کد خبر: 901997
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۴
نخستین مرحله پیکارهای انتخابی تیم ملی کشتی آزاد اواخر هفته جاری با غیبت برخی از چهره‌های بزرگ و عنوان‌دار مازنی همراه خواهد شد.

به گزارش خبرنگار مهر، رقابتهای انتخابی تیم های ملی کشتی فرنگی و آزاد در حالی طی روزهای ۳۰ و ۳۱ فروردین ماه در سالن شهدای هفتم تیر تهران برگزار می شود که گویا برخی از چهره های عنوان دار و باتجربه کشتی آزاد، شرایط حضور در این مرحله از مسابقات را ندارند.

رضا یزدانی کاپیتان تیم ملی کشتی آزاد ایران در المپیک ۲۰۱۶ ریو که مدتها به دلیل مصدومیت و جراحی پا از میادین دور بود، مدتی است تمرینات سبک و مرور فن خود را زیر نظر محمود اسماعیل پور، مربی سازنده اش در جویبار پیگیری می کند. البته او بارها اعلام کرده قصد بازگشت به میادین را دارد و هنوز قصد خداحافظی از عرصه قهرمان را ندارد، اما باید بازگشتی مطمئن را داشته باشد. یزدانی همچنان درگیر دوران نقاهت و طی کردن دوره درمانی اش پس از جراحی است و به خوبی می داند، وارد آوردن فشار بیش از حد و بی موقع به پای مصدومش، باعث جراحتی دوباره و حتی خداحافظی اجباری از دنیای کشتی است. در نتیجه او قصد دارد با دقت نظر و آمادگی مطلوب به تشک کشتی بازگردد.

محمود اسماعیل پور در این خصوص به خبرنگار مهر گفت: رضا با تمام توان تمرین می کند تا بتواند دوباره در وزن ۹۷ کیلوگرم به تیم ملی راه یابد. البته او از دو ماه قبل تمرینات سبک و مرور فن را زیر نظر من در شهرستان جویبار اغاز کرده و قصد دارد دوباره به اوج بازگردد. با این وجود او شرایط خوبی برای حضور در مرحله اول انتخابی تیم ملی را ندارد و امیدوارم شورای فنی و فدراسیون وضعیت او را درک کرده و وی بتواند تا مرحله نهایی انتخابی تیم ملی خود را به این مسابقات برساند.

به جز غیبت احتمالی رضا یزدانی در نخستین مرحله رقابتهای انتخابی، مسعود اسماعیل پور دارنده دو مدال نقره و برنز جهان و چندین مدال طلای آسیایی هم با مصدومیت نسبتا جدی از ناحیه مچ دست همراه است.

این آزادکار مدعی وزن ۶۵ کیلوگرم در آستانه رقابتهای انتخابی تیم ملی دچار مصدومیت از ناحیه مچ دست راست شده و به دلیل تورم زیاد و درد شدید، حتی قادر به تمرینات همیشگی هم نیست. طبیعتا با ادامه این وضعیت او توان و شرایط حضور در مرحله نخست انتخابی تیم ملی را ندارد و باید چشم انتظار تصمیم شورای فنی و نظر کمیته پزشکی فدراسیون کشتی باشد.

بدین ترتیب پیکارهای انتخابی تیم ملی با غیبت این دو آزادکار عنوان دار جویباری همراه خواهد بود که هر کدام با کوله باری از تجربه و عناوین جهانی و آسیایی، چشم به کسب دوبنده تیم ملی دارند.

رقابتهای انتخابی تیم های ملی کشتی فرنگی و آزاد، صبح و عصر روزهای پنج شنبه و جمعه هفته جاری با حضور تمامی مدعیان و برای انتخاب کشتی‌گیران برتر برای حضور در مرحله نهایی رقابت های انتخابی تیم های ملی برگزارمی شود که مدعیان مجاز به شرکت در این رقابتها بر اساس مفاد «فرآیند انتخاب تیم‌های ملی کشتی کشور در سال فنی ۹۷-۹۶ » معرفی شده اند.

طبق برنامه فدراسیون کشتی، پس از برگزاری مرحله نخست رقابتهای انتخابی تیم‌های ملی کشتی، نفرات برتر و واجد شرایط طبق نظر شورای فنی به اردوی تیم ملی دعوت خواهند شد.

بدین ترتیب اردونشینان تیم های ملی با حضور در تمرینات جدی در خانه کشتی تهران خود را مهیا رویدادهای مهم پیش رو خواهند کرد تا در روزهای ۲۸ تا ۳۱ مردادماه در بازی‌های آسیایی جاکارتا و سپس طی روزهای ۲۸ مهر تا ۴ آبان در مسابقات جهانی ۲۰۱۸ بوداپست مجارستان به میدان بروند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار