کد خبر: 901124
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۷
نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به لزوم استفاده از بوم‌گردی در توسعه گردشگری، گفت: توسعه و گسترش گردشگری در دستور کار کمیسیون‌های فرهنگی و اصل ۹۰ قرار دارد.

محمداسماعیل سعیدی با اشاره به ضرورت بوم‌گردی در توسعه گردشگری، اظهار داشت: توسعه و گسترش گردشگری در دستور کار کمیسیون‌های فرهنگی و اصل 90 قرار دارد، در سال 96 نمایندگانی از کمیسیون اصل 90 و کمیسیون فرهنگی از پنج استان کشور بازدید کردند که یکی از محورهای این سرکشی ارزیابی ظرفیت بوم‌گردی این مناطق و زیرساخت‌های لازم در این زمینه بود.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی افزود: سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی باید برای توسعه زیرساخت‌های بوم‌گردی تلاش بیشتری انجام دهد تا بتوان از این طریق گردشگران خارجی و داخلی بیشتری را جذب کرد.

سعیدی بیان کرد: از مجموعه‌های بوم‌گردی که به صورت طبیعی در کشور وجود دارد استقبال بسیاری می‌شو،؛ عموماً گردشگران خارجی مایلند از مجموعه‌های بومی کشور استفاده کنند این افراد تمایل بسیاری به مسافرت به روستاها که فضا قدیمی است، دارند.

وی با اشاره به روستای کندوان و ظرفیت گردشگری این روستا، خاطرنشان کرد: این روستا به همراه روستاهای استان اصفهان، خراسان جنوبی، شیراز و... ظرفیت بالایی در جذب گردشگر دارند چراکه آثار ارزشمند قدیمی بسیاری در این روستاها وجود دارد و زندگی روستایی مردم در این مناطق برای گردشگران بسیار جذاب است.

سعیدی در ادامه تاکید کرد: برخی از این بوم‌گردی‌ها شهرت توریستی ندارند بنابراین برای استفاده از ظرفیت آنها در صنعت گردشگری باید تبلیغات لازم در این زمینه انجام شود؛ زیرساخت‌ها برای توسعه بوم‌گردی فراهم شود.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه گسترش بوم‌گردی اقتصاد مردم محلی را متحول می‌کند، افزود: بوم‌گردی در روستای کندوان و اطراف این روستا و شهر اسکو تحولات اساسی در اقتصاد مردم ایجاد کرده است؛ برای احیای روستاهایی که زمینه جذب گردشگر دارند، باید شرایط رفاهی مناسبی برای اقامت گردشگران ایجاد شود تا از این طریق معیشت روستاییان متحول شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار