کد خبر: 902241
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۷ - ۲۱:۵۴
آنچه موجب اعتبار يك دانشگاه مي‌شود توجه جدي و دلسوزانه به آموزش و تحقيقات، وجود استادان باتجربه و فراهم آوردن زمينه‌هاي خلاقيت و شكوفايي دانشجويان است.
ابراهيم مشيريان

آنچه موجب اعتبار يك دانشگاه مي‌شود توجه جدي و دلسوزانه به آموزش و تحقيقات، وجود استادان باتجربه و فراهم آوردن زمينه‌هاي خلاقيت و شكوفايي دانشجويان است. در عين حال نبايد مشكلات مادي دانشجو مانع پرداختن به وظايف و علاقه‌مندي‌هاي علمي‌اش شود. از اين رو در حد امكان تسهيلاتي براي اين قبيل دانشجويان هم در نظر مي‌گيرند؛ اما برخي مراكز به‌اصطلاح آموزش عالي از عرضه حداقل امكانات هم براي دانشجويان عاجز‌ند. تغيير غيراستاندارد ساختمان دانشگاه هم از مواردي است كه لطمات زيادي به دانشجويان وارد مي‌كند.
زمزمه‌هاي انتقال ساختمان دانشگاه غيرانتفاعي صدراي تهران هم موجب آزار دانشجويان اين مركز شده است. مقدمات انتقال ساختمان اين دانشگاه از سال ۹۰ آغاز شد كه پس از پنج سال مسئولان دانشگاه تصميم قطعي برای انتقال اين دانشگاه گرفتند. سرانجام در ابتداي سال تحصيلي ۹۶- ۹۷ اين دانشگاه به پاركينگ منفي ۶ يك ساختمان نيمه‌كاره و در حال ساخت منتقل شد كه اين موضوع با اعتراضات دانشجويان مواجه شد.
به گفته دانشجويان حدود 2 هزار دانشجو در مقاطع كارداني، كارشناسي پيوسته، كارشناسي ناپيوسته، كارشناسي ارشد در اين دانشگاه مشغول به تحصيل هستند.

سه بار براي پلمب ساختمان اقدام كردند

مسئول سابق بسيج دانشجويي دانشگاه صدرا در اين خصوص به خبرگزاري دانشجو گفت: كلاس‌هاي دانشگاه در ساختماني نيمه‌كاره در طبقه منفي ۶ برگزار مي‌شود؛ قرار بود دانشجويان را به ساختمان ۲۶ طبقه كه هر سه طبقه به يك دانشكده اختصاص پيدا كند ببرند، اما اين ساختماني كه هم اكنون دانشجويان در آن مستقر هستند، كمترين امكانات ممكن را ندارد.
مجتبي خواجوند صالحي تصريح كرد: ديواره‌هاي ساختمان هنوز بلوك سيماني است، سقف تيرآهن است و راه‌پله‌هاي آن نيز اوضاع نابساماني دارد، شيبي كه در پاركينگ‌ها ايجاد شده باعث شده كه مشكلات زيادي براي دانشجويان ايجاد شود. اين كلاس‌ها در همين مكان برگزار مي‌شود. وي افزود: دانشجويان از طرق مختلف مشكلات ناامني دانشگاه را پيگيري كرده‌اند كه شهرداري منطقه ۲۲ سه بار براي پلمب ساختمان اقدام كردند، اما تاكنون اين كار انجام نشده است. درخواست ما اين است كه سازمان بازرسي كل كشور، دادستاني، همچنين شهرداري هرچه زودتر اقدامي در اين خصوص انجام بدهند چراكه جان 2 هزار دانشجو در اين دانشگاه در خطر است. صالحي اضافه كرد: كوچك‌ترين بحراني كه ايجاد شود دانشجويان با مشكلات عديده‌اي مواجه خواهند شد؛ بنابراين لازم است هرچه سريع‌تر اقدامي مؤثر در اين خصوص انجام شود.
با شكايت‌هاي مكرر دانشجويان بسيج دانشجويي دانشگاه پيگير اين شكايت شد كه سرانجام دادستاني حكم پلمب را صادر كرد اما اين حكم هنوز اجرايي نشده است. بسيج دانشجويي دانشگاه صدرا در مكاتبه‌اي مجدد با شهرداري منطقه 22 هم خواستار اجراي حكم دادستاني و پلمب ساختمان شد.

اگر موردي باشد رسيدگي خواهد شد

دبير اتحاديه دانشگاه‌ها و مؤسسات غيرانتفاعي در خصوص وضعيت اين دانشگاه اظهار بي‌اطلاعي كرد و گفت: قبلاً در اين خصوص يك بار تذكر به مسئولان دانشگاه داده بوديم. شكايت دانشجويان را هم مطرح كرديم و با مسئول دانشگاه جلسه‌اي برگزار شد كه از وضعيت ساختمان دانشگاه راضي بودند.
علي آهومنش در خصوص صدور حكم پلمب اين دانشگاه اضافه كرد: اطلاعي از اين موضوع ندارم و شكايتي به دفتر اتحاديه ارسال نشده است.
دبير اتحاديه دانشگاه‌ها و مؤسسات غيرانتفاعي در خصوص نظارت بر اين دانشگاه‌ها خاطرنشان كرد: قطعاً بر دانشگاه‌هاي غيرانتفاعي هم اتحاديه و هم وزارت علوم نظارت دارد و اگر موردي باشد رسيدگي خواهد شد. اگر شكايت دانشجويان به دفتر اتحاديه ارسال شود با مسئولان دانشگاه برخورد مي‌شود چراكه قبلاً هم در خصوص وضعيت اين دانشگاه به مسئولان اين دانشگاه اخطار داده بوديم.
گفتني است با دستور مستقيم شوراي شهر تهران و تأكيد شهردار منطقه 22 به زودي حكم پلمب ساختمان نيمه‌كاره دانشگاه صدرا اجرايي خواهد شد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار