کد خبر: 902182
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۷
معاون استاندار و فرماندار کاشان، در آئین آغاز گل چینی و گلابیگری این شهرستان پیش بینی کرد امسال افزون بر ۹۵۰۰ تن گل محمدی از سطح ۲۵۰۰ هکتار زمین‌های زیر کشت این محصول برداشت شود.

 حمیدرضا مومنیان  با بیان اینکه کاشان بیشترین میانگین تولید گل محمدی در کشور را دارد اظهارداشت: از این میزان برداشت گل محمدی، سالانه حدود 15 هزار تن گلاب مرغوب در 1600 کارگاه سنتی، 28 واحد صنعتی و 12واحد نیمه صنعتی تولید می شود.

معاون استاندار اصفهان خاطرنشان کرد: پیش بینی می شود از این میزان گل حدود 2200 کیلو اسانس طبیعی به ارزش تقریبی هر کیلو 20 میلیون تومان استحصال شود.

فرماندار همچنین 80 هزار نفر روز اشتغال در موسم گل چینی و گلابگیری در شهرستان کاشان را یادآور شد و گفت: زندگی 2800 خانوار به کشت، تولید و برداشت گل محمدی وابسته است و این صنعت حدود شش هزار شغل پایدار و ثابت ایجاد کرده است.

وی توسعه کشت های کم آب بر را از مصداق‌های اقتصاد مقاومتی بیان کرد و یادآور شد: توسعه دشت‌های گل محمدی با کمترین سرمایه گذاری از ارزش افزوده بالایی برخوردار است.

 مومنیان هم چنین کیفیت و مرغوبیت گل محمدی و فرآورده‌های آن در شهرستان کاشان را دارای شهرت جهانی دانست و تصریح کرد: این مهم موجب رونق صنعت گردشگری به خصوص ورود گردشگران خارجی به کاشان در فصل بهار و ایام گلابگیری شده است.

 خاطرنشان می گردد اقتصاد مناطق کوهستانی کاشان مشتمل بر بخش های قمصر، برزُک، نیاسر به عنوان مهم ترین مرکز تولید گل محمدی و گلاب در کشور کاملا وابسته به گل محمدی، گلابگیری و عرقیات است که باتوجه به تنوع اقلیمی از ابتدای فروردین لغایت نیمه تیرماه در آن برداشت گل صورت می پذیرد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار