کد خبر: 901540
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۹
یوونتوس

دو تیم یوونتوس و سویا برای صعود به نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا باید در خانه حریفان بزرگ خود دست به معجزه بزنند و می‌توان عنوان معجزه را برای شب پایانی یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا انتخاب کرد.

به گزارش ایسنا، دور برگشت یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا چهارشنبه شب با انجام دو دیدار به پایان خواهد رسید تا تکلیف دو تیم صعود کننده به نیمه نهایی مشخص شود.

بانوی پیر به دنبال خلق معجزه در جهنم برنابئو

رئال مادرید قهرمان دو دوره اخیر لیگ قهرمانان اروپا با وجود آن که در برنابئو حریف خطرناک و پر مهره‌ای پیش رو دارد اما می‌توان گفت که خیال هواداران رئال از صعود تیم خود به نیمه نهایی تا حدود زیادی راحت است. رئال مادرید در دیدار رفت برابر یوونتوس توانست با درخشش کریستیانو رونالدو با سه گل بازی را به سود خود به پایان برساند تا کار یووه را در همان دیدار رفت و البته در ایتالیا تمام کند.

با وجود آن که رئال همواره یک بازنده بزرگ برابر یوونتوس در یک چهارم نهایی‌ها بود اما رونالدو این بار طلسم شکنی کرد و با بازی درخشانی که به نمایش گذاشت کار یووه را تمام کرد. این جمله "هر چقدر هم خوب باشی برابر یوونتوس تن به شکست می‌دهی" به کابوسی برای هواداران رئال تبدیل شده بود اما این رونالدو بود که در فینال سال قبل و در دیدار رفت امسال درخشید تا نه تنها طلسم شکنی کند بلکه خودش را به کابوس برای هواداران یووه تبدیل کند.

چرا رئال باید امیدوار به صعود باشد؟

رئال زیدان به دو دلیل امیدوار به صعود به نیمه نهایی خواهد بود؛ دلیل نخست و اصلی آمادگی بسیار بالای کریستیانو رونالدو و انگیزه و روحیه بسیار بالایی است که این بازیکن دارد. رونالدو را باید مرد بازی‌های بزرگ لقب داد. او همیشه زمانی که رئال مادرید به مشکل برمی‌خورد به داد این تیم می‌رسد به ویژه در لیگ قهرمانان اروپا که انگار این رقابت‌ها آوردگاهی برای درخشش این بازیکن است.

رونالدو سه بار جام قهرمانی را با رئال در لیگ قهرمانان بالای سر برد که در هر سه بار بیشترین نقش را داشته است. او در فصل جاری هم یک تنه باعث حذف پاری سن ژرمن شد و با درخشش در دیدار رفت برابر یوونتوس هم به نظر می‌رسد که زمینه ساز حذف این تیم خواهد شد.

دلیل دوم نتیجه‌ای است که رئال در دیدار رفت به دست آورد. پیروزی ۳ بر صفر در ورزشگاه خانگی یوونتوس تا حدود زیادی خیال هواداران رئال را برای صعود به دور بعد راحت کرده است.

چرا باید یوونتوس امیدوار باشد؟

چرا باید یوونتوس امیدوار باشد؟ به چند دلیل؛ نخست بازگشت دو بازیکن کلیدی و تاثیر گذار یووه. مهدی بن عطیه زوج کیلینی در خط دفاعی و میرالم پیانیچ هافبک کلیدی یووه در میانه میدان که دیدار رفت را از دست دادند مشکلی برای حضور در دیدار برگشت ندارند و می‌توانند یووه را در برنابئو همراهی کنند. دوم این که ۱۷ بار در تاریخ لیگ قهرمانان اروپا تیم‌هایی که جدال رفت را با سه گل واگذار کرده‌اند در دیدار برگشت جبران کرده‌اند و به خود آمده‌اند. سوم این که رئال مادرید سرخیو راموس کاپیتان تاثیر گذار خود را در جدال برگشت در اختیار ندارد و چهارم این که شانس در فوتبال تاثیر زیادی دارد و یوونتوس هم نشان داده که در بسیاری از اوقات تیم خوش شانسی است و اگر برخلاف دیدار برگشت، شانس با این تیم یار باشد و روز اشتباه بازیکنان رئال باشد این تیم امیدوار به صعود خواهد بود.

خبر خوب برای زیدان

رئال مادرید در دیدار برابر یوونتوس سرخیو راموس را به خاطر محرومیت و ناچو را به خاطر مصدومیت در اختیار ندارد و با چالش بزرگی در خط دفاعی خود مواجه شده است. خبر خوب برای رئال این که وایخو بعد از مدت‌ها دوری از میادین به شرایط بازی رسیده است و مشکلی برای حضور در دیدار پنج‌شنبه ندارد و این خبری خوب برای زیدان است و این مربی فرانسوی می‌تواند از زوج واران و وایخو در خط دفاعی بهره بگیرد در غیر این صورت مجبور است که از کاسیمیرو در خط دفاعی استفاده کند.

بایرن - سویا

دیگر دیدار این مرحله را بایرن مونیخ و سویا برگزار خواهند کرد. این دیدار هم بعید به نظر می‌رسد که شگفتی داشته باشد و تا حدود زیادی می‌توان از همین الان تکلیف تیم صعود کننده به نیمه نهایی را مشخص کرد.

سویا که با حذف منچستر یونایتد دست به شگفتی بزرگی زد در دیدار رفت نتیجه ناامید کننده‌ای را برابر بایرن مونیخ به دست آورد و با نتیجه ۲ بر یک تن به شکست داد.
مدافعان سویا روی هر دو گل نقش داشتند و این باعث می‌شود تا آنها با برطرف کردن اشتباهات خود وتمرکز بالاتر امیدوار به کسب نتیجه در دیدار برگشت باشند؛ البته حریف آنها در ورزشگاه خانگی خود یک قاتل به تمام معنا است و اجازه نفس کشیدن را به کمتر تیمی می‌دهد.

بایرن با آمدن یوپ هاینکس به کلی متحول شده است و هواداران این تیم امید زیادی دارند که بار دیگر با این مربی با تجربه قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا را تجربه کنند.
فرانک ریبری، تولیسو، روبرت لواندوفسکی، ژروم بواتنگ، سباستیان روده و کیمیش، شش بازیکن بایرن هستند که با خطر محرومیت مواجه هستند. در صورتی که این بازیکنان در جدال برابر سویا کارت زرد دریافت کنند دیدار رفت نیمه نهایی را از دست خواهند داد و شاید هاینکس با ترکیب جدیدی بایرن را به میدان بفرستد.

انتهای پیام

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار