کد خبر: 902295
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۷ - ۲۱:۰۵
رئيس مجلس شوراي اسلامي عنوان كرد كه هر جا امريكا دخالت نظامي كرده، جريان‌هاي تروريستي از آن نقطه فعاليت خود را آغاز كرد‌ه‌اند.

به گزارش خانه ملت، علي لاريجاني، رئيس مجلس شوراي اسلامي در ديدار با خانم نوين وين تي كيم بر علاقه‌مندي تجار ايراني براي گسترش روابط تجاري با ويتنام تاكيد كرد و اظهار داشت: همكاري‌هاي توريستي و فرهنگي از حوزه‌هايي است كه گسترش آن مورد توجه مجلس شوراي اسلامي است. لاريجاني سپس با بيان اينكه منطقه درگير مناقشات تروريستي است، افزود: در عراق و سوريه و همچنين افغانستان در گذشته شاهد درگيري‌هاي تروريستي هستيم كه يكي از ريشه‌هاي آن تجاوز نظامي امريكا در منطقه است. وي ادامه داد: اين يك تجربه است كه هرجا امريكا دخالت نظامي كرده جريان‌هاي تروريستي از آنجا فعاليت خود را آغاز كرده‌اند و عملاً امريكايي‌ها در ايجاد و گسترش تروريسم نقش دارند. رئيس مجلس شوراي اسلامي با بيان اينكه ايران در مبارزه با تروريسم مصمم بوده و به كشورهاي اطراف كه از ما درخواست كمك كرده‌اند، كمك كرده است، ادامه داد: در سوريه با همكاري ايران، روسيه و تركيه گام‌هاي خوبي براي مبارزه با تروريسم و استقرار امنيت برداشته شد.
وي با تأكيد بر اينكه اقدامات اخير امريكا در بمباران سوريه نشان داد كه موافق برقراري آرامش در سوريه نيستند، يادآور شد: غربي‌ها از آشفتگي‌ در منطقه براي فروش سلاح خود استفاده مي‌كنند، اما ما مصمم هستيم شرايط منطقه را امن كنيم. رئيس قوه مقننه با بيان اينكه مسائل سوريه بايد از طريق سياسي انجام شود نه نظامي، افزود: در موضوع يمن نيز تأكيد كرده‌ايم كه حل مسئله از طريق گفت و گوي سياسي است، البته متأسفانه برخي كشورها به دنبال گزينه نظامي رفته‌اند كه مشكلاتي به وجود آورده است.

ويتنام از امضاي برجام استقبال كرد

در ادامه اين ديدار خانم نوين وين تي كيم با ارائه گزارشي درباره وضعيت اقتصادي ويتنام، گفت: ما شرايط ايران شامل مشكلات تحريم اقتصادي و بي‌ثباتي منطقه‌اي را كه كم و بيش روي ايران تأثير دارد، درك مي‌كنيم و آماده همكاري با ايران هستيم. وي ادامه داد: ويتنام از امضاي برجام استقبال كرده و از اين توافق‌نامه حمايت مي‌كند و اميدوارم مردم ايران بتوانند با اين توافقنامه زندگي خود را توسعه دهند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار