کد خبر: 901947
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۵
مدیرکل بهزیستی استان اردبیل:
مدیرکل بهزیستی استان اردبیل گفت: امسال ۲۲ مجتمع خدمات بهزیستی فعال و راه‌اندازی شده و نسبت به ارائه خدمات به مردم فعالیت خواهند کرد.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اردبیل، بهزاد ستاری در مراسم تجلیل از مددکاران در سرعین اظهار داشت: با توجه به تنوع و گستردگی خدمات بهزیستی تمام تلاش ما بر این است تا به سمت حرفه‌ای شدن، تخصصی شدن و روزآمدی فعالیت‌ مددکاران حرکت کنیم که در این زمینه ارائه برنامه‌های آموزشی در حوزه‌های اجتماعی و توانبخشی جزو رویکردهای اصلی بوده است.

وی فعالیت مددکاری را در مجموعه بهزیستی یک کار بنیادین و اساسی، متکی به علاقمندی، رغبت و انگیزه خدمت‌رسانی به مددجویان و جامعه زیرپوشش این نهاد دانست و بیان کرد: در طول سال در کنار برگزاری دوره‌های آموزشی به شکل تخصصی سعی می‌کنیم به اشکال مختلف مددکاران را به سمت حرفه‌ای شدن فعالیت‌هایشان سوق دهیم.

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل با تاکید بر ضرورت گزینش درست در انتخاب مددکاران باانگیزه، علاقمند و متبحر به این حوزه گفت: تا زمانی که گزینش درستی انجام نشود ما نمی‌توانیم از کارها نتیجه بگیریم.

ستاری تصریح کرد: مددکاران ما باید از تفکر پویا، خلاق و همراه را نوآوری بهره‌مند باشند و تنها به دنبال کارهای عادی و منتظر جذب منابع محدود نباشند بلکه یک مددکار باید از طرق مختلف و آشنایی را مراکز غیردولتی سعی کند تا مددجویان را درست و دقیق راهنمایی و ارشاد کند.

وی افزود: ما در استان اردبیل با داشتن ده‌ها مرکز حمایت از بیماران سرطانی و لاعلاج باید هیچ مشکلی در ارائه خدمات به مددجویان در این حوزه نداشته باشیم در حالی که برخی مددکاران حتی اطلاع و آگاهی از این موسسات و فعالیت‌ آنها ندارند و با یک فکر بسته و کلیشه‌ای تنها به کارهای عادی بسنده می‌کنند.

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل با قدردانی از تهیه‌کنندگان کتابچه راهنمای خدمات درون و برون سازمانی در کمک به نیازمندان اظهار کرد: باید یک مددکار با ذهن خلاق خود سعی کند با استفاده از منابع مختلف گره‌های مختلف را باز و کار درست را به سرانجام برساند.

ستاری تصریح کرد: در سفری که به یکی از شهرستان‌ها داشتیم متوجه شدیم که مددکار ما از قانون بهره‌مندی دو معلول و بیشتر از منابع رایگان خرید خانه بی‌اطلاع است در حالی که اگر به موقع و درست مددجوی خود را راهنمایی می‌کرد مشکل سرپناه آنها برطرف می‌شد که ما در کنار دانش‌افزایی، ارتقای تخصص و رفتار حرفه‌ای مددکاران سعی و تلاش‌مان بر این است تا با راه‌اندازی مجتمع‌های خدمات بهزیستی افراد نیازمند را همراهی و کمک کنیم.

وی تعداد مددکاران بهزیستی استان را 262 نفر برشمرد و بیان کرد: بیشتر این مددکاران در حوزه اجتماعی مشغول فعالیت هستند و تلاش می‌کنیم توزیع خدمات مددکاری را براساس پراکندگی جمعیت در مناطق مختلف انجام دهیم.

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل از توسعه کلینیک‌های مددکاری در استان اردبیل به ویژه فعال شدن این کلینیک‌ها در مناطق مرزی نظیر موران گرمی خبر داد و افزود: 11 کلینیک اجتماعی یا فعال است و یا اینکه امسال مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرند و نیز مجتمع خدمات بهزیستی با اولویت مناطق روستایی و حاشیه شهرها احداث می‌شود که 9 مورد آنها تاکنون افتتاح شده و 9 مورد دیگر نیز در شرف تکمیل و بهره‌برداری قرار دارد.

ستاری با اشاره به فعالیت 21 مرکز خدمات توانبخشی در کنار 41 مرکز غیردولتی خدمات بهزیستی اظهار کرد: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده 22 مورد از این مراکز امسال فعال و راه‌اندازی شده و نسبت به ارائه خدمات به مردم فعالیت خواهند کرد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر