کد خبر: 902125
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۸:۴۳
رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان سمنان گفت: در سال اخیر ۴ هزار و ۸۸۵ میلیارد ریال تسهیلات رونق تولید به ۸۲۰ واحد تولیدی استان پرداخت شده است .

بهروز اسودی در اولین جلسه کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان در سال ۹۷ ضمن تقدیر از زحمات اعضای کارگروه در سال گذشته اظهار کرد: در سال ۹۶ ، به ۸۲۰ واحد تولیدی استان به ارزش بالغ بر 4 هزار و ۸۸۵ میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شده است .

این عضو ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان با بیان اینکه درسال ۹۶ ،یک هزار و ۱۶۹ واحد متقاضی جهت دریافت بیش از ۹۴۳ میلیارد تومان تسهیلات به بانک های عامل معرفی شده اند اضافه کرد: با پرداخت این مبلغ تسهیلات ، بیش از ۶۹۰۰ فرصت شغلی جدیدایجاد خواهد شد.

وی تصریح کرد: بر اساس این آمار ۵۴ درصد از سهم پرداختی تسهیلات رونق تولید این استان طی یک سال اخیر محقق شده است .

اسودی با اشاره به ثبت نام بیش از ۲ هزار واحد تولیدی در سامانه بهین یاب افزود: از این مبلغ پرداختی ، سه هزار و ۸۹۰ میلیارد ریال مربوط به بخش صنعت و ۹۹۴ میلیارد ریال نیز مربوط به بخش کشاورزی است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان ادامه داد: در سال گذشته ، پرونده ۱۱۶۴ واحد تولیدی استان جهت دریافت تسهیلات به ارزش بیش از 9 هزار و ۴۳۳ میلیارد ریال به بانک های عامل معرفی شده است که با پرداخت این مبلغ تسهیلات به واحدهای تولیدی بیش از 6 هزار و ۹۰۰ فرصت شغلی جدید ایجاد خواهد شد .

وی ضمن تشکر از همکاری بانک ها و اعضای کارگروه در پرداخت تسهیلات به بنگاه های تولیدی استان افزود: پرداخت تسهیلات در سال جدید همچنان ادامه خواهد داشت و واحدهای تولیدی تا زمان ابلاغ دستور العمل های جدید، با توجه به شرایط و ضوابط سال گذشته می توانند نسبت به دریافت تسهیلات رونق تولید اقدام کنند .

اسودی با اشاره به برگزاری اولین کارگروه ستاد تسهیل در این استان در سال جدید تصریح کرد: در این جلسه با درخواست ۶ واحد تولیدی صنعتی و کشاورزی استان که در سامانه بهین یاب ثبت نام کرده اند موافقت و جهت دریافت تسهیلات به مبلغ ۱۵۶ میلیارد ریال به بانکهای عامل معرفی شدند .

این عضو کارگروه اشتغال استان همچنین از بررسی مشکلات بانکی ، مالیات و زیربنایی چهار واحد تولیدی آژند فلز کویر، دریانوش ، داروسازی تسنیم و ساقه طلایی امین خبر داد و اذعان کرد: در بخش رفع موانع تولید کارگروه تا کنون مشکلات ۵۵۶ واحد تولیدی استان بررسی و در جهت رفع موانع ۱۳۳۹ مصوبه به تصویب اعضای کارگروه رسیده است .

دبیر کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان سمنان با اشاره به تحلیل فراوانی مصوبات این کارگروه خاطرنشان کرد: از ۱۳۳۹ مصوبه قبلی ۶۳ درصد مصوبات اجرایی و مابقی در دست اجراست که از دستگاه های عضو کارگروه خواست در جهت اجرایی شدن مصوبات بیش از پیش همکاری و همیاری لازم را داشته باشند

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر