کد خبر: 901053
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۳
حملات موشکی به فرودگاه نظامی تیفور در شهر حمص سوریه شماری کشته و زخمی برجای گذاشت. پدافند هوایی سوریه ۸ فروند موشک مهاجم را منهدم کرد.
 

جوان آنلاین: در نخستین ساعات امروز- دوشنبه- چندین موشک به پایگاه هوایی تیفور در استان حمص سوریه شلیک شد که سامانه پدافند هوایی سوریه آنها را منهدم کردند.

یک منبع نظامی در این‌ باره گفت: «سامانه پدافند هوایی ما به یک حمله موشکی به فرودگاه هوایی تیفور واکنش نشان داد و تعدادی از آن را منهدم کرد.»

بر اساس این گزارش، در مجموع 8 موشک به فرودگاه هوایی تیفور شلیک شده ‌است که در پی آن شماری کشته و زخمی شده‌اند.

هنوز منبع شلیک این موشک‌ها  مشخص نیست اما بر اساس روایت خبرنگار شبکه تلویزیون المیادین، موشک‌های شلیک ‌شده به سوی فرودگاه نظامی تیفور، از حریم هوایی منطقه «کسروان» و «البقاع» در لبنان عبور کرده و به خاک سوریه رسیدند.

تلویزیون دولتی سوریه نیز احتمال داده که این موشک‌ها آمریکایی باشند. 

فعالان در فضای مجازی نیز تصاویر و ویدیوهایی از لحظه عبور موشک‌ها یا «هواپیماهای آمریکایی» از آسمان لبنان، که فرودگاه نظامی تیفور در حومه حمص را هدف قرار دادند، منتشر کرده‌اند.

طبق گزارش المیادین، همزمان با این حملات موشکی، صدای 5 انفجار در آسمان منطقه البقاع شنیده شد.

این در حالی است که خبرگزاری رویترز  به نقل از چند مقام دولتی آمریکا گزارش داد، خبرها در مورد این‌که ارتش آمریکا به این حمله موشکی علیه پایگاه هوایی «تی- 4» در حمص دست زده است، صحیح نیست.

وزارت دفاع آمریکا( پنتاگون) نیز از تائید گزارش‌ها در مورد نقش‌ داشتن در حمله احتمالی به پایگاه «تی- 4» خودداری کرده است.

المیادین همچنین گزارش داد که بعد از بمباران فرودگاه نظامی تیفور، عناصر گروه تروریستی داعش تلاش می‌کردند به سمت «سبع البیار» و منطقه «البادیه» سوریه پیشروی کنند.

این اولین باری نیست که اهداف نظامی در سوریه مورد هدف قرار می گیرد پیش از این رژیم صهیونیستی چندین بار اهدافی را در خاک سوریه هدف قرار داده که به طور رسمی مسئولیت آن را به عهده نگرفته است. 

سخنگوی دفتر رسانه‌ای ارتش اسرائیل نیز طبق معمول از اظهارنظر درباره حمله موشکی به فرودگاه نظامی تیفور خودداری کرده است. 

 

فرودگاه تیفوز بزرگ‌ترین و یکی از مهم‌ترین فرودگاه‌های نظامی در سوریه است که در حدود 50 کیلومتری شرق شهر باستانی تدمر در حمص واقع است.

این حمله موشکی  به فرودگاهی حمص در حالی صورت می‌گیرد که از چند هفته پیش و هم‌زمان با آغاز عملیات آزادسازی غوطه شرقی واقع در دمشق، آمریکا و رسانه‌های غربی رویکرد نخ‌نمای مبنی بر استفاده ارتش سوریه از جنگ‌افزارهای شیمیایی را مطرح می‌کردند.

در همین راستا نیز، گروه تروریستی «جیش الاسلام»، که تحت حمایت سعودی‌هاست و فرماندهان ارشد آن در عربستان به‌سر می‌برند، روز گذشته دولت سوریه را به انجام حملات مرگبار شیمیایی به دوما متهم کردند. دمشق این اتهام‌ها را رد و تأکید کرده که این جنجال شیمیایی با هدف متوقف کردن پیشروی‌های ارتش به راه افتاده است.

«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا، روز یک‌شنبه، روسیه و ایران را نیز مسئول حملات ادعایی شیمیایی در دوما دانست و تاکید کرد «بهای سنگینی» برای آن پرداخت خواهد شد.

منبع: تسنیم
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
علی صادقی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۰
0
0
باید ما در سوریه ولبنان بخشی از ان را ایرانی کنیم همینطور از صلاح های چینی برای نابودی کل داعش در سوریه استفاده کنیم و از قوم گرایی در ایران وکسانی که مملکت را نا امن میکنند جلو گیری کنیم یعنی دلار فروشان رابطه قوی تری با چین وروسیه داشته باشیم در همه عرصه ها ازجمله اقتصاد و بر پایه پول انها تجارت کنیم وبi کمک چین وروسیه کل داعش را در سوریه نابود کنیم
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار