کد خبر: 902603
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۹:۵۰

سرکلانتر دهم پایتخت صبح امروز از دستگیری دو سارق که به عنف وارد منزل شخصی شده بودند، خبر داد و گفت: سارقان زورگیر با طرح دوستی در فضای مجازی، طعمه خود را شکار کرده بود.

به گزارش خبرنگار ما، سرهنگ "دوست علی جلیلیان" گفت: مردی به کلانتری 161 ابوذر مراجعه و اعلام داشت که توسط دو مرد و یک زن مورد زورگیری قرار گرفته است و تعدادی طلا و وجوه نقد از منزل مسکونی اش به سرقت رفته است، تیمی از ماموران کلانتری پیگیری پرونده را بر عهده گرفتند.

شاکی که در اظهاراتش بیان کرده بود، از طریق یکی سایت همسر یابی، با خانمی آشنا شده و با طرح دوستی با وی، او را منزلم دعوت ولیکن در زمان مراجعه همراه خانم دو مرد دیگر وارد منزل مسکونی ام شده و با تهدید سلاح سرد تعدادی از اموال از قبیل طلا و مدارک هویتی به سرقت برده اند.

این مقام انتظامی ضمن اشاره به اینکه سارقان، برای جلوگیری از مراجعه مالباخته به کلانتری از وی عکس خصوصی تهیه و تهدید کرده بودند که در صورت مراجعه اقدام به انتشار آن ها خواهند کرد، گفت: تحقیقات پلیسی در خصوص شناسایی مخفیگاه متهمان انجام و در نهایت با هماهنگی مقام قضایی، تیمی از ماموران کلانتری 161 برای دستگیری سارقان اعزام و ماموران موفق شدند طی یک عملیات ضربتی دو تن از سارقان زن و مرد را که در مخفیگاهشان حضور داشتند دستگر کنند.

این مقام انتظامی ادام داد: در بازرسی از مخفیگاه متهمان مدارک و طلاجات مالباخته کشف، و متهمان برای بازجویی به کلانتری منتقل شدند.

جلیلیان با اشاره به اینکه دستگیری سارق سوم در دستور کار ماموران کلانتری 161 قرار دارد، اظهار کرد: با اقرار متهمان و تکمیل پرونده، متهمان برای سیر مراحل قانونی در اختیار مرجع قضایی قرار گرفتند.

***

سارق منزل حرفه ای برای یازدهمین بار روانه زندان شد

رئیس کلانتری 159 بی سیم از دستگیری سارق منزل حرفه ای خبر داد و گفت: متهم در تحقیقات مقدماتی به ده فقره سابقه کیفری معترف شد.

سرهنگ "محمد حسین امینی" گفت: سحرگاه امروز ماموران کلانتری هنگام گشت زنی در سطح حوزه، متوجه رفتار فردی شدند که از دیوار ساختمان وارد حیاط آن شده که ماموران بلافاصله اقدامات لازم را برای بررسی موضوع و دستگیری سارق انجام دادند.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه سارق تعدادی از وسایل منزل صاحب خانه را در حیاط ساختمان جمع آوری کرده بود، تصریح کرد: متهم به محض مشاهده ماموران، قصد فرار از محل را داشت که با عکس العمل سریع پلیس مواجه و ماموران موفق شدند در یک عملیات ضربتی وی را دستگیر و به کلانتری منتقل کنند.

رئیس کلانتری 159 بیان داشت: در تحقیقات مقدماتی، سارق که به 10 فقره سابقه کیفری اقرار کرده بود، تحت بازجویی قرار گرفت و با پذیرش بزه انتسابی، متهم با قرار یک میلیاردی روانه زندان شد.

**

دستگیری فروشندگان یکصد میلیونی چک پول های جعلی

رئیس کلانتری 104 عباس آباد با اشاره به دستگیری 4 توزیع کننده چک های جعلی در تهران، گفت: این متهمان با خرید چک پول های جعلی از جاعلین اقدام به فروش آنان به مشتریان خود می کردند که تا کنون یک صد میلیون ریال چک پول جعلی در تهران فروخته اند.

سرگرد "محمد آقا احمدی" گفت: تعدادی از شهروندان با مراجعه به کلانتری و طرح شکایت اعلام کردند که چک های دریافتی در داد و ستد هایشان جعلی می باشد که شناسایی جاعل یا جاعلین و همچنین توزیع کنندگان آن، به طور ویژه در دستور کار قرار گرفت تا اینکه ماموران انتظامی هنگام گشت زنی در سطح حوزه، متوجه تردد مشکوک تعدادی از افراد به منزلی شدند که پس از مراقبت ویژه، ظن ماموران برانگیخت که احتمال دارد منزل مسکونی، محل اختفای مجرمان باشد، که نتیجه تحقیقات انجام شده در اختیار مقام قضایی قرار گرفت.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه تیمی از ماموران کلانتری برای بازرسی از مخفیگاه و دستگیری متهمان اعزام شدند، توضیح داد: ماموران موفق شدند تعداد 4 متهم را در یک عملیات ضربتی دستگیر و تعداد 7 برگ چک پول تقلبی در بازرسی از مخفیگاه آنان کشف کنند

آقا احمدی تصریح کرد: متهمان به کلانتری منتقل و در بازجویی انجام شده اقرار کردند که به ازای دریافت 10 میلیون ریال چک پول ها از جاعلین، مبلغ 5 میلیون ریال پرداخت می کردیم و سپس به مشتریان خود آن چک پول ها را به مبلغ 6.5 میلیون ریال می فروختیم.

رئیس کلانتری 104 در پایان با بیان اینکه متهمان همچنین در اعترافات خود اقرار کرد که تا کنون 100 میلیون ریال چک پول جعلی توزیع کرده اند، بیان داشت: پس از تکمیل پرونده متهمان به دادسرا اعزام و با صدور قرار مناسب روانه زندان شدند.

**

اعتراف متهم به سرقت 7 دستگاه موبایل در کمتر از یک ساعت

- رئیس کلانتری 208 پایانه جنوب از دستگیری یک سارق حرفه ای موبایل در پایانه جنوب پایتخت که در کمتر از یک ساعت که 7 سرقت موبایل مرتکب شده بود، خبرداد.

سرگرد "ایوب صالحی" اظهار داشت: با توجه به سرقت های متعدد در پایانه جنوب از مسافران توسط مرد جوانی تیمی از ماموران کلانتری مسئول رسیدگی به پرونده شدند.

سرگرد صالحی افزود: تصویری از چهره متهم در اختیار ماموران قرار داده شد تا به محض مشاهده وی را دستگیر کنند که تحقیقات در این خصوص همچنان ادامه داشت تا اینکه ماموران هنگام گشت زنی در پایانه جنوب متوجه سرقت مرد جوانی شدند که گوشی همراه یکی از مسافران را ربوده و به سرعت از محل متواری گشت.

رئیس کلانتری 208 ضمن اشاره به دستگیری سارق در یک عملیات ضربتی، تصریح کرد: متهم پس از دستگیری و انجام بازجویی اولیه، تحت بازرسی بدنی قرار گرفت و از وی تعداد 7 دستگاه گوشی همراه و تعدادی شارژر کشف شد.

این مقام انتظامی با بیان دعوت از مالباختگان برای تحویل گوشی های کشف شده، عنوان داشت: تمامی مالباختگان در اظهاراتشان بیان داشتند که گوشی همراهشان کمتر از یک ساعت است به سرقت رفته است.

این مقام مسئول در پایان تصریح کرد: با اعتراف صریح متهم که گوشی ها را در کمتر از یک ساعت از مسافران پایانه جنوب سرقت کرده است، متهم برای سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضایی شد.

**

کیف قاپ حرفه ای پس از 5 بار زندان رفتن، باز دستگیر شد

– رئیس کلانتری 117 جوادیه از دستگیری کیف قاپ و موبایل قاپ حرفه ای که پس از 5 بار زندان رفتن و رهایی از زندان مجدداً مرتکب جرم شد، خبر داد.

سرهنگ "اسدعلي الماسي" گفت: در پی شکایت های متعدد شهروندان مبنی بر کیف قاپی توسط موتورسیکلت سوار در میدان شوش ابتدای فدائیان اسلام، تیمی از ماموران کلانتری برای شناسایی سارق وارد عمل شدند و در محدوده جرم خیز، تعداد گشت های انتظامی محسوس و نا محسوس افزایش داده شد.

وی با بیان اینکه ظهر روز گذشته ماموران هنگام گشت زنی در میدان شوش، متوجه قاپیدن کیف یکی از شهروندان توسط راکب یک دستگاه موتورسیکلت شدند که بلافاصله به تعقیب وی پرداخته و ماموران موفق شدند سارق را پس از دقایقی تعقیب و گریز دستگیر کنند.

این مقام انتظامی با بیان اینکه گوشی و کیف شاکی در اموال سارق، کشف شد، تصریح کرد: سارق که از موبایل قاپ و کیف قاپ های حرفه ای است، تحت بازجویی قرار گرفت و در اظهارات خود به داشتن 5 بار سابقه کیفری به همین جرم اعتراف کرد.

الماسی ادامه داد: متهم در بازجویی صورت گرفته همچنین معترف شد که به مدت 5 ماه است که از زندان آزاد شده است.

رئیس کلانتری 117 در پایان خاطر نشان کرد: طبق دستور قضایی، برای تحقیقات تکمیلی متهم در اختیار کلانتری قرار دارد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار