کد خبر: 901961
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۹

خبرگزاری فارس: دژاگه:به خاطر تحقق رویای خود ۱۵۰درصد خرج می‌کنیم/جواب اعتماد کی‌روش را در مسابقات روسیه می‌دهم

ستاره با سابقه تیم ملی کشورمان معتقد است تیم ایران با تمام وجود برای راهیابی به دور بعدی جام جهانی تلاش خواهد کرد.

 

به گزارش خبرگزاری فارس، تیم ملی فوتبال ایران هر چند در گروه خود در رقابت‌های جام جهانی روسیه با حریفان بسیار قدرتمندی همچون اسپانیا و پرتغال همگروه است اما ستاره‌های تیم کشورمان رویای بزرگی دارند.

اشکان دژاگه در گفت‌وگویی با خبرنگار روزنامه بیلد آلمان در این مورد اظهارداشت:می‌خواهیم تاریخ بنویسیم و اولین تیم ملی تاریخ کشورمان باشیم که به مرحله یک هشتم نهایی صعود می‌کند.این فقط یک شعار نیست.همه به این موضوع باور زیادی داریم.چون پتانسیل لازم برای تحقق این خواسته را در اختیارداریم.

دژاگه ۳۱ ساله که در گذشته در بوندس‌لیگا آلمان برای تیم‌های هرتابرلین و ولفسبورگ بازی کرده که با حضور در مسابقات روسیه، دومین جام جهانی خویش را تجربه می‌کند.

بیلد در گزارشی که به همین مناسبت منتشرکرده، به نظرخواهی از ستاره با تجربه کشورمان پرداخته است.

البته توضیحاتی هم در مورد لژیونر بین‌المللی ایران داشته است:برای تحقق خواسته ستاره‌‌های ایران در جام جهانی، مسلم است که همه چیز مطابق برنامه باید پیش برود.هافبک ایرانی در فوریه و از ناحیه زانوی راست تحت عمل جراحی قرارگرفت و اکنون درتهران در حال گذراندن دوران نقاهت است.

 

*بدون باخت در راه جام جهانی

بیلد در ادامه گزارش خود به موضوع بدون باخت بودن تیم ملی کشورمان در مرحله انتخابی مسابقات روسیه اشاره کرده و نوشته است:

تیم ایران که توسط کارلوس کی‌روش، سرمربی ۶۵ ساله ایرانی هدایت می‌شود، به عنوان دومین تیم صعودکرده بعد از برزیل بلیت خود را برای پیکارها اوکی کرد.در ۱۰ بازی مرحله انتخابی که یکی از آنان بازی برابر کره‌جنوبی در ورزشگاه آزادی و برابر ۱۰۰ هزار تماشاگر بود، تیم ایران بدون باخت ماند و تنها ۲گل را دریافت کرد.از این رو اعتمادبنفس بازیکنمان و سطح انتظارات هواداران فوق‌العاده زیاد است.کارلوس کی‌روش هم گفت که می‌خواهد به همراه بازیکنان باعث خوشحالی همه هواداران شود.البته دژاگه و یارانش در آخرین حضور در جام جهانی یعنی برزیل ۲۰۱۴ بهترین بازی خود را مقابل آرژانتین انجام دادند که در دقایق وقت اضافه پایان بازی یک بر صفر بازنده شدند.

 

*دژاگه:قوی‌تر از قبل هستیم

بیلد در ادامه نظر دژاگه را جویا شده که از قول وی چنین نوشته است:اکنون ما باز هم قوی‌تر شده‌ایم.هیچوقت این همه بازیکن که در خارج از کشور فعالیت می‌کنند و تجربیات مهمی می‌گیرند، نداشته‌ایم.۴ سال قبل مجبور بودیم اساس کار خود را روی دفاعی محکم بگذاریم و توانستیم تک حرکات رو به جلویی هم داشته باشیم.همچنان یکپارچه هستیم و اما حالا حتی یکسری بازیکنان با استعداد قدرتمندی هم داریم که به خوبی در فاز حمله کار می‌کنند.

 

به اعتقاد بیلد بهترین مهاجم کنونی تیم ایران، سردار آزمون ۲۳ ساله است که در روسیه برای تیم روبین‌‌کازان بازی می‌کند و برای بایرن مونیخ هم به خاطر گلزنی در فصل گذشته چهره‌ای آشنا است.او پیش‌تر در روستف بود و در سال گذشته در لیگ قهرمانان اروپا و مقابل بایرنی‌ها و برد ۳ بر ۲ حتی یک گل هم زد.

دژاگه با ستایش از هم‌تیمی خود عنوان کرد:سردار مهاجم واقعا خوبی است.در جناح راست حتی علیرضا جهانبخش توانمندی بالایی دارد که در تیم آلکمار هلند توپ می‌زند.

حتی سعید عزت‌اللهی، هافبک ۲۱ ساله تیم ملی از جام جهانی به عنوان نمایشگاهی بزرگ استفاده ببرد.وی البته به خاطر دریافت کارت قرمزدر مرحله انتخابی، در اولین بازی ایران درجام جهانی یعنی مصاف با مراکش غایب خواهد بود.

 

*خط دفاع قدرتمند ایران

بیلد در ادامه گزارش خود به خط دفاع تیم ملی ایران اشاره کرده و از علیرضا بیرانوند و سید جلال حسینی ۳۶ ساله به عنوان فرمانده این خط نام‌برده است.دژاگه نیز اظهار داشت:در دفاع ما بازیکنان با تجربه‌ای داریم که ۴ سال قبل هم حضور داشتند.

در ادامه این گزارش همچنین این نکته ذکر شد که اشکان دژاگه در چند مسابقه بازوبند کاپیتانی را بر بازو بست هرچند که در پاییز گذشته عضو هیچ تیم باشگاهی نبود.

دژاگه در این باره نیز عنوان کرد:این نکته که مربی با وجود شرایط من، همچنان به من اطمینان کرد، مرا فوق‌العاده خوشحال کرد.می‌خواهم پاسخ این اعتماد را در جام جهانی بدهم.درست است که در گروه مرگ هستیم.همینطور مثل پرتغال رونالدو یا مثل اسپانیا بازیکنی مثل اینیستا نداریم.اما برای تحقق رویای خود ۱۵۰ درصد خرج می‌کنیم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار