کد خبر: 901061
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۱
امام جمعه اصفهان:
امام جمعه اصفهان با انتقاد از بالا بودن نرخ بهره بانکی گفت: بهره بالای بانکی مانعی جدی برای رونق تولید و ورود سرمایه‌های مردمی به این بخش به شمار می‌رود.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اصفهان، به نقل از روابط عمومی دفتر امام جمعه اصفهان، آیت‌الله سید یوسف طباطبایی‌نژاد در دیدار با فرماندهان سپاه صاحب‌الزمان(عج) و قرارگاه عملیاتی سید الشهداء(ع) استان اصفهان با اشاره به نام‌گذاری سال جدید با عنوان «حمایت از کالای ایرانی» عنوان داشت: سپاه صاحب‌الزمان در راستای تحقق منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی با حمایت از واحدهای تولیدی و کشاورزی در مناطق محروم و روستاها از تولیدات داخلی و کالای ایرانی حمایت کند.

وی با اشاره به کم‌کاری دولت در بهبود وضعیت اقتصادی کشور و اجرای منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی افزود: نباید منویات رهبر انقلاب بر روی زمین بماند و لازم است تا سپاه با استفاده از ظرفیت‌هایی که در اختیار دارد از کالای ایرانی و تولیدات داخلی حمایت کرده تا وضعیت اقتصادی در مناطق محروم و روستاها بیش از پیش سامان یابد.

در ابتدای این دیدار سردار غلامرضا سلیمانی فرمانده سپاه صاحب الزمان(عج) استان اصفهان با انتقاد از تعطیلی بیش از اندازه دانشگاه‌ها و مدارس در ایام پایانی سال 96 و روزهای نخستین سال 97 بیان داشت: به جز بانک ها و برخی از سازمان‌ها و ارگان‌ها، بسیاری از دستگاه‌ها و سازمان‌ها در حالت نیمه‌تعطیل قرار داشتند به طوری که به دانش‌آموزان گفته شده بود که می‌توانید از 20 اسفند سال 96 در کلاس‌های درس حضور نداشته باشید و بسیاری از کلاس‌های درس در دانشگاه‌ها نیز در روزهای اخیر تشکیل شده است.

وی با بیان این‌ که حمایت‌های سپاه صاحب الزمان(عج) استان اصفهان از راه‌اندازی واحدهای تولیدی در مناطق محروم و روستاها در سال 97 ادامه می‌یابد، یادآور شد: ساخت خانه عالم و یا مساجد با استفاده از ظرفیت خیران در روستاها و مناطق محروم انجام می‌شود.

طباطبایی‌نژاد همچنین در دیدار با مدیرکل بانک ملی استان اصفهان با انتقاد از بالا بودن نرخ بهره بانکی اظهار کرد: بهره بالای بانکی مانعی جدی برای رونق تولید و ورود سرمایه‌های مردمی به این بخش به شمار می‌رود.

وی افزود: در شرایطی که مردم می‌توانند پول خود را بدون هیچ دغدغه‌ای در بانک‌ها سرمایه‌گذاری کرده و سود دریافت کنند، هیچ کسی حاضر نیست سرمایه خود را از بانک به بخش تولید بیاورد.

امام جمعه اصفهان گفت: بنده معتقد هستم که تعدد بانک‌ها و خصوصی شدن آن‌ها اشتباه است چراکه با دولتی بودن بانک‌ها می‌توان نرخ بهره بانکی را کاهش داد و از ظرفیت بانک‌ها برای رونق اقتصاد و حمایت از تولید داخلی و منفعت همه مردم بهره گرفت.

وی با اشاره به ضرورت حمایت از کالای ایرانی خاطرنشان کرد: لازم است تا دستگاه‌های مسؤول بر تولیدات داخلی نظارت کافی را داشته باشند تا کالای ایرانی با کیفیت خوب وارد بازار شود و مردم از آن استقبال کنند.

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر