کد خبر: 902511
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۹
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان البرزخبرداد
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان البرز گفت : بر اثر بارش برف سنگین و غافلگیری کشاورزان استان خسارات سنگینی به بخش کشاورزی وارد شده است

سید مجید موسوی افزود : طبق بر آورد های به عمل آمده کل سطح گندم کشت شده استان ۱۰هزارو ۱۸۴ هکتار است که همگی درگیر بارش اخیر بوده و احتمالا خسارت ۳۰ تا ۶۰ درصدی داشته و سطح محصول جو در استان نیز ۴هزارو ۸۵۹ هکتار است که حدود ۴۰ تا ۷۰ درصد خسارت برای آن تخمین زده شده است.

 موسوی اظهار کرد: در خصوص محصول کلزا سطح سبز این محصول که در مرحله گل دهی بوده ۹۶۵ هکتار ، که همه مزارع درگیر بارش برف اخیر شده و بیشتر آن در اثر برف سنگین خوابیده و خسارت وارده بیش از ۷۰ درصد برآورد می شود.

 وی افزود: محصولات سبزی و صیفی بهاره شامل کاهو ، کلم ، نخود فرنگی ، لوبیا سبز ، پیاز نشائی و … که به تازگی کشت شده بود در سطحی حدود ۷ هزار هکتار از ۳۰ تا ۱۰۰ درصد و مزارع علو فه ای استان (عمدتا یونجه ) نیز در حدود ۳ هزار  هکتار محتمل خسارت ۲۰ تا ۸۰ درصدی شده است.

مدیرکل جهاد کشاورزی البرز گفت: در خصوص خسارت های وارده به محصولات باغی استان، با توجه به بارش سنگین برف و کاهش محسوس دما به زیر صفر این محصولات به شدت تحت تنش سرما زدگی قرار گرفته اند و فعلا  به صورت دقیق نمی توان برآورد خسارت کرد.

موسوی اضافه کرد: با توجه به بارش سنگین برف و کاهش دما به صورت محسوس ، حدودی تخمین زده می شود که باغات گردو ۹۰ تا ۱۰۰ درصد ، بادام ۹۰ تا ۱۰۰ درصد ، هسته دارها ۶۰ تا ۷۰ درصد و دانه دار ها ۵۰ درصد متحمل خسارت شده باشند.همچنین سنگینی برف در برخی از مناطق موجب شکستگی شاخه های درختان شده است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار