کد خبر: 901225
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۱
دادستان كل كشور:
دادستان كل كشور گفت: عده‌اي در تهران ارز مي‌خرند و در آنسوي مرز تبديل و پول ايراني وارد مي‌كنند؛ يعني اجازه مي‌دهيم ارز كشور اينگونه دستخوش يك عده سودجو شود و ...
نيره ساري

دادستان كل كشور گفت: عده‌اي در تهران ارز مي‌خرند و در آنسوي مرز تبديل و پول ايراني وارد مي‌كنند؛ يعني اجازه مي‌دهيم ارز كشور اينگونه دستخوش يك عده سودجو شود و نگراني اين است كه دست‌هايي پشت اين قضيه قرار گرفته تا مردم را نسبت به توان اقتصادي دولت به ترديد بيندازد. چرا دولت از توان قوه‌قضائيه براي برخورد با زالوصفتان ارزي و صرافي‌هاي غيرمجاز استفاده نمي‌كند؟!
حجت‌الاسلام والمسلمين محمدجعفر منتظري در ديدار با كاركنان دادستاني كل كشور به مناسبت سال جديد با اشاره به تدوين دستورالعمل حقوق عامه گفت: سال گذشته بر اساس مذاكراتي كه با رياست قوه‌قضائيه به عمل آمد و دستوري كه ايشان دادند، ظرف مهلت تعيين شده پيش‌نويس دستورالعمل را آماده كرديم و اواخر سال گذشته تقديم رياست قوه شد تا نظرات نهايي ايشان اعلام شود و در سراسر كشور در زمينه دفاع از حقوق عمومي با برنامه‌ريزي بيشتري كار را انجام دهيم.
وي با اشاره به نامگذاري شعار سال از سوي رهبر معظم انقلاب به عنوان حمايت از كالاي ايراني، تحقق اين شعار را از جمله شاخه‌هاي مسئله حقوق عمومي موضوعي دانست و افزود: اين مسئله را از هر بعد نگاه كنيم به عنوان حقوق عامه مردم است.
اين مسئول عالي قضايي ادامه داد: نگران اين هستيم با همه تلاشي كه مي‌شود و تأكيداتي كه مقام معظم رهبري سال‌ها در رابطه با مسائل اقتصادي دارند، چرا اقتصاد ما رونق لازم را ندارد.

چرا جلوي صرافي‌هاي غيرمجاز گرفته نمي‌شود‌؟!

وي خاطر نشان كرد: وعده‌هايي كه رياست محترم‌ جمهور در دوران انتخابات دادند و وعده‌هايي را كه در جلسات مناظره‌ها، مباحثه‌ها و سخنراني‌ها داشتند، فراموش نمي‌كنيم و ثبت و ضبط شده است. چندي قبل رياست محترم جمهور راجع به مسئله قيمت ارز فرمودند كه مردم نگران قيمت ارز نباشند.
حجت‌الاسلام و‌المسلمين منتظري با بيان اينكه وقتي احتمال داده مي‌شود كه دست‌هايي در بين است و بحث اقتصاد كشور و مسئله ارز و ارزش پول ملي را در معرض آسيب مي‌بينيم، آيا عقل و منطق به ما حكم نمي‌كند كه ارزيايي و ريشه‌يابي كنيم، يادآور شد: چرا بايد اجازه داده شود در خيابان فردوسي و چهار‌راه استانبول و در كنار سبزه ميدان عده‌اي سودجو بازار ارز را در اختيار بگيرند و آيا قابل مديريت نيست؟!
دادستان كل كشور با تأكيد بر اينكه چرا اجازه داده مي‌شود صرافي‌هاي غيرمجاز فعال باشند و جلوي آنها گرفته نمي‌شود، خطاب به دولتمردان اقتصادي و تيم اقتصادي دولت گفت: چرا از ظرفيت قوه‌قضائيه، دادستاني كل و دادستان‌ها در سراسر كشور و نيروي انتظامي به‌عنوان ضابط قوه‌قضائيه در برخورد با اين زالوصفتان كه به دنبال منافع خودشان هستند، استفاده نمي‌كنيد؟

ترديد نسبت به توان اقتصادي دولت

وي يادآور شد: شنيده‌ايم كه عده‌اي در تهران ارز مي‌خرند و در آنسوي مرز تبديل كرده و پول ايراني وارد مي‌كنند؛ يعني اجازه مي‌دهيم ارز كشور اينگونه دستخوش يك عده سودجو شود و نگراني اين است كه دست‌هايي پشت اين قضيه قرار گرفته تا مردم را نسبت به توان اقتصادي دولت به ترديد بيندازد. حجت‌الاسلام و‌المسلمين منتظري خطاب به دولت و تيم اقتصادي‌اش با بيان اينكه ما به دنبال تضعيف و تخريب و ناهماهنگي به هيچ وجه نيستيم، افزود: ما مي‌خواهيم كمك كنيم.
وي با تأكيد بر اينكه دولت در مسئله مبارزه با قاچاق كالا و ارز از ظرفيت قوه‌قضائيه استفاده كند از دولت، بخش اقتصادي دولت و هر بخشي كه سبقه اقتصادي دارد خواست كه هرجايي كه قوه‌قضائيه مي‌تواند مشكل آنها حل كند؛ از دستگاه قضا در اين زمينه مطالبه كنند و آمادگي خود براي هر نوع همكاري را اعلام كرد.
وي در بخش ديگري از اظهارات خود مسئله قاچاق كالا را مورد توجه قرار داد و گفت: در بحث كالاي قاچاق مؤكداً مقام معظم رهبري فرمودند: چرا كالاي قاچاق را كه كشف مي‌شود آتش نمي‌زنيد؛ در اجراي اين دستور چندبار اين عمل را انجام داديم؟

انتقاد مدعي‌العموم از عملكرد شوراي شهر

منتظري همچنين ضمن انتقاد از عملكرد شوراي شهر در بحث استعفاي شهردار تهران اظهار كرد: شوراي محترم اسلامي شهر تهران اين بساط سياست‌بازي كه راه انداخته‌ايد، چه معنايي دارد؟ وقتي شهردار رسماً اعلام مي‌كند كه توان كار سنگين كلانشهر تهران را ندارد و به علت بيماري نمي‌تواند اين كار را ادامه دهد، اين موضوع در دستور قرار مي‌گيرد و آقاي شهردار در جلسه رسمي شوراي شهر مي‌گويد كه با اين كيفيت ادامه كارم را خيانت مي‌دانم، اما نوبت به رأي‌گيري كه مي‌رسد با رأي خود عنوان مي‌كنند كه شما مريض و ناتوان براي انجام كار نيستي و كار نكردنت خيانت است. وي گفت: تنوع و گستره كار در شهرداري تهران زياد است و وقتي فردي عنوان مي‌كند كه به دليل بيماري نمي‌تواند كار را ادامه دهد، استعفايش در شوراي شهر پذيرفته نمي‌شود.
دادستان كل كشور با طرح اين سؤال كه فردا اگر اين آقاي شهردار نتوانست مديريت لازم را بر شهر تهران داشته باشد، چه كسي مسئول است، ادامه داد: بنده به عنوان مدعي‌العموم به شوراي شهر تهران عنوان مي‌كنم كه مسئوليت اين كار با شماست.
وي به شهردار تهران پيشنهاد داد كه مجدداً استعفاي خود را تقديم شوراي شهر كند و گفت: آقاي شهردار بايد مهلتي نيز تعيين كند و عنوان كند كه تا فلان روز در دفتر كارم هستم تا شهردار تعيين كنيد، در غيراين‌صورت از فلان تاريخ مسئوليت شهرداري تهران را عهده‌دار نخواهم بود و قطعاً آقاي شهردار كسي شما را به اين جهت تحت تعقيب قرار نخواهد داد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار