کد خبر: 901721
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۳
امام جمعه اصفهان :
امام جمعه اصفهان گفت: باید تسهیلات مناسب بانکی همچون تسهیلات 2 درصدی به تولیدکنندگان پرداخت شود تا تولیدکنندگان بتوانند به فعالیت خود ادامه داده و از تولید ملی حمایت شود.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اصفهان، به نقل از روابط عمومی دفتر امام جمعه اصفهان، آیت‌الله سید یوسف طباطبایی‌نژاد در دیدار با مدیرکل پست استان اصفهان با تسلیت شهادت امام موسی کاظم(ع) اظهار کرد: باید تسهیلات مناسب بانکی همچون تسهیلات 2 درصدی به تولیدکنندگان پرداخت شود تا تولیدکنندگان بتوانند به فعالیت خود ادامه داده و از تولید ملی حمایت شود.

وی افزود: کشورهای دنیا کمتر از مسائل مذهبی، دینی و فرهنگی خبر دارند اما تجربیات خوبی در سایر مسائل کاری، اقتصادی و اجتماعی کسب کرده‌اند که ما می توانیم از این تجربه‌ها استفاده کنیم چراکه در روایت داریم«به دنبال دانش برو حتی اگر در چین باشد.

امام جمعه اصفهان گفت: در هیچ کجای دنیا بهره بانکی بالای 4 درصد نداریم و کشورهای مختلف با بهره بانکی پایین توانسته‌اند رونق پایین کار و تولید را تداوم ببخشند بنابراین ما هم باید بهره بانکی را کاهش دهیم چراکه تا زمانی که بهره بانکی بالا باشد هیچ‌کس سرمایه خود را به بخش تولید نمی‌آورد و بدون هیچ ریسک و پرداخت مالیات، با سرمایه‌گذاری در بانک، سود دریافت می‌کند.

وی با بیان این که باید زیربنای مسائل اقتصادی صحیح باشد، خاطرنشان کرد: باید مسأله بهره بانکی سامان یابد تا بتوان اقتصاد مقاومتی را به صورت کامل محقق کرد، همچنین یکی از ارکان اقتصاد بومی، خرید کالای داخلی است و همه باید بر روی خرید کالای ایرانی به نوعی تعصب داشته باشند.

طباطبایی‌نژاد اذعان داشت: یکی از بزرگان ما نقل می‌کند که صد سال قبل، آلمانی‌ها در اصفهان کار می‌کردند و یک ساختمانی را می‌ساختند، مهندس آلمانی به یک نفر گفت یک قفل خوب برای ورودی ساختمان خریداری کند هنگامی که قفل را خریدند مهندس آلمانی گفته بود این قفل انگلیسی است باید آلمانی بخرید؛ این نشان‌دهنده این است که مهندس آلمانی در ایران هم به دنبال جنس آلمانی است و بر روی اجناس کشور خود تعصب دارد.

در ابتدای این دیدار سعید رجالی مدیرکل پست استان اصفهان با ارائه گزارشی از اقدامات و طرح های پست استان اصفهان تصریح کرد: برپایی ایستگاه‌های سیار پستی برای مناطق دورافتاده و محروم، اجرای طرح «جی.نف»، تشکیل بانک جامع از نشانی‌های پستی، استاندارد کردن آدرس‌های پستی، ساماندهی استعلامات میان دستگاهی به صورت الکترونیکی و تشکیل پرونده الکترونیکی ساختمان و غیره از جمله طرح‌های این اداره کل به شمار می‌رود.

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر