کد خبر: 902460
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۰
قائم مقام نمايشگاه كتاب تهران اعلام كرد
قائم مقام نمايشگاه كتاب تهران از برگزاري آیين افتتاحيه اين رويداد در روز ۱۱ ارديبهشت با حضور رئيس‌جمهور و برپايي آیين اختتاميه اين دوره با حضور رئيس مجلس در روز ۲۲ ارديبهشت خبر داد.

اميرمسعود شهرام نيا با اعلام اين خبر گفت: حضور ۵۳ كشور در سي و يكمين نمايشگاه بين‌المللي كتاب تهران قطعي شده است و با توجه به حضور صربستان به عنوان كشور مهمان ويژه و تونس به عنوان شهر مهمان ويژه در اين دوره، وزراي فرهنگ اين دو كشور در آیين افتتاحيه كه ۱۱ ارديبهشت برگزار خواهد شد، حضور خواهند داشت. قائم مقام نمايشگاه كتاب تهران همچنين با يادآوري ميزان بازديد مردم از اين رويداد در دوره‌هاي گذشته گفت: معمولاً هر ساله ۴ميليون نفر از نمايشگاه بازديد مي‌كنند كه اين جمعيت روزانه به حدود ۷۰۰ هزارنفر بالغ مي‌شد. وي از حضور ۳ هزار ناشر در دوره سي و يكمين نمايشگاه بين‌المللي كتاب تهران خبر داد و اعلام كرد: از اين تعداد ۶۰۰ ناشر از خارج از كشور به كشورمان مي‌آيند كه براي برپايي اين رويداد، ۱۳۵هزار متر مربع از فضاي مصلي زير پوشش رفته است.
به گفته وي امسال رواق‌هاي شرقي و غربي مصلي به فضاهاي نمايشگاهي اضافه شده است. اين مقام مسئول در نمايشگاه كتاب تهران افزود: همچنين با توافق صورت گرفته با سازمان اتوبوسراني مقرر شد اتوبوس‌هاي شهري كه دانشجويان را از نقاط مختلف كشور به نمايشگاه مي‌آورند، آنها را در مبادي ورودي شهر تهران پياده كنند تا از طريق وسايل حمل و نقل عمومي به ويژه مترو به محل مصلي منتقل شوند. وي با اشاره به اينكه امكانات وزارت ارشاد براي برپايي نمايشگاه كتاب محدود است، بر لزوم همكاري سازمان صدا و سيما و همچنين سازمان زيباسازي شهر تهران جهت انجام امور تبليغي براي سوق دادن مردم به استفاده از وسايل حمل و نقل عمومي به جاي وسايل شخصي تأكيد كرد. قائم مقام نمايشگاه كتاب تهران حضور نيروي انتظامي در دانشگاه نمايشگاه و حتي بيرون از فضاي آن، آماده‌باش به بيمارستان‌هاي اطراف مصلي و همچنين استقرار اكيپ‌هاي اورژانسي و انتظامي در مصلي را ضروري خواند و مشكل فعلي مكان برپايي نمايشگاه را مربوط به برق اين مجموعه عنوان كرد و گفت: متأسفانه برق مصلي مطمئن نيست و به همين خاطر ما مذاكراتي را با وزارت نيرو براي تأمين برق كافي و مورد نمايشگاه انجام داده‌ايم. همچنين به گفته شهرام نيا مصلي از حيث زيرساخت‌هاي مخابراتي و ارتباطات سيار مشكلات جدي دارد كه باید با ابلاغ استقرار بي‌تي‌اس‌ها به اپراتورها، در جهت حل اين مشكل اقدام كرد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار