کد خبر: 901553
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۶
استاندار اردبیل:
استاندار اردبیل با تاکید بر توسعه نیروگاه‌های خورشیدی در استان گفت: ظرفیت استان اردبیل در حوزه تولید برق ۱۵ مگاوات است.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اردبیل، اکبر بهنام‌جو در بازدید از پروژه نیروگاه خورشیدی اردبیل اظهار داشت: استان اردبیل ظرفیت‌ها و قابلیت‌های مناسب و مطلوبی در حوزه ساخت نیروگاه‌های خورشیدی و تولید انرژی‌های پاک دارد که با توجه به این امر سرمایه‌گذاری در این بخش می‌تواند نتایج مثمر ثمری را به دنبال داشته باشد.

وی توسعه نیروگاه‌های خورشیدی در استان اردبیل را ضروری دانست و بیان کرد: در سال 95 وزارت نیرو تعرفه خرید تضمینی برق از نیروگاه خورشیدی زیر 100 کیلووات را ابلاغ کرده است و باید تلاش شود در استان سرمایه‌گذاری در این بخش تقویت شود.

استاندار اردبیل دوره برگشت سرمایه در اجرای این پروژه‌ها را سه سال برشمرد و گفت: با توجه به ظرفیت‌هایی که در استان در حوزه تولید انرژی خورشیدی وجود دارد باید تلاش و جدیت بر حمایت از سرمایه‌گذاران در این بخش باشد.

بهنام‌جو تصریح کرد: انتظار می‌رود استفاده از انرژی خورشیدی در تامین برق مصرفی مورد توجه ادارات استان قرار گیرد و دستگاه‌های استان با راه‌اندازی پنل‌های خورشیدی برق مورد نیاز در ادارات را تامین کنند.

استاندار اردبیل ظرفیت استان در حوزه تولید برق را 15 مگاوات دانست و افزود:‌ با توجه به اینکه 75 درصد برق مصرفی استان در بخش خانگی مصرف می‌شود باید تلاش کنیم تا با راه‌اندازی سلول‌های خورشیدی از نتایج مثبت و موثر آن بهره‌مند شویم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر