کد خبر: 901286
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۱
اداره کل تعاون کار ورفاه اجتماعی گلستان
معاون توسعه کار آفرینی و اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان از پرداخت 320 میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی فراگیر در سال 96 خبر داد.

موسی بی باک در اولین جلسه کمیته فنی اشتغال استان ضمن تشریح عملکرد کمیته در سال 96 گفت: در سال گذشته 189 طرح به میزان 364 میلیارد تومان با اشتغالزایی 3 هزار و 595 نفر به بانک های عامل معرفی شدند.

 

وی با اشاره به اینکه برنامه اشتغال فراگیر با هدف تحرک در بازار کار و ایجاد فرصت های شغلی برای جوانان و فارغ التحصیلان دانشگاهی به اجرا درآمد افزود: تا پایان سال 96 تعداد  20 طرح به میزان 32 میلیارد تومان  از محل اشتغال فراگیر پرداخت و مقدمات  اشتغال 264 نفر فراهم شد.

 

رئیس کمیته فنی اشتغال استان بیان کرد: از محل تسهیلات اشتغال پایدار مناطق روستایی و عشایری 216 به میزان 82 میلیارد تومان با اشتغالزایی هزار و 465نفر به بانک ها معرفی شدند که تا پایان سال 96، حدود یک میلیارد تومان پرداخت شد.

 

وی به اجرای طرح کارورزی  و معرفی 763 نفر از فارغ التحصیلان  دانشگاهی به بنگاهای اقتصادی اشاره و خاطر نشان کرد: برای اجرای ماده 13 شیوه نامه اجرایی طرح کاروزی مبنی بر بهره مندی از مزایای معافیت صددرصدی حق بیمه کارفرمایی، جلسات مختلفی برگزار شد که پس از هماهنگی های لازم این موضوع  اتفاق خواهد افتاد.

 

بی باک به طرح مشاغل خانگی اشاره کرد و گفت: تاکنون هزار و861 طرح به بانک های کشاورزی، سپه و پست بانک معرفی شدند که از این تعداد بیش از 870 طرح به میزان 85 میلیارد ریال به متقاضیان پرداخت شده است .

 

وی تصریح کرد: در سال جدید براساس برنامه های وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی نقش بخش خصوصی  در کارآفرینی ارتقاء خواهد یافت و موضوع طرح کارورزی و مهارت آموزی در محیط کار واقعی و مشوق بیمه ای کارفرکایی جدی پیگیری خواهد شد.

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر