کد خبر: 901242
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۰
مرد قاچاقچي كه براي فراري دادن همدستش از لابراتوار تهيه شيشه، مأمور پليس را به شهادت رسانده‌است به قصاص محكوم شد.

مرد قاچاقچي كه براي فراري دادن همدستش از لابراتوار تهيه شيشه، مأمور پليس را به شهادت رسانده‌است به قصاص محكوم شد. همدست متهم به زندان و پرونده براي رسيدگي به ساير اتهام‌هاي دو متهم به دادگاه انقلاب ارجاع داده شد.
به گزارش خبرنگار ما، هفدهم شهريور‌ سال‌94 بود كه مأموران پليس تهران از زخمي شدن يكي از مأموران خود به نام ستوان‌يكم ميثم مولايي در جريان درگيري با دو قاچاقچي مواد مخدر باخبر و در محل حاضر شدند.
سرباز وظيفه‌اي كه همراه مأمور پليس بود به مأموران گفت: «بعد از اعلام گزارش درباره فعاليت دو قاچاقچي مواد‌مخدر در لابراتوار تهيه شيشه در شرق تهران همراه ستوان‌يكم مولايي و چند اكيپ از مأموران نيروي انتظامي به محل اعزام شديم. قاچاقچيان وقتي خودشان را در محاصره پليس ديدند دست به اسلحه شدند. در آن لحظه يكي از آنها براي فراري دادن همدست خود به سمت ما شليك كرد كه در جريان آن درگيري، ستوان مولايي زخمي و بلافاصله به بيمارستان منتقل شد.‌»
بعد از اين توضيحات مأموران در بررسي از لابراتوار قاچاقچيان، 9‌كيلو و 750 گرم هروئين، يك قبضه كلاشنيكف، 106‌تير جنگي، و 15كيلو گرم مواد پيش‌ساز تهيه شيشه كشف و ضبط كردند. سپس دو قاچاقچي كه در فرار ناكام مانده بودند به نام‌هاي فرود 45‌ساله و سجاد 37‌ساله بازداشت شدند. همزمان با انتقال متهمان به پليس آگاهي بود كه مأموران باخبر شدند همكارشان به خاطر شدت خونريزي در بيمارستان به شهادت رسيده است. بنابراين دو متهم تحت بازجويي قرار گرفتند و با اقرار به جرمشان و فرود كه عامل شهادت مأمور پليس بود در توضيح به مأموران گفت: «من و سجاد مدتي بود در لابراتوار كار مي‌كرديم تا اينكه روز حادثه متوجه شديم مأموران ما را محاصره كرده‌اند. سجاد قصد فرار داشت و من براي كمك به او مجبور شدم به سمت مأموران شليك كنم، اما قصد به شهادت رساندن مأمور پليس را نداشتم.‌» سپس سجاد نيز به جرمش اقرار كرد و به مأموران گفت او هم مدتي در آن لابراتوار فعاليت داشته و آن روز حين فرار از دست مأموران بود كه بازداشت شد.
به اين ترتيب پرونده به شعبه هفتم دادگاه كيفري يك استان تهران فرستاده شد و دو متهم در حالي پاي ميز محاكمه ايستادند كه پدر و مادر شهيد مولايي كه قيم فرزند شهيد نيز بودند براي متهمان درخواست قصاص كردند.
سپس فرود بعد از شرح دوباره ماجرا در آخرين دفاعش گفت: «آن روز مست بودم و حال طبيعي نداشتم. باور كنيد قصد به شهادت رساندن مأمور پليس را نداشتم به همين دليل از اولياي‌دم مي‌خواهم مرا ببخشند.‌»
در پايان هيئت قضايي بعد از آخرين دفاع دو متهم، فرود را به اتهام قتل عمد به قصاص، به اتهام شرب‌خمر به 80 ضربه شلاق، سپس هر يك از متهمان را به اتهام نگهداري سلاح گرم به پنج‌سال حبس محكوم كرد. در آخر هيئت قضايي پرونده را براي رسيدگي به ساير جرم‌هاي متهمان به دادگاه انقلاب اسلامي ارجاع داد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار