کد خبر: 902037
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۸:۵۴
دبیر کل کمیته ملی المپیک از برپایی نشست هماهنگی جهت پیگیری تصمیم اخیر هیات رئیسه فدراسیون بین المللی وزنه‌برداری و کاهش سهمیه های المپیکی ایران در این رشته خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، «شاهرخ شهنازی» دبیر کل کمیته ملی المپیک کشورمان ضمن اعلام این خبر گفت: بعد از اطلاع از این خبر و تصمیم IWF بلافاصله نشستی با حضور  وزیر ورزش و جوانان، صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک، داورزنی معاون وزارت ورزش  و سجادی سرپرست کاروان اعزامی ایران به جاکارتا در محل وزارت ورزش برگزار  کردیم  و ابعاد این اتفاق مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وی ادامه داد: در این نشست دکتر سلطانی فر با تاکید ویژه مبنی بر پیگیری عاجل موضوع ، از فدراسیون وزنه برداری خواستند تا تلاش و رایزنی های خود برای تغییر در تصمیم هیات رئیسه IWF را آغاز کرده و وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک نیز پشتیبانی و حمایت لازم را از فدراسیون بعمل آورند.

شهنازی یاد آور شد: دکتر صالحی امیری نیز در این جلسه با اشاره به موفقیت های رشته وزنه برداری در میادین مختلف بخصوص المپیک، پیگیری این موضوع را جزو اولویتهای اصلی فعالیت وزارت ورزش و کمیته برشمردند و خواستار پیگیری جدی موضوع شدند.

وی در ادامه افزود: در این نشست مقرر شد تا با توجه به سیاستهای دستگاه ورزش، فدراسیون و پاک بودن مجموعه ملی پوشان وزنه برداری ایران  در تمامی رده های سنی طی چهار سال گذشته از فدراسیون جهانی درخواست گردد تا با درنظر گیری سیاست کنترل دوپینگی که در کشورمان اعمال می گردد تا ورزشکارانی پاک به رویدادهای بین المللی اعزام شوند، در تصمیم خود تجدید نظر کند.

دبیر کل کمیته ملی المپیک در پایان خاطر نشان کرد: با اینکه این تصمیم به تصویب کمیته بین المللی المپیک و هیات رئیسه فدراسیون جهانی وزنه برداری رسیده و تغییر در آن کار راحتی نیست اما تمام تلاش ما، فدراسیون و وزارت ورزش بر این خواهد بود تا بتوانیم آنان را به تجدید نظر در تصمیم اخیرشان متقاعد کرده و زمینه اعزام حداکثری وزنه برداری ایران در جهت کسب نتیجه ای درخشان در المپیک ۲۰۲۰ را فراهم آوریم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار