کد خبر: 901635
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۸:۴۲

نماينده مردم طرقبه در مجلس از بررسي طرح اعاده اموال نامشروع مسئولان در صحن مجلس تا دو هفته آينده خبر داد.
به گزارش تسنيم، محمد دهقان با اشاره به آخرين خبرها از طرح اعاده اموال نامشروع گفت: اين طرح كه تاكنون به امضاي 206 تن از نمايندگان مجلس رسيده‌، در دستور كار بررسي مجلس است و علت تأخير بررسي آن در جلسه علني خانه ملت، وجود طرح‌هاي ديگري است كه پيش از طرح اعاده اموال تقديم هيئت رئيسه شده و طبق آيين نامه ابتدا بايد اين طرح‌ها مورد بررسي قرار گيرند.
وي افرود: ما از تأخير اجباري كه توسط هيئت رئيسه در بررسي طرح در صحن علني ايجاد شد، كمال استفاده را كرده و نظرات كارشناسي براي تكميل طرح را مورد بررسي قرار داده‌ایم و اصلاحات جزئي نيز در طرح اعمال كرده‌ايم كه باعث پخته‌تر شدن آن شده است.
دهقان با اشاره به بعضي انتقادات كه به طرح اعاده اموال نامشروع توسط برخي كارشناسان و مسئولان صورت گرفته است، خاطرنشان كرد: از آنجا كه هدف اين طرح، جراحي براي تحقق عدالت است، حتماً كساني كه اوايل انقلاب با دست خالي به مناصب حكومتي رسيده و امروز ثروت‌هاي چند صد ميلياري براي خود جمع كرده‌اند، به مخالفت با آن مي‌پردازند.
نماينده مردم طرقبه، شانديز و چناران در مجلس با بيان اينكه آن دسته از افراد رانت‌خوار كه قصد سنگ‌اندازي براي جلوگيري از به نتيجه رسيدن طرح اعاده اموال نامشروع دارند، در درون مجلس نيز داراي دوستاني هستند كه بدون شك تلاش مي‌كنند مانع به نتيجه رسيدن اين طرح شوند، تأكيد كرد: اكثر قريب به اتفاق نمايندگاني كه تاكنون طرح اعاده اموال نامشروع مسئولان را به امضا رسانده‌اند بدون هيچ‌گونه ملاحظه‌اي، همچنان برامضاي خود پايبند هستند، به طوري كه حتي اجازه تبديل دو فوريت طرح به يك فوريت را نيز نمي‌دهند، البته ممكن است افراد اندكي هم باشند كه به خاطرمطالبه عمومي و بدون اعتقاد واقعي به ضرورت بازپس‌گيري اموال مردم از حرام‌خواران فاسد طرح را امضا كرده باشند.
وي با بيان اينكه به گفته هيئت رئيسه مجلس طرح اعاده اموال تا دوهفته آينده در دستور كار مجلس قرار خواهد گرفت، يادآور شد: ما در كنار اينكه اين طرح دو هفته ديگر در مجلس مطرح مي‌شود، حتماً از نظرات كارشناسي استقبال مي‌كنيم. برخي كارشناسان دو ايراد به اين طرح داشتند كه يكي از اين ايرادها مربوط به مسائل قضايي بود كه اين ايراد در نسخه جديد طرح اعاده اموال اصلاح شده است. ايراد ديگر طرح در خصوص ماهيت اموال نامشروع بود كه با تمهيداتي كه اتخاذ كرديم، اميدواريم اين طرح پس از تصويب در مجلس، بتواند از فيلتر شوراي نگهبان نيز عبور كند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار