کد خبر: 901305
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۲
رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای بناب:
رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای بناب با اشاره به افزایش حجم بالای تردد در مسیرهای بناب، گفت: قطعاً جاده فعلی جوابگوی این همه تردد خودرو نیست و ضرورت ایجاد کمربندی جدید بناب را طلب می‌کند.

علیرضا سلیمانی‌فر  در جلسه مشترک شورای هماهنگی ترافیک و کمیسیون ایمنی حمل و نقل و سوانح شهری و جاده‌ای بناب، اظهار داشت: در ایام تعطیلات نوروز 25 هزار تردد در مسیر بناب- مراغه، 17 هزار دستگاه در مسیر بناب- ملکان و 17 هزار دستگاه خودرو در مسیر بناب- عجب‌شیر تردد داشتند که نسبت به مدت مشابه 29 درصد افزایش نشان می‌داد.

وی با اشاره به افزایش حجم بالای تردد در این مسیرها اذعان کرد: قطعاً جاده فعلی جوابگوی این همه تردد خودرو نیست و ضرورت ایجاد کمربندی جدید بناب را طلب می‌کند.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای بناب سپس از اتمام طرح زیرگذر روستای روشت بزرگ بناب در 6 ماهه نخست سال‌جاری خبر داد و گفت: اعتبار لازم برای تکمیل این طرح نیز تخصیص یافته است.

تردد روزانه 85 هزار خودرو سبک و سنگین در مسیر میدان معلم بناب

این گزارش حاکی است، مسوول راهنمایی و رانندگی بناب نیز در این جلسه با اعلام مخالفت در خصوص احداث میدان در محل ورودی شهرک فرهنگیان 3 بناب تصریح کرد هم اکنون روزانه 85 هزار دستگاه خودرو سبک و سنگین در مسیر میدان معلم این شهرستان تردد دارند.

وی یادآور شد:نزدیک به 10 سال است به علت عدم تکمیل پل روگذر میدان معلم بناب نتوانسته‌ایم ترافیک این مسیر را حل کنیم، از این رو اگر بخواهیم میدان دیگری در این مسیر احداث کنیم، باید شاهد مشکل دیگری بنام میدان معلم در این مسیر باشیم.

علی رحمت‌دخت با اشاره به بروز روزانه پنج تا 100 مورد تصادف در مقابل محله آغداش افزود: در شرایط و موقعیت فعلی احداث میدان هیچ مشکلی از بار ترافیک این جاده، نخواهد کاست.

مسوول اورژانس و فوریت‌های پزشکی شهرستان بناب نیز در این جلسه با اشاره به آمار مصدومان تصادفات جاده‌ای و شهری در نوروز 97 اظهار داشت: از 27 اسفند تا 15 فروردین ماه آمار مصدومان درون‌شهری 17 نفر و آمار مصدومان بروی‌شهری 11 نفر بوده است.

بهروز دیوانی با اشاره به کاهش آمار مصدومان تصادفات جاده‌ای تصریح کرد: در ایام نوروز در سطح شهرستان سه مورد نیاز به حضور اورژانس جاده‌ای در منطقه بود که به علت نداشتن استانداردهای لازم امکان همکاری و حضور اورژانس جاده‌ای در شهرستان بناب فراهم نشد.

وی در ادامه بر لزوم استانداردسازی محل اورژانس هوایی در شهرستان بناب تأکید کرد و از مسوولان خواست نسبت به رفع موانع موجود اقدام کنند.

 انتقال میدان تره‌بار بناب

شهردار بناب با اشاره به اینکه هم اکنون حدود یک‌هزار واحد مسکونی در شهرک فرهنگیان 3 و کوی دادگستری وجود داشته و ساکنان آنها برای تردد به داخل شهر با ترافیک و مشکلات دیگری گریبانگیر هستند، گفت: به نظر می‌رسد احداث میدان در مقابل ورودی شهرک فرهنگیان 3 ضروری است.

نادر داوودی از انجام برخی تغییرات هندسی برای کاهش تصادفات در میدان دوچرخه این شهر خبرداد و افزود: ایجاد میدان در ورودی فرهنگیان 3 در بلوار رسالت برای اتصال این محل به خیابان آب شمالی پیشنهاد می‌شود که در صورت تصویب شورای ترافیک در کاهش حجم ترافیک هسته مرکزی شهر تا حدود زیادی تأثیرگذار خواهد بود.

وی همچنین از انتقال میدان تره‌بار این شهر خبر داد و گفت: هم‌اکنون این طرح مراحل اجرایی خود را طی می‌کند.

شهردار بناب در ادامه تصریح کرد: رویکرد شورا و شهرداری در سال 97 اجرای طرح‌های مسیرگشایی در نقاط حادثه‌خیز به منظور روان‌سازی ترافیک است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر