کد خبر: 901461
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۱
بي ثباتي بازار ارز و افزايش ناگهاني و ساعت به ساعت قيمت دلار باعث شد برخي بازيگراني كه در انتخابات 96 از مردم خواسته بودند كه...

بي ثباتي بازار ارز و افزايش ناگهاني و ساعت به ساعت قيمت دلار باعث شد برخي بازيگراني كه در انتخابات 96 از مردم خواسته بودند كه به حسن روحاني رأي دهند، از اين اقدام خود پشيمان شده و اين پشيماني را در صفحات اينترنتي خود نوشته‌اند. همين امر باعث شده تا روزنامه اصلاح طلب جهان صنعت به اين سلبريتي‌ها حمله كند كه چرا همراهي‌شان با جريان‌هاي سياسي همراه با شعور سياسي نبوده است! اين روزنامه در گزارشي با عنوان «سياست ورزي به روش سلبريتي ها» مي‌نويسد: «انتقادها از روحاني و دولتش بالا گرفته است اما در اين ميان شايد تندترين موضع از طرف هنرمنداني باشد كه او را در انتخابات پيشين حمايت كردند... سؤال اساسي اين است كه آيا يك سال زمان مناسبي براي قضاوت در مورد عملكرد دولت است و آيا فقط دولت در مشكلات امروز مقصر است و ديگران بي‌گناهند؟ عكس‌العمل‌هاي احساسي هنرمندان و اظهارنظرهايشان چه تأثيري بر آرامش كشور دارد؟... همراهي با جريان‌هاي سياسي بايد همراه با شعور سياسي باشد وگرنه بعد از مدتي يا به تندروي دچار مي‌شود يا از راه بازمي‌ماند. همراهي هنرمندان با كمپين‌هاي انتخاباتي نيز بايد با توجه به مشخصات سياسيون و توانايي‌هايشان باشد. قرار نيست هنرمندي كه در جامعه محبوب است روزي از سياستمداري حمايت كند و يك روز ديگر از بنيان منكر حمايت شود. آنچه امروز در جامعه اتفاق افتاده سياست‌ورزي كساني است كه با موج‌هاي ديگر همراه مي‌شوند و عده‌اي را نيز با خود مي‌برند. »
گفتني است هر وقت هنرمندان و بازيگران از دولت حمايت مي‌كنند، در رسانه‌هاي حامي دولت عزيز مي‌شوند و هر وقت انتقاد از دولت دارند، رسانه‌هاي اصلاح‌طلب با توهين به آنها مي‌گويند كه نبايد در مسائل سياسي دخالت كنند!

املاک نجومی خوب، املاک نجومی بد

هفت ماه پيش سميع اله حسيني مكارم توسط محمد علي نجفي، شهردار جديد تهران به عنوان معاون مالي و اقتصادي شهرداري انتخاب شد. او كسي بود كه سال قبل از اين انتصاب نامش در ليست ادعايي املاك نجومي و به عنوان كسي كه املاك غيرقانوني از شهرداري دوران قاليباف گرفته، منتشر شده بود. ليستي كه ياشار سلطاني، خبرنگار اصلاح‌طلب آن را پخش كرد. با اين همه، وقتي حسيني مكارم به عنوان معاون شهردار اصلاح طلبان انتخاب شد، ياشار سلطاني تازه يادش آمد كه ليست منتشره‌اش ايراد داشته است و توضيح داد كه حسيني مكارم املاك نجومي نگرفته و زمين تعاوني بوده و... اما چه فرقي مي‌كند ياشار سلطاني چه توضيحي داد؛ مهم آن بود كه او عليه ليستي موضع گرفت كه خود آن را منتشر كرده و مدعي شده بود همه افرادي كه نامشان در ليست آمده، املاكي به ناحق از شهرداري تهران گرفته‌اند! البته اگر حسيني مكارم معاون شهردار اصلاح‌طلبان نمي‌شد، ياشار سلطاني درباره مخدوش بودن ليستي كه منتشر كرده توضيح نمي‌داد؛ اما هفت ماه پيش در يك چرخش قابل تأمل از حسيني مكارمي كه سال قبل مدعي فسادش بود، دفاع كرد.
روز گذشته، حسيني مكارم، پس از قبول استعفاي دوم نجفي توسط شوراي شهر، به عنوان سرپرست شهرداري تهران منصوب شد. اين بار ياشار سلطاني از انتصاب او به سرپرستي شهرداري تهران ناراضي است و باز در چرخشي ديگر مي‌نويسد: «عدم معرفي دكتر حناچي به عنوان گزينه سرپرستي شهرداري تهران جاي تأسف دارد. كاش به جاي كسي كه اسمش در پرونده املاك نجومي مطرح بود، ايشان كه از مخالفين و موانع شهر فروشي توسط قاليباف بوده، به عنوان سرپرست منصوب مي‌شد. زماني كه حناچي با قاليباف مي‌جنگيد، مكارم تخفيف۵۰ درصدي املاك نجومي مي‌گرفت. »
روشن نيست بالاخره حسيني مكارم ملك نجومي گرفته يا نه و چقدر از ليست سلطاني همين طور حسب حب و بغض شخصي تهيه شده بود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار