کد خبر: 901710
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۲
حضور پرشور مردم تبریز مراسم تشییع اکبر زوار نوزدهمین شهید مدافع حرم
پدر نوزدهمین شهید مدافع حرم در مراسم تشییع فرزندش گفت: فرزندم در راه دفاع از اسلام و حرم اهل بیت(ع) جان خود را فدا کرد و امیدوارم خداوند متعال این قربانی را از ما بپذیرد.

روز دوشنبه ۲۰ فروردین ماه ۹۷ چندین موشک به فرودگاه نظامی تیفور در استان حمص سوریه شلیک شد که سامانه پدافند هوایی سوریه آنها را منهدم کرد ولی در مجموع هشت موشک به پایگاه هوایی تیفور شلیک شد که در پی آن شماری شهید و زخمی شدند که البته در این حمله هوایی هفت تن از یاران مهدی موعود از سرزمین ایران به آرزوی دیرینه خود یعنی شهادت رسیدند.

پیکر مطهر شهید «اکبر زوار جنتی» که در پی حمله رژیم صهیونیستی به فرودگاه نظامی تیفور در حمص سوریه به شهادت رسید،  با حضور گسترده و پرشور مردم تبریز از میدان شهدا تا میدان ساعت تشییع و نماز بر پیکر مطهر این شهید مدافع حرم به امامت حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی اقامه شد و سپس در گلزار شهدای محله شنب‌غازان تبریز تا ظهور حضرت ولیعصر(‌عج)‌ به خاک سپرده شد.

با آمدن این شهید، خطه آذربایجان امروز شهر تبریز رنگ و بوی دیگری داشت، رنگ و بوی دوران دفاع مقدس، آن دورانی که شهیدان والامقام دفاع مقدس بر دوش مردم خداجوی و شهیدپرور این دیار، با شعار «لا اله الاالله" و "الله اکبر» تشییع می‌شدند.
 
امروز جوانان و نوجوانانی که آن دوران را ندیده و تجربه نکرده بودند، با خیل عظیم دوستان شهید و جمعیت زن و مرد برای تشییع پیکر شهید والامقام آمده بودند و بر این اعتقاد بودند که وسعت دنیا برای روح برخی‌ کوچک بوده و در این دنیا حیف می‌شوند و همه یکدل شهادت را زمزمه می‌کردند.

نمی‌توان در این جمعیت از گریستن آسمان تبریز و امیرعلی یک و نیم ساله، یادگار شهید اکبر زوار در میان جمعیت سخن نگفت که پشت تشریفات نظامی قدم می‌زد و نمی‌دانست و همراه آسمان می‌گریست.

البته یادمان نرفته که چندی پیش شهید حججی هم از همسر و کودک یک ساله‌اش گذشت و رفت و بدون سر برگشت و برای همه ما یادگار عظیمی بر جای گذاشت زیرا می‌دانست برخی مواقع دل کندن از یک سری چیزهای خوب باعث می‌شود چیزهای خوب‌تری را به دست آوریم و حال شهید زوار نیز از همسر و فرزند خردسالش گذشت تا نوکری اهل بیت(ع) را به دست بیاورد. 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر