کد خبر: 901844
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۳۹۷ - ۲۱:۵۱
حاشيه‌اي بر انتخاب مدير تيم فوتبال اميد و معرفي نشدن سرمربي
مهدي تاج در حالي جمعه شب حميد استيلي را به عنوان مدير تيم فوتبال اميد انتخاب کرد که همچنان به‌رغم فاصله زماني کم تا بازي‌هاي آسيايي و انتخابي المپيک، خبري از معرفي سرمربي تيم نيست.
سعيد احمديان

همان داستان تکراري هميشگي، همان اتفاقي که هر چهار سال يک‌بار بدون اينکه درسي گرفته و رويه‌اي عوض شود، تکرار مي‌شود. اين حکايت اين روزهاي تيم فوتبال اميد است، تيمي که قرار است به حسرت 44 ساله صعود به المپيک پايان دهد، ولی در فاصله چند ماه تا آغاز مسابقات انتخابي، نه بازيكن دارد و نه سرمربي آن مشخص است، اما حکايت تيم اميد وقتي قابل تأمل‌تر مي‌شود که قرار است اين تيم مردادماه در بازي‌هاي آسيايي هم شرکت کند، در حالي كه تا امروز نه يک جلسه تمريني داشته و نه يک ساعت اردوي تدارکاتي برگزار کرده است.
وعده‌هايي که روي زمين ماند
چهار سال پيش وقتي تيم اميد پيش از برگزاري افتتاحيه از بازي‌هاي آسيايي اينچئون حذف شد و پشت درهاي المپيک ريو ماند، مسئولان فدراسيون فوتبال و کميته ملي المپيک وعده دادند که از همان فرداي ناکامي تيم فوتبال امید براي موفقيت در توکيو و جاکارتا برنامه‌ريزي مي‌کنند، وعده‌اي که تنها در حد حرف باقي ماند و پرونده تيم فوتبال اميد بسته شد. امروز و در فاصله کوتاهي که تا بازي‌هاي آسيايي و انتخابي المپيک باقي مانده، دوباره اين پرونده به جريان افتاده است، آن هم در شرايطي که زمان زيادي تا آغاز مسابقات مهم تيم اميد در جاکارتا نداريم. با اين حال به نظر مي‌رسد اهمال مسئولان فدراسيون فوتبال و کميته ملي المپيک بار ديگر دامن تيم اميد را گرفته تا اين تيم در فاصله تنها پنج ماه تا روشن شدن مشعل بازي‌هاي آسيايي 2018، وضعيت مشخصي نداشته باشد.
در حالي که ملي‌پوشان رشته‌هاي مختلف ورزشي در اردوهاي تدارکاتي براي حضور در جاکارتا و توکيو آماده مي‌شوند، اما تکليف کادر فني تيم اميد براي شروع تمرينات روشن نشده و اين تيم در بلاتکليفي به سر مي‌برد. اسفند گذشته بود که گمانه‌زني‌ها درباره سرمربي تيم اميد بالا گرفت و نام‌هايي مانند جواد نکونام، کرانچار و فرکي براي هدايت تيم اميد به گوش ‌رسيد. با اين حال با گذشت بيش از يک ماه از جدي شدن فدراسيون فوتبال براي انتخاب سرمربي تيم اميد، همچنان وضعيت کادر فني اميدها نامشخص است و مهدي تاج و همکارانش هنوز نتوانسته‌اند بر سر يک گزينه براي سرمربيگري تيم اميد به توافق برسند تا اين تيم در حال از دست دادن حتي همان زمان اندک باقي مانده تا آغاز بازي‌هاي آسيايي جاکارتا و انتخابي المپيک توکيو باشد.

مديري که سابقه مديريت ندارد

وضعيت نامشخص کادر فني اميدها در شرايطي است که کميته ملي المپيک تا آخر هفته گذشته به فدراسيون فوتبال براي معرفي سرمربی تيم اميد مهلت داده بود. حالا مهلت کميته ملي المپيک به پايان رسيده، اما باز هم خبري از مشخص شدن سرمربي تيم فوتبال اميد نیست. تنها اتفاق رخ داده در خصوص تيم اميد كشورمان انتخاب سرپرست بود. جمعه شب با اعلام مهدي تاج، حميد استيلي به عنوان مدير يا همان سرپرست تيم فوتبال اميد انتخاب شد، سمتي که چهار سال پيش در اختيار محمد مايلي‌کهن بود. حالا استيلي که در کارنامه‌اش سابقه مربيگري پرسپوليس، راه‌آهن، ملوان و شاهين بوشهر ديده مي‌شود، قرار است بدون داشتن حتي يک ساعت سابقه مديريتي يا سرپرستي در تيم اميد فعاليت کند، انتخاب انتقادآميزي که با استقبال اهالي فوتبال روبه‌رو نشده است.

توجيه تأخير در سرمربي اميدها

معرفي مدير تيم اميد در شرايطي بود که همه در انتظار شنيدن نام سرمربي تيم فوتبال اميد بودند، اما به نظر مي‌رسد فدراسيوني‌ها بدون توجه به زماني که تيم اميد براي آماده‌سازي از دست مي‌دهد و مي‌تواند به قيمت از دست رفتن موفقيت در بازي‌هاي آسيايي و حتي صعود به المپيک تمام شود، همچنان در حال رايزني با گزينه‌هاي مختلف هستند.
در اين راستا علي جوادي، سخنگوي فدراسيون فوتبال در گفت‌وگو با راديو ورزش با بيان اينکه فدراسيون نه زمان را قرباني کيفيت و نه کيفيت را قرباني زمان مي‌كند، تأخير در معرفي سرمربي را اينگونه توجيه کرده است: «کميته فني ما فهرستي ۹۰ نفره از بازيکنان آماده ليگ برتر و ليگ دسته اول را پيش‌بيني کرده که بعد از انتخاب کادر فني، آن را در اختيار مربيان قرار مي‌دهد. بازيکنان برتر اميد در ليگ‌هاي برتر و دسته يک بازي مي‌کنند و تا وقتي بازي‌ها تمام نشده، نمي‌توانيم اردويي برگزار کنيم.»
بلاتکليفي تيم فوتبال اميد که بايد مرداد در بازي‌هاي آسيايي جاکارتا و پس از آن انتخابي المپيک توکيو شرکت کند، در حالي است که تيم ملي المپيک ايران پس از حضور در المپيک ١٩٧٦ و تحريم المپيک مسکو در سال ١٩٨٠ ديگر موفق به صعود به رقابت‌هاي انتخابي المپيک نشده است و اين مهم‌ترين ناکامي فوتبال ايران در چهار دهه گذشته محسوب مي‌شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار