کد خبر: 902519
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۹
مدیرکل بهزیستی استان آذربایجان‌شرقی:
مدیرکل بهزیستی آذربایجان‌شرقی موسسات خیریه، بخش غیردولتی و شُرکای اجتماعی بهزیستی را که کار مددکاری انجام می‌دهند را مورد اشاره قرار داد و گفت: تعداد این بخش‌ها در استان بیش از ۲۰۰ موسسه است که در کنار آنها خیرین حمایت مالی و غیرمالی انجام می‌دهند.

محسن ارشدزاده  در مراسم گرامیداشت روز مددکار اجتماعی در تالار اطلس تبریز اظهار داشت: مددکاری از زمان حضرت علی (ع) بنانهاده شده و ما نیز با الگو گرفتن از رفتار و کردار آن امام همام (ع) این راه را ادامه می‌دهیم، هرچند نمی‌توانیم کارهای ائمه اطهار (ع) را انجام دهیم ولی همین‌که بتوان یک‌هزارم کارهای آن‌ها را ادامه داد کافی است.

وی افزود: مددکاری یک کار علمی، اخلاقی و هنری است به‌طوری‌که باید همکاران مددکار  ازنظر تخصصی توانایی داشته باشند تا کارهای انجام‌گرفته برای جامعه هدف ریشه علمی داشته باشد.

مدیرکل بهزیستی استان اضافه کرد: مددکاران کارشان با انسان‌هایی از جنس فقیر، محروم و معلول است ازاین‌رو انسانیت در این کار مهم بوده و باید در کنار تخصص یک اخلاق مددکاری در وجودشان باشد چراکه افرادی مراجعه‌کننده به این مراکز خود دردهایی دارند که باید ظرفیت، شنوایی، تحمل شنیدن همه حرف‌ها در مددکاران وجود داشته باشد.

وی بابیان اینکه مددکاران بیشترین درگیری را با مسائل اجتماعی در طول سال دارند، خاطرنشان کرد: شاید کار اصلی مددکار ایجاد تاب‌آوری بین مردم آسیب‌دیده باشد ولی ابتدا باید خود مددکار این تاب‌آوری را در خود ایجاد کنند.

ارشدزاده با اشاره به اینکه قطعاً مددکاری یک هنر است چراکه با به کار گرفتن ابزار و توانایی خود مددکاری می‌کند، ادامه داد: شاید یک مددجو چندین مشکل داشته باشد و مددکار با هنرمندی خاص خود می‌تواند این مسائل را مدیریت کرده و مسائل مشکلات آن‌ها را حل کند. 

وی با تأکید بر اینکه امیدواریم تمام مددکاران با سه شاخصه هنر، علم و اخلاق به مددجویان کمک کنند، گفت: ۳۰۰ نفر در سه بخش مددکاری استان در حال فعالیت مستقیم هستند، البته دوسوم همکاران نیز به‌صورت غیرمستقیم در رابطه با مسائل اجتماعی فعالیت می‌کنند به‌طوری‌که یک راننده بهزیستی نیز در امر مددکاری سهیم است.

مدیرکل بهزیستی استان بابیان اینکه شاید برخی نارضایتی‌ها در بین مددکاران باشد ولی باید تاب‌آوری را بالا برد، خاطرنشان کرد: همه همکاران بهزیستی به‌نوبه خود مددکار هستند، بنده شخصاً هرروز شاید بیشتر از یک مددکار برای دیدار مددجویان وقت کنار می‌گذارم چراکه افتخار می‌کنم مددکار هستم و امیدواریم کارمان مورد رضایت جامعه هدف و پروردگار متعال قرار گیرد.

 وی با اشاره به مؤسسات خیریه، بخش غیردولتی و شُرکای اجتماعی بهزیستی فعال در موضوع مددکاری افزود: تعداد این بخش‌ها در استان بیش از ۲۰۰ موسسه بوده که در کنار آن‌ها خیرین حمایت مالی و غیرمالی انجام می‌دهند. 

ارشدزاده خاطرنشان کرد: با توجه به برنامه‌های پیش‌ روی سازمان در سال جاری افزایش حقوقی برای مددکاران در کنار برخی پاداش‌ها در نظر گرفته‌شده است. 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر