينگونه نبوده است كه ببينند و علاقه‌مند نباشند. معاون سيما با تأكيد بر اينكه اگر سازمان اوج در كنار اين كار قرار نمي‌گرفت و مشاوره‌هاي جدي نمي‌داد، اين سريال به توليد نمي‌رسيد، اظهار داشت: مدافعان حرم هم اين كار را ديدند و هيچ كس نگفت تصويري كه از داعش نمايش داده شد آماتورگونه بود چون محتواي زيادي در اختيار عوامل قرار گرفت. پس از ميرباقري، سيروس مقدم پشت تريبون قرار گرفت و با در آغوش گرفتن عكس عوامل پايتخت گفت: من شبيه موساد و اسرائيلي‌ها نيستم نه؟ من شبيه پايتختي‌ها هستم. وي ادامه داد: «پايتخت» نه متعلق به من است و نه اوج و نه تلويزيون بلكه به مردم تعلق دارد و چنان قدرتي دارد كه خودش تعيين مي‌كند توليدش ادامه ‌يابد يا خير. ما از طريق «پايتخت» مي‌توانيم حرف‌هايي را بيان كنيم كه در جاهاي ديگر نمي‌توان گفت. محسن تنابنده نيز در اين مراسم گفت: وقتي سريالي به فصل پنجم مي‌رسد بعضي فكر مي‌كنند كار ساده‌تر شده است، ولي وقتي به فصل پنجم مي‌رسيد يعني به غول پنجم رسيده‌ايد و كار پنج برابر سخت‌تر شده است، به همين دليل لازم مي‌دانم از خشايار الوند كه در بخش فيلمنامه بسيار سعه صدر داشت و بارها كار را بازنويسي كرد، تشكر كنم. بازيگر نقش نقي ادامه داد: در «پايتخت» همه چيز گروهي است و ما با شرايط سختي تلاش كرديم كار به ثمر برسد در حالي كه ورود به بعضي از اتمسفرهاي قصه بسيار سخت بود. ما مي‌دانيم نواقص زيادي داشتيم ولي اين شكل جديدي از كار بود. از آريا عظيمي نژاد هم تشكر مي‌كنم كه در موسيقي مكمل كار ما بود. همسر شهيد مدافع حرم محمد بلباسي از ديگر مهمانان اين مراسم بود كه در اين مراسم بيان كرد: از مظلوميت شهداي مدافع حرم همين بس كه بسياري درِ منزل ما را مي‌زنند و مي‌گويند كه چرا همسرت تو و چهار فرزندش را رها كرد و رفت. شبي كه دو قسمت آخر سريال پخش شد پسرم چند بار از رفتن پدرش سؤال كرد و دخترم به او گفت اگر بابايي نمي‌رفت اين اتفاقات همين جا رخ مي‌داد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار